عایق لوله ای الاستومریک

عایق لوله ای الاستومریک

-الاستومری-حرارتی-1-370x250

در این مقاله می خوانید

کالاتهویه نماینده رسمی برندهای معتبر انواع عایق لوله الاستومریک در ایران می باشد. جهت خرید عایق لوله الاستومریک و یا اطلاع از قیمت با متخصصین ما در واحد فروش تماس حاصل نمایید. و یا به صفحه ثبت سفارش مراجعه فرمایید.

 

عایق لوله الاستومریک 

 

این نوع از عایق های حرارتی و برودتی الاستومری که به شکل لوله ای می باشند (عایق لوله ای یا فوم لوله ای) جهت عایق کاری انواع لوله ها کاربرد دارد. از جمله در لوله های آب موجود در ساختمان ها، پاساژها، هتل ها و … به کار می رود. همچنین برای عایق کانال های سرمایش و گرمایش، لوله های ۵ لایه مانند سوپر پایپ و نیو پایپ، لوله های سبز و سفید رنگ، لوله های موجود در موتورخانه ها و … مورد استفاده قرار می گیرند. این عایق های نسل جدید (فوم الاستومری لوله ای) جایگزین پشم شیشه و فوم های سفید رنگ بوده و در تمامی سایز و مدل ها موجود می باشند.

 

عایق الاستومری لوله ای
عایق الاستومری لوله ای

 

مزایایی عایق الاستومری لوله ای

 

مهمترین مزیت عایق الاستومری لوله ای ضریب انتقال بسیار پایین این عایق می باشد.

 

۱- سرعت اجرای بسیار بالا
۲- ضریب انتقال حرارت پایین
۳- جاذب صدا (عایق صوتی)
۴- ضد آتش و نسوز
۵- مقاوم در برابر نفوذ آب و ضد رطوبت
۶- عدم ایجاد پوسیدگی در فضای بین لوله و عایق الاستومری
۷- تراکم و چگالی فوق العاده بالا نسبت به نمونه های مشابه در بازار

 

عایق لوله ای الاستومری حرارتی یا فوم لوله ای الاستومری با دانسیته یا چگالی بالا از هدررفت انرژی حرارتی و برودتی جلوگیری میکند.  این نوع از عایق ها جایگرین عایق های سنتی و قدیمی در بازار گردیده اند.

 

نصب عایق لوله

 

نحوه کار با عایق های لوله ای به این صورت است که ابتدا عایق لوله ای را از بغل به وسیله کاتر باز نموده (چاک می دهیم). سپس سطح لوله را با چسب مخصوص عایق الاستومریک آغشته می نماییم. در مرحله بعد عایق لوله ای را دور لوله انداخته، محل درز عایق را با همان چسب آغشته نموده و بعد بر روی محل درز عایق از نوارهای درزگیر مخصوص عایق الاستومری استفاده می نماییم. به این ترتیب عایق نمودن لوله های موردنظر به اتمام خواهد رسید.

 

انواع عایق های الاستومری لوله ای

 

عایق های لوله ای شکل الاستومریک یا فوم لوله ای الاستومری لوله ای در مدل های: ساده، با روکش آلومینیوم و چهارصد میکرون موجود است. عایق لوله ای الاستومری ساده برای محیط و فضاهای بسته مورد استفاده قرار می گیرد. بازه دمایی آن 30- تا 110 درجه سانتی گراد می باشد. عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم در محیط های باز  جهت عایقکاری سیستم های لوله کشی مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین این روکش های آلومینیومی، عمر مفید عایق را در برابر انواع شرایط جوی، اشعه UV خورشید و … بالا برده و به آن استحکام و زیبایی خاصی می بخشد.

از دیگر نام های عایق های لوله ای حرارتی و برودتی می توان به مواردی نظیر:

عایق لوله الاستومری، فوم لوله الاستومریک، عایق لوله ای الاستومر، عایق خود چسب، فوم چسبدار، عایق حرارت، عایق پتویی، فوم حرارتی پتویی، عایق فوم چسب دار، عایق فلکسی، فوم فلکسی، عایق هوا، عایق چسبدار کانال، فوم چسبی کانال، عایق فوم حرارتی کانال، عایق کانال هوا، عایق چسبی و فویلی، عایق لوله ای، عایق لوله ای، عایق فوم لوله، عایق الاستومر، فوم لوله ای، فوم لوله، عایق فوم الاستومری فلکسی کانال هوا و خود چسب، فوم مشکی رنگ، عایق الاستومریک و … اشاره نمود.

 

کاربردهای عایق های لوله ای الاستومریک  

* لوله های ۵ لایه

* لوله های گرمایش و سرمایش

* لوله های آب ساختمان های مسکونی، مراکز تجاری و صنعتی

 

عایق الاستومری لوله ای جزء عایق های حرارتی و برودتی محسوب می گردد که مانع از چگالش در لوله های آب سرد شده و از یخ زدگی آنها جلوگیری به عمل می آورد. همچنین در سیستم های گرمایشی مانع از کاهش دما و گرما می گردد. عایق های لوله ای الاستومری، از زنگ زدن لوله های فلزی در شرایط جوی ممانعت می کنند. این عایق ها موجب صرفه جویی انرژی در سیستم های سرمایشی، گرمایشی و تهویه می گردند.

 

عایق الاستومری لوله ای بصورت عایق الاستومری لوله ای ساده ،عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم و عایق الاستومری لوله ای با روکش پروتکت بلک و سیلور عرضه می گردد که نوع ساده آن جهت عایقکاری در فضاهای بسته و نوع با روکش آلومینیوم در ضخامت های مختلف برای استفاده در محیط های باز بکار گرفته می شود.

 

عایق لوله ای الاستومری در ضخامت های ۹، ۱۳، ۱۹، ۲۵   میلیمتر قابل عرضه می باشد.

 

طریقه نصب عایق لوله ای الاستومریک 

 

در مرحله اول می بایست بوسیله یک کاتر عایق لوله ای الاستومری را در طول برش دهیم، سپس به کمک یک برس سطح لوله مورد نظر را بوسیله چسب مخصوص عایق الاستومری آغشته می نماییم، در مرحله بعد، عایق را دور لوله قرار داده و محل درز عایق را بوسیله چسب الاستومری می چسبانیم. در انتهای کار از نوار درزگیر مخصوص جهت درزگیری عایق استفاده می کنیم.

 

 

مقایسه عایق های لوله ای الاستومریک و عایق پشم شیشه 

 

عایق  الاستومری بدلیل ساختار منحصر بفرد خود، مقاومت بالایی در برابر رطوبت، بخار آب، آلودگی و گرد و خاک دارند. اما عایق پشم شیشه بدلیل ساختار سلولی باز، در مقابل رطوبت و نفوذ بخار و آب مقاومت پایینی داشته  و با نفوذ رطوبت  و بخار آب به درون عایق، از مقاومت حرارتی ان کاسته می گردد و خطر زنگ زدگی افزایش می یابد.

 

به دلیل عدم مقاومت پشم شیشه در مقابل رطوبت و بخار، در صورت نصب در فضای باز، استفاده از پوشش های ضدرطوبت و فویل های آلومینیومی امری اجباری است. همچنین عایق الاستومریک، از نظر عوارض زیستی و ایجاد امراض، بدون عوارض و بدون تولید ذرات گرد و غبار بوده در صورتیکه تماس مستقیم پشم شیشه با پوست، چشم و سیستم تنفسی ایجاد مشکل خواهد کرد. در بسیاری از گزارش ها، تنفس مستقیم گرد پشم شیشه علت افزایش نرخ ابتلا به سرطان، به خصوص سرطان ریه عنوان شده است. توصیه اکید می شود که کارگران و عایق کاران، هنگام کار با پشم شیشه از ماسک و لباس محافظ مناسب استفاده کنند.

 

عایق الاستومری مقاوم در برابر خوردگی بوده اما پشم شیشه  به شدت دچار خوردگی می شود. همچنین نصب عایق های الاستومری بدلیل استفاده از خود بست بسیار آسان بوده و برای محیط هایی که فضای کاری زیادی ندارند مناسب می باشد. اما نصب عایق های پشم شیشه در چند مرحله صورت می گیرد. علاوه برآن، ضریب انتقال حرارت عایق های الاستومریک بسیار پایین بوده در حالیکه ضریب انتقال حرارت پشم شیشه با افزایش دما افزایش یافته و از مقاومت حرارتی آن کاسته می شود. عمر مفید بالای عایق های الاستومری از دیگر مزایای این عایق نسبت به عایق پشم شیشه به شمار می رود. قیمت عایق الاستومری در مقایسه با عایق پشم شیشه تا حدودی بالاست اما مزایا و ویژگی های منحصر به فرد این عایق قیمت بالای آن را توجیه می کند.

 

ویژگی های عایق های لوله ای الاستومریک 

عایق های الاستومری سبک و انعطاف پذیر بوده  و ضریب انتقال حرارت پایینی دارند. استفاده از این عایق ها موجب صرفه جویی درهزینه های انرژی شده و عملیات نصب آن براحتی صورت می گیرد.

 

 

عایق های لوله ای الاستومریک
عایق های لوله ای الاستومریک

 

عایق های لوله ای الاستومریک
عایق های لوله ای الاستومریک

 

عایق های لوله ای الاستومریک
عایق های لوله ای الاستومریک

 

عایق های لوله ای الاستومریک
عایق های لوله ای الاستومریک

 

عایق های لوله ای الاستومریک
عایق های لوله ای الاستومریک

 

جهت سفارش و خرید عایق لوله ای الاستومریک در ابعاد و ضخامت دلخواه و یا گرفتن مشاوره از متخصصان ما می توانید به صفحه ثبت سفارش مراجعه یا با ما تماس حاصل نمایید.

1 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

لوگو

کالاتهویه با بیش از دوازده سال تجربه در زمینه عرضه، نصب و اجرای انواع کانال کشی ها و سیستم های تهویه مطبوع صنعتی و خانگی  آماده خدمت رسانی به مشتریان محترم می باشد. محصولات ما کانال فلکسیبل، عایق الاستومری، کانال گالوانیزه، کانکتور، پروفیل فلنج، دریچه، دمپر و…می باشد.

تماس با ما


آدرس:

تهران، شادآباد، بهاران ۲، مجتمع کوثر، بلوک ۳۹ غربی، پلاک ۲۹۲

شماره تماس:

فروش: ۰۲۱۶۶۳۱۸۱۰۹ و ۰۲۱۶۶۳۱۸۹۳۲
اداری: ۹-۰۲۱۶۶۱۴۴۰۰۶ و ۰۹۹۲۷۱۹۵۶۹۲

ایمیل:

info@kalatahvieh.ir

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کالا تهویه می باشد