کانال فلکسیبل برزنتی | لوله فلکسیبل برزنتی

کانال فلکسیبل برزنتی | لوله فلکسیبل برزنتی

برزنتی-min

در این مقاله می خوانید

کالاتهویه نماینده رسمی فروش انواع برند های کانال فلکسیبل، از جمله فلکسیران، سامان تهویه، نسیم سهند نوین و… می باشد. جهت خرید انواع کانال فلکسیبل از جمله کانال فلکسیبل برزنتی می توانید با متخصصین ما در واحد فروش تماس حاصل نمایید. و یا به صفحع ثبت سفارش مراجعه فرمایید. همچنین نصب و اجرای انواع سیستم های تهویه مطبوع خانگی و صنعتی توسط متخصصین ماهر انجام می پذیرد.

 

کانال فلکسیبل برزنتی چیست؟

 

لوله فلکسیبل برزنتی از قدیمی ترین انواع لوله های فلکسیبل به شمار می رود. برخلاف دیگر لوله ها که لایه داخلی آنها از آلومینیوم تشکیل شده، این نوع کانال فلکسیبل فاقد آلومینیوم می باشد.

 

به طور کلی لوله فلکسیبل برزنتی به دلیل مقاومت نسبت به دما، رطوبت و نور خورشید، همچنین مقاومت در برابر ضربه و خوردگی، بیشتر در محیط های صنعتی و فضای باز استفاده می گردد. به همین دلیل که محیط های صنعتی کاربرد دارد، ضخامت فنر را افزایش داده اند تا استحکام بیشتری داشته باشد. ضخامت فنر در کانال فلکسیبل برزنتی 1.5 تا 1.8 میلیمتر است که به نسبت ضخامت 1.2 سایر کانال ها می توان گفت محکمتر و مقاومتر است.

 

ویژگی های لوله فلکسیبل برزنتی

 

این نوع کانال فلکسیبل از قدیمی ترین و پراستفاده ترین انواع کانال فلکسیبل می باشد. به دلیل متریال به کار رفته در جنس کانال مقاومت دمایی مناسبی دارد و در موارد مکش و اگزاست استفاده می‌شود. در محیط های صنعتی و همچنین ساختمانی به فراوانی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در زیر سقف های کاذب نیز می تواند قرار گیرد.

به دلیل نداشتن عایق بیشتر در مسیرهای برگشت و جهت مکش هوای محیط مورد استفاده قرار می گیرد. ولی به همین دلیل نداشتن عایق بسیار سبک است و دامنه حرکتی بالایی دارد.

 

  • *استحکام کششی بسیار بالا و مناسب
  • *انعطاف بسیار بالا
  • *مقاومت دمایی مناسب
  • *مقاوم در برابر ارتعاش های دستگاه ها
  • *بسیار سبک
  • *قابلیت نصب آسان
  • *کاهش هزینه های نصب و نگهداری
  • *طول عمر بالا

 

انواع کانال فلکسیبل برزنتی

 

کانال فلکسیبل برزنتی(سافت، سیلور، نسوز و معدنی) به دلیل گسترش در استفاده در چهار نوع مختلف تولید و در بازار موجود می باشد. لوله فلکسیبل سافت جنس نرم تری داشته و انعطاف بالاتری دارد ولی از طرفی لوله فلکسیبل سیلور جنس محکمتری داشته و بیشتر درد محیط های خشن کاربرد دارد. لوله فلکسیبل برزنتی نسوز هم بیشتر جهت خارج کردن بخارات سمی و داغ سیستم ها مورد استفاده قرار می گیرد. اما نکته مهمی که در کانال های فلکسیبل برزنتی باید در نظر داشت این است که به نسبت سایر کانال ها، فنر فولادی ضخیمتری داشته و بسیار محکمتر و مقاومتر می باشد.

 

 

1.کانال فلکسیبل برزنتی سافت(soft)

 

لوله فلکسیبل برزنتی(سافت-soft) تشکیل شده از روکش pvc با الیاف مسلح نخ دار که با فنر فولادی تقویت و محکم شده است. به دلیل استفاده از روکش pvc در برابر اجسام تیز و برنده مقاومت خوبی دارد. همچنین بسیار سبک و منعطف بوده و ارتعاش های دستگاه را به خوبی کنترل می کند. در صنعت تهویه مطبوع و در دستگاه های دمنده و مکنده محبوب و پرکاربرد است. همچنین در کارگاه ها و محیط های صنعتی نیز کاربرد دارد.

 

 

کانال فلکسیبل برزنتی سافت
کانال فلکسیبل برزنتی سافت

 

 

2.کانال فلکسیبل برزنتی سیلور(silver)

 

در لوله فلکسیبل برزنتی سیلور(silver) علاوه بر برزنت، از یک لایه پلی استر استفاده شده است. همچنین یک لایه pvc به عنوان روکش روی کار قرار گرفته و کل کانال با فنر فولادی تقویت و محکم شده است. به دلیل مقاومت بالا و استحکام زیاد این نوع کانال فلکسیبل در محیط های صنعتی و خشن کاربرد زیادی دارد. همچنین در کانال کشی دستگاه های اگزاست فن بسیار مورد توجه است. ویژگی سبکی و استحکام بالا کمتر در محصولی همزمان مشاهده شده ولی کانال فلکسیبل سیلور این دو مهم را همزمان دارا می باشد. لازم به ذکر است که لوله فلکسیبل سیلور از لوله فلکسیبل سافت محکمتر بوده و در محیط های صنعتی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

 

کانال فلکسیبل برزنتی سیلور silver
کانال فلکسیبل برزنتی سیلور silver

 

کانال فلکسیبل برزنتی سیلور (silver)
کانال فلکسیبل برزنتی سیلور (silver)

 

 

3.کانال فلکسیبل برزنتی نسوز

 

تشکیل شده از پارچه فایبرگلاس با روکش سیلیکون که با نوار گالوانیزه تقویت شده است. در صنعت جهت تخلیه بخارات با دمای بالا پرکاربرد است. در مواقعی که دمای هوای داخل کانال زیاد است یا مواد خورنده وجود دارد از کانال فلکسیبل برزنتی نسوز استفاده می شود. در برابر حرارت بالا، تا دمای ۲۶۰+ درجه سانتیگراد مقاومت دارد. بسیار سبک بوده و نصب آسانی دارد.

 

 

4.کانال فلکسیبل برزنتی معدنی

 

ساختار این لوله از یک رشته PVC بسیار سبک و مقاوم در برابر پارگی و یک مفتول فولادی که بین نوارهای PVC قرار میگیرد ساخته شده است.

 

 

ویژگی های لوله فلکسیبل برزنتی

 

سایز: “4 تا “20

 

تشکیل شده از: 1 لایه برزنت مسلح نخ دار بسیار مقاوم

 

ساختار لایه داخلی:  PVC و الیاف پلی استر

 

ضخامت لایه داخلی: 250 میکرون

 

دامنه عملکرد دمایی: 80+ تا 20- درجه سانتی گراد

 

متراژ و نوع بسته بندی: 10 مترطول در هر بسته

 

 

شرکت کالا تهویه این محصول را در سایز های ۴ اینچ تا 20 اینچ و به طول 10 متری به فروش می رساند.

جهت خرید لوله فلکسیبل برزنتی(سافت، سیلور، نسوز و معدنی) می توانید از قسمت ثبت سفارش اقدام نمایید. یا با کارشناسان ما در واحد فروش تماس حاصل نمایید.

 

سخن آخر

 

همانگونه که در مطالب بالا اشاره گردید، انواع لوله فلکسیبل برزنتی جزو کانال های فلکسیبل بدون عایق محسوب می شود.  به دلیل نداشتن عایق قطر کمتر داشته و انعطاف بالاتری دارد. از این رو در فضاهای محدود محبوبیت مناسبی دارد. همچنین به دلیل جنس پارچه برزنتی نسبت به آلومینیوم در برابر اشیاء تیز و ضربه مقاومت و طول عمر مناسبتری دارد.

 

5 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

لوگو

کالاتهویه با بیش از دوازده سال تجربه در زمینه عرضه، نصب و اجرای انواع کانال کشی ها و سیستم های تهویه مطبوع صنعتی و خانگی  آماده خدمت رسانی به مشتریان محترم می باشد. محصولات ما کانال فلکسیبل، عایق الاستومری، کانال گالوانیزه، کانکتور، پروفیل فلنج، دریچه، دمپر و…می باشد.

تماس با ما


آدرس:

تهران، شادآباد، بهاران ۲، مجتمع کوثر، بلوک ۳۹ غربی، پلاک ۲۹۲

شماره تماس:

فروش: ۰۲۱۶۶۳۱۸۱۰۹ و ۰۲۱۶۶۳۱۸۹۳۲
اداری: ۹-۰۲۱۶۶۱۴۴۰۰۶ و ۰۹۹۲۷۱۹۵۶۹۲

ایمیل:

info@kalatahvieh.ir

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کالا تهویه می باشد