عایق الاستومری با روکش آلومینیوم | رولی و لوله ای

عایق الاستومری با روکش آلومینیوم | رولی و لوله ای

عایق الاستومری رولی با روکش آلومینیم

در این مقاله می خوانید

کالاتهویه نماینده رسمی برندهای معتبر تولید کننده عایق الاستومری در ایران می باشد. جهت خرید انواع عایق الاستومری از جمله عایق الاستومری با روکش آلومینیوم لوله ای و رولی و یا گرفتن مشاوره از متخصصین این حوزه با واحد فروش تماس حاصل نمایید. و یا به صفحه ثبت سفارش مراجعه فرمایید.

 

عایق الاستومری با روکش آلومینیوم

 

عایق الاستومری با روکش آلومینیوم بسیار انعطاف پذیر و سبک بوده و ساختار سلول بسته، از آن یک عایق ایده آل ساخته است. به دلیل روکش بسیار مناسبی که دارد بیشتر در فضاهای باز و یا دارای مواد آلاینده و سمی استفاده می شود. همچنین عایق را در برابر صدمات فیزیکی و مکانیکی محفوظ نگه می دارد. بنا به روکشی که روی عایق کشیده می شود به سه دسته تقسیم بندی می شود.

 

انواع روکش آلومینیومی عایق

 

130 میکرون: روکش آلومینیوم با ضخامت 130 میکرون. که عایق و تاسیسات را در برابر هر گونه ضربه و مواد سمی محافظت می نماید.

 

عایق الاستومری با روکش آلومینیوم 130 میکرون
عایق الاستومری با روکش آلومینیوم 130 میکرون

 

170 میکرون: روکش آلومینیوم با ضخامت 170 میکرون. که یه لایه نخ فایبر گلاس نیز اضافه شده است. این نخ ها ضد حریق و نسوز بوده و تحمل دمایی بسیار بالایی دارند. در مکان هایی با تابش مستقیم نور خورشید و دمای بالا مناسب هستند.

 

عایق الاستومری با روکش آلومینیوم 170 میکرون
عایق الاستومری با روکش آلومینیوم 170 میکرون

 

230 میکرون: روش آلومینیوم با ضخامت 230 میکرون. که مناسبترین روکش عایق بوده و در شرایط مکانیکی سخت مانع از هرگونه اسیب به تاسیسات می گردد.

 

لازم به ذکر است که این ضخامت های بیان شده یعنی 130، 170 و 230 میکرون فقط ضخامت روکش عایق الاستومری است. خود عایق الاستومری به ضخامت های 6 ، 9 ، 13 ، 19 و 25 میلیمتری موجود هستند. که در صورت نیاز با روکش های آلومینیومی پوشانده می شوند.

 

در دو نوع عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم و عایق الاستومری رولی با روکش آلومینیوم در بازار موجود است.

 

عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم

 

عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم جهت کنترل چگالش در لوله های آب سرد و خطوط تبرید استفاده می گردد. همچنین جهت جلوگیری از کاهش و اتلاف حرارت در سیستم های گرمایشی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. از عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم، جهت عایقکاری سیستم های لوله کشی و خطوط لوله انتقال سیالات، گازها و … در فضاهای بیرونی که در معرض تابش مستقیم خورشید هستند استفاده می گردد.

انواع دیگر عایق الاستومری لوله ای عبارتند از : عایق الاستومری لوله ای ساده، عایق الاستومری لوله ای با روکش پروتکت بلک و سیلور

 

عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم
عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم

 

عایق الاستومری رولی با روکش آلومینیوم

 

عایق الاستومری با روکش آلومینیوم رولی بیشتر جهت حفاظت از کانال ها در پشت بام ها، فضاهای باز و یا مکان های پر ریسک کاربرد دارد. عایق الاستومری در مکان های سرپوشیده و استاندارد نیازی به روکش ندارد. و بیشتر در شرایط محیطی پر ریسک استفاده می شود.

عایق الاستومری با روکش آلومینیوم در فضای باز و زیر تابش مستقیم آفتاب نیز گزینه ای مناسب محسوب می گردد. زیرا نور خورشید را باز گردانده و جذب نمیکند. عایق الاستومری رنگی مشکی دارد که خود موجب جذب انرژی خورشیدی می گردد.

مقایسه عایق الاستومری لوله ای و عایق پشم شیشه :

 

عایق  الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم بدلیل ساختار سلول بسته، مقاومت بالایی در برابر رطوبت، بخار آب، آلودگی و گرد وخاک دارد. اما عایق پشم شیشه بدلیل ساختار فیبری و باز خود، در مقابل رطوبت و نفوذ بخار و آب ،مقاومت پایینی داشته.  و با نفوذ رطوبت و بخار آب به درون عایق، از مقاومت حرارتی آن کاسته می گردد.

عایق پشم شیشه در برابر رطوبت و بخار آب مقاومت بسیار پایینی دارد. بنابراین در صورت استفاده در فضای باز، استفاده از پوشش های ضد رطوبت و فویل های آلومینیومی امری اجتناب ناپذیر تلقی می گردد.

 

همچنین عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم، از نظر عوارض زیستی و ایجاد امراض، بدون عوارض و بدون تولید ذرات گرد و غبار است. در صورتیکه تماس مستقیم با پشم شیشه موجب ایجاد مشکل برای پوست، چشم و سیستم تنفسی خواهد کرد. همانگونه که می دانید عایق پشم شیشه یا پشم سنگ دچار ریزش هستند. به این معنا که در هنگام استفاده یا با گذشت زمان مقدار از عایق ریزش می کند. همین مواد موجب بروز گرد و غبار شده و برای سلامتی انسان و محیط زیست مناسب نیست.

 

در بسیاری از گزارش ها، تنفس مستقیم گرد پشم شیشه علت افزایش نرخ ابتلا به سرطان، به خصوص سرطان ریه عنوان شده است. توصیه اکید می شود که کارگران و عایق کاران، هنگام کار با پشم شیشه از ماسک و لباس محافظ مناسب استفاده کنند.

 

عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم
عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم

 

مزایای استفاده از عایق الاستومری با روکش آلومینیوم

 

از مهمترین مزایای استفاده از عایق الاستومری با روکش آلومینیوم این است که هم به صورت حرارتی و هم به صورت برودتی می توان استفاده نمود.

مقاومت بالا در برابر حرارت: این عایق می‌تواند دماهای بسیار بالا و بسیار پایین را تحمل کند و از تبادل حرارت یا به نوعی هدر رفت انرژی جلوگیری نماید.
مقاومت در برابر رطوبت: این عایق دارای نفوذپذیری بسیار کم بخار آب است. و از تشکیل قطره‌های آب و تعریق بر روی سطح لوله‌ها و تجهیزات جلوگیری می‌کند. این خاصیت باعث می‌شود که عایق از خوردگی و رشد قارچ و باکتری محافظت شود. از مهمترین آسیب های عایق و در پی آن کانال ها رشد باکتری و قارچ زیر عایق می باشد. زیرا عایق های سنتی منبعی از تغذیه قارچ ها محسوب می شوند. و با نفوذ رطوبت زیر عایق این امر تجدید می شد. اما امروزه و با جایگزین شدن عایق های مدرن مانند عایق الاستومری با روکش آلومینیوم از نفوذ رطوبت به زیر عایق جلوگیری و مانع از رشد قارچ و کپک زیر عایق می شویم.
مقاومت در برابر خوردگی: این عایق به دلیل روکش آلومینیومی که دارد، از خوردگی ناشی از مواد شیمیایی،نور خوشید، زنگ زدگی لوله های زیر عایق و… محافظت می نماید. روکش آلومینیومی همچنین باعث می‌شود که عایق الاستومری از آسیب‌های مکانیکی و ضربه‌ای محافظت گردد.
نصب آسان: این عایق به دلیل انعطاف‌پذیری و وزن سبک خود، برای نصب بر روی لوله‌ها و تجهیزات با اشکال و اندازه‌های مختلف مناسب است. در بیشتر موارد عایق الاستومری با روکش آلومینیوم به صورت پشت چسبدار خریداری می شود. که عملیات نصب را به طرز قابل توجهی سرعت می بخشد. اما در صورت خرید عایق بدون چسب می توان با استفاده از انواع چسب عایق الاستومری عملیات نصب را انجام داد.
زیبایی: این عایق به دلیل روکش آلومینیومی که دارد، یک ظاهر صاف و براق دارد که برای فضاهای خارجی و دیدنی مناسب است.
بازدهی مناسب: این عایق باعث می‌شود که انرژی مصرفی سیستم‌های برودتی و گرمایشی کاهش یابد و به صرفه‌جویی در هزینه‌ها کمک می کند.

 

سخن پایانی

 

عایق الاستومری با روکش آلومینیومی جزو عایق هایی بسیار با کیفیت بوده و نیازهای خاص کارفرمایان را برطرف می نماید.

به طور کلی عایق الاستومری عایقی مقاوم در برابر حرارت بالا می باشد. اما در صورت روکش شدن با آلومینیوم فایبر نسوز مقاومت ان افزیش می یابد.

عایق الاستومری با روکش آلومینیوم در برابر اشیا تیز و برنده مقاوم بوده و آسیب نمی بیند.

جهت آب بندی، هوا بندی و پوشاندن درزهای عایق از انواع نوار چسب های آلومینیومی ساده و فایبر استفاده می گردد. جنس این نوار چسب ها با روکش آلومینیومی عایق یکسان بوده و کارکرد سیستم را کاهش نمیدهند. بنا براین در عملیات نصب و جهت پوشاندن درز های باقی مانده عایق می توان از این نوع نوار چسب ها استفاده نمود.

 

1 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

لوگو

کالاتهویه با بیش از دوازده سال تجربه در زمینه عرضه، نصب و اجرای انواع کانال کشی ها و سیستم های تهویه مطبوع صنعتی و خانگی  آماده خدمت رسانی به مشتریان محترم می باشد. محصولات ما کانال فلکسیبل، عایق الاستومری، کانال گالوانیزه، کانکتور، پروفیل فلنج، دریچه، دمپر و…می باشد.

تماس با ما


آدرس:

تهران، شادآباد، بهاران ۲، مجتمع کوثر، بلوک ۳۹ غربی، پلاک ۲۹۲

شماره تماس:

فروش: ۰۲۱۶۶۳۱۸۱۰۹ و ۰۲۱۶۶۳۱۸۹۳۲
اداری: ۹-۰۲۱۶۶۱۴۴۰۰۶ و ۰۹۹۲۷۱۹۵۶۹۲

ایمیل:

info@kalatahvieh.ir

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کالا تهویه می باشد