دریچه بازدید فن کویل سقفی | مناسبترین قیمت و بالاترین کیفیت در تهران

دریچه بازدید فن کویل سقفی | مناسبترین قیمت و بالاترین کیفیت در تهران

دریچه بازدید فن کویل گل سقفی و لولادار

در این مقاله می خوانید

کالاتهویه نماینده رسمی برندهای برتر تولید کننده انواع دریچه و دمپر در ایران می باشد. جهت خرید انواع دریچه بازدید فن کویل سقفی از جمله دریچه فن کویل خطی، دریچه فن کویل وزنه ای، دریچه بازدید لولادار و … با واحد فروش تماس حاصل نمایید. و یا به صفحه ثبت سفارش مراجعه فرمایید.

 

دریچه بازدید فن کویل

 

دریچه های بازدید که به دریچه دسترسی نیز معروف هستند، معمولا در دیوار یا سقف جهت دسترسی راحتتر به دستگاه ها و جلوگیری از ورود گرد و خاک و جوندگان به داخل دستگاه استفاده می شوند. فن کویل ها و دستگاه های هوا ساز معمولا در سقف ها قرار می گیرند. بنابراین دریچه بازدید فن کویل نیز در زیر دستگاه و روی سقف قرار داده می شود. به همین دلیل به آن ها دریچه بازدید زیرفن کویلی یا دریچه بازدید سقفی نیز گفته می شود.

 

ابعاد دریچه زیرفنکویلی کاملا به سایز خود دستگاه فن کویل وابسته است. و جهت دسترسی راحتتر با ابعاد دستگاه یکسان در نظر گرفته می شوند. زیرا در صورت نیاز به تعمیر به کل دستگاه بتوان دسترسی آسان داشت.

انواع دریچه دسترسی فن کویل سقفی به صورت کاملا سفارشی و به درخواست مشتری ساخته می شود. همچنین جنس دریچه نیز متفاوت و می تواند از آلومینیوم، استیل، پلاستیک و یا چوبی ساخته شود. انواع سفارشات در کالاتهویه پذیرفته می شود.

 

انواع دریچه بازدید زیر فن کویلی

 

از طرفی با توجه به اینکه مسیر هوای برگشت مستقیم از زیر فن کویل تامین می شود. و یا از طریق کانالی دیگر تامین می شود، دریچه های فن کویل در دو نوع ساده و شیار دار تقسیم بندی می شوند.

یعنی اگر مسیر برگشت هوا از زیر فن کویل عبور کند، معمولا از انواع دریچه بازدید شیاردار استفاده می شود. به این صورت که روی دریچه فن کویل شیارهایی جهت عبور هوا قرار داده می شود. به این نوع دریچه، دریچه خطی فن کویل گفته می شود.

اگر هوای برگشت از مسیری دیگر تامین شود دیگر نیازی به قرار دادن شیار روی دریچه نیست.

 

همچنین با توجه به اینکه نوع باز شدن دریچه چگونه است نیز مهم است. دریچه ای که لولا دارد و با قفل های زیمنسی بسته می شوند، دریچه های بازدید لولادار هستند. و دریچه هایی که روی قاب سوار می شوند و به طور کامل از بدنه یا قاب جدا می شوند، دریچه بازدید وزنه ای نامیده می شوند.

 

دریچه بازدید فن کویل گل سقفی وزنه ای
دریچه بازدید فن کویل گل سقفی وزنه ای

 

همچنین هر دو نوع ساده و لولا دار در طرح های متنوعی تولید می شوند. بسته به سلیقه و سطح مکش دستگاه مورد استفاده قرار می گیرند. از پرفروش ترین طرح ها می توان به طرح گل سقفی، مشبک و گریل اشاره کرد.

 

دریچه بازدید فن کویل گل سقفی قفلی (زیمنسی)
دریچه بازدید فن کویل گل سقفی قفلی (زیمنسی)

 

انواع دریچه بازدید فن کویل بر اساس متریال ساخت

 

بسته به محیطی که دستگاه قرار دارد و همچنین شرایط پروژه از متریال متنوعی جهت ساخت فن کویل ها استفاده می شود. از این متریال ها می توان به استیل، آلومینیوم، پلاستیک و چوب اشاره کرد.

 

آلومینیوم:

بیشتر دریچه های بازدید مگر در شرایط خاص از آلومینیوم ساخته می شوند. دریچه های آلومینیومی با رنگ کوره ای پوشش داده شده و تقریبا در هر رنگی قابل تولید هستند. از خواص آلومینیوم می توان به سبکی آن اشاره کرد که این امر موجب نصب آسانتر اشاره کرد.

 

استیل:

در شرایط خاص مثلا در محیط های بهداشتی و دارای رطوبت و مواد خورنده بالا معمولا از جنس استیل استفاده می شود. استیل آلیاژی از فولاد است که درصدی از نیکل و کروم به آن اضافه شده است. این نوع فلز از آلومینیوم گرانتر است ولی در برابر رطوبت و مواد اسیدی مقاومت بهتری دارد. همچنین سنگینتر بوده و وزن بیشتری به سقف تحمیل می کند.

 

چوبی(mdf):

در مواقعی که دکور داخلی ساختمان طرح چوب است و بنا به سلیقه دکوراتیو می توان از دریچه چوبی استفاده نمود. این نوع دریچه ها استحکام و طول عمر دریچه های فلزی را ندارند ولی نمای زیبایی دارند.

 

پلاستیکی:

دریچه های پلاستیکی نسبت به چوبی و فلزی ارزانتر هستند. اما استحکام دریچه های فلزی را ندارند. در محیط های بسیار شرجی که در شمال و جنوب کشور موجود است، می توان از این دریچه ها بهره برد.

 

سخن پایانی

 

با توجه به توضیحات ارائه شده و تنوع گسترده ای که این محصول در بازار دارد، می توانید جهت گرفتن مشاوره و انتخاب بهترین محصول با متخصصین ما تماس حاصل نمایید.

یا به صفحه ثبت سفارش مراجعه و پرسش خود را ارسال کنید. متخصصین ما هستند تا شما بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

1 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

لوگو

کالاتهویه با بیش از دوازده سال تجربه در زمینه عرضه، نصب و اجرای انواع کانال کشی ها و سیستم های تهویه مطبوع صنعتی و خانگی  آماده خدمت رسانی به مشتریان محترم می باشد. محصولات ما کانال فلکسیبل، عایق الاستومری، کانال گالوانیزه، کانکتور، پروفیل فلنج، دریچه، دمپر و…می باشد.

تماس با ما


آدرس:

تهران، شادآباد، بهاران ۲، مجتمع کوثر، بلوک ۳۹ غربی، پلاک ۲۹۲

شماره تماس:

فروش: ۰۲۱۶۶۳۱۸۱۰۹ و ۰۲۱۶۶۳۱۸۹۳۲
اداری: ۹-۰۲۱۶۶۱۴۴۰۰۶ و ۰۹۹۲۷۱۹۵۶۹۲

ایمیل:

info@kalatahvieh.ir

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کالا تهویه می باشد