عایق پتویی الاستومری

عایق پتویی الاستومری

عایق پتویی الاستومری

در این مقاله می خوانید

کالاتهویه  نماینده رسمی شرکت های معتبر انواع عایق الاستومری پتویی را با بالاترین کیفیت و مناسبترین قیمت عرضه می نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه ثبت سفارش مراجعه و یا با متخصصین ما در واحد فروش تماس حاصل نمایید.

 

عایق الاستومری پتویی چیست؟

 

انواع عایق های پتویی جهت حفظ دما در تاسیسات و ساختمان به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. عایق الاستومری از فوم الاستومری سلول بسته تشکیل شده است. همین ویژگی ساختاری موجب می شود تا درصد انتقال حرارت، برودت و صوت را به حداقل برساند.

این نوع عایق به دو صورت لوله ای و رولی موجود می باشد. عایق لوله ای دور لوله های آب و یا هوا را فرا می گیرد. در لوله های آب سرد مانع از یخ زدگی لوله شده و در لوله های آب گرم مانع از اتلاف انرژی می گردد.

عایق های رولی نیز چون به اشکال دلخواه در آمده و قابل استفاده می باشد، به دور کانال های گالوانیزه، انواع رابط ها …. کشیده شده و موجب حفظ انرژی و جلوگیری از ایجاد رطوبت روی کانال می گردد.

 

عایق الاستومری
عایق الاستومری پتویی

 

تاریخچه عایق الاستومری

 

از دیر باز جهت حفظ انرژی لوله ها، کانال ها، دیگها و سایر تجهیزات ساختمانی و صنعتی از انواع عایق استفاده می شد. عایق هایی مانند پشم شیشه و پشم سنگ که در اطراف کانال مانند پتو پیچیده شده و مانع برون رفت انرژی می گردید. اما معایب این عایق ها باعث شد تا دانشمندان به ساخت عایقی مناسب بپردازند.

عایق الاستومری از سال 1950 تولید و به بازار عرضه گردید. مزایای این عایق موجب شد تا به سرعت محبوب شده و امروزه به صورت گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد.

 

ویژگی های عایق الاستومری پتویی

 

عایق الاستومری نسبت به رطوبت مقاوم بوده و مانع از ایجاد شبنم روی لوله و کانال می گردد. همین موضوع به جلوگیری از زنگ زدگی لوله ها کمک زیادی کرده و طول عمر تاسیسات را افزایش می دهد.

علاوه بر این در برابر مواد خورنده و اسیدی نسبت به عایق های قدیمی تحمل بالاتری داشته و در محیط های این چنینی بیشتر استفاده می شود.

همچنین این عایق مقاومت بسیار مناسبی در برابر کشش و پارگی دارد. همچنین در برابر ضربه آسیبی نمی بیند.

عایق های پشم شیشه و پشم سنگ هنگام استفاده ذرات معلق و گرد و غبار زیادی ایجاد می کنند. که برای سلامتی انسان مضر بوده و موجب آسیب می گردد. از همین رو عایق های الاستومری به عایق های سنتی ارجحیت دارند.

عایق های الاستومری به محیط زیست آسیب نمیرساند و دارای استانداردهای بین المللی در این زمینه می باشد.

این نوع عایق ها نصب آسانی دارند. به خصوص در صورت داشتن چسب در پشت عایق، به راحتی به سطح کانال و لوله چسبیده و عمل نصب به آسانی و با سرعت زیاد انجام می پذیرد.

عایق های قدیمی به دلیل اینکه قادر به جلوگیری از نفوذ رطوبت نیستند، پس از مدتی استفاده دچار کپک زدگی می شوند. همین امر طول عمر عایق و کانال را کاهش داده و افزایش هزینه را در پی دارند.

اما عایق الاستومری به دلیل ساختار سلول بسته ای که دارد در برابر نفوذ بخار و رطوبت مقاوم بوده و مانع کپک زدگی می گردد.

عایق الاستومری بسیار منعطف بوده و تقریبا به هرشکلی قابل استفاده می باشد.

 

معایب عایق پتویی الاستومری

 

تنها مشکل عایق الاستومری به نسبت عایق های دیگر، قیمت بالای آن می باشد. که البته با توجه به صرفه جویی در انرژی و نصب و نگهداری آسانتر و همچنین طول عمر بیشتر توجیح اقتصادی داشته و همچنان به عنوان گزینه اول به کار می رود.

 

عایق الاستومری رولی
عایق الاستومری رولی

 

کاربردهای عایق الاستومری

 

همانگونه که بیان شد عایق الاستومری در سه نوع عایق حرارتی، عایق رطوبتی و عایق صوتی مورد استفاده قرار می گیرند.

معمولا از عایق رولی در کف، دیوار ها و سقف استفاده شده تا هر سه هدف را پوشش دهد. اما در صورتی که بیشتر جذب و فیلتر کردن و حذف صدای یک محیط مد نظر باشد. از عایق الاستومری صوتی موجدار یا همان شانه تخم مرغی استفاده می گردد. دقت شود که قسمت موجدار رو به منبع صدا قرار گیرد که باعث جذب حداکثری صدا گردد.

عایق الاستومری را در انواع لوله های انتقال آب و یا کانال های انتقال هوا در سیستم تهویه مطبوع کاربرد دارد.

 

نکته های نصب عایق الاستومری

 

در صورتی که این نوع عایق به درستی نصب گردد بسیار در صرفه جویی انرژی و افزایش راندمان کار می تواند موثر باشد.

در صورت استفاده از عایق لوله ای با کاتر یک شکاف روی آن ایجاد کرده، محکم دور لوله می اندازیم. سپس با استفاده از انواع نوار چسب های آلومینیومی شکاف ایجاد شده را پوشانده تا از فرار انرژی و یا ورود رطوبت جلوگیری گردد.

 

انواع عایق الاستومری

 

به دلیل گسترده بودن موارد استفاده از عایق الاستومری انواع گوناگون با ویژگی های خاص از این عایق تولید شده اند.

در زیر به شرح هر کدام می پردازیم:

 

عایق الاستومری با روکش آلومینیومی

 

در فضاهای باز و محیط هایی با شرایط خاص و خشن معمولا از عایق الاستومری با روکش آلومینیوم استفاده می گردد. این نوع عایق به ما اجازه می دهد تا در بیشتر شرایط محیطی بتوانیم از آن بهره ببریم.

 

عایق الاستومری پشت چسبدار ساده

 

جهت نصب آسانتر و با سرعت بالاتر از عایق الاستومری پشت چسبدار استفاده می شود. به دلیل وجود چسب و استحکام بالاتر، ضریب عبور انرژی نیز بهبود می یابد.

 

عایق الاستومری نخدار(مسلح)

 

جهت استحکام بیشتر عایق در برابر کشش و ضربه از یک لایه الیاف روی آن استفاده می گردد. این الیاف نسوز بوده و تحمل دمایی بالایی دارد. همچنین وجود الیاف موجب می گردد قدرت چسبندگی عایق نیز افزایش یابد.

 

عایق الاستومری در کانال فلکسیبل

 

وجود مزایای بیشمار عایق الاستومری موجب شده تا تولیدکنندگان از آن به صورت پیش تولید روی کانال فلکسیبل بهره ببرند. به این معنا که عایق الاستومری روی کانال فلکسیبل در هنگام تولید قرار داده می شود و دیگر نیازی به عایق کاری هنگام نصب وجود ندارد. این نوع کانال فلکسیبل علاوه بر صرفه جویی در انرژی به کانال کشی سرعت بسیار می بخشد. در واقع سرعت و کیفیت سیستم های تهویه را تضمین می نماید.

 

دو نوع کانال فلکسیبل در این زمینه تولید و موجود می باشد. کانال فلکسیبل رابر و کانال فلکسیبل جنرال

 

کالاتهویه انواع عایق پتویی الاستومری، کانال فلکسیبل با عایق الاستومری و… را موجود داشته. و با مناسبترین قیمت عرضه می نماید.

 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

لوگو

کالاتهویه با بیش از دوازده سال تجربه در زمینه عرضه، نصب و اجرای انواع کانال کشی ها و سیستم های تهویه مطبوع صنعتی و خانگی  آماده خدمت رسانی به مشتریان محترم می باشد. محصولات ما کانال فلکسیبل، عایق الاستومری، کانال گالوانیزه، کانکتور، پروفیل فلنج، دریچه، دمپر و…می باشد.

تماس با ما


آدرس:

تهران، شادآباد، بهاران ۲، مجتمع کوثر، بلوک ۳۹ غربی، پلاک ۲۹۲

شماره تماس:

فروش: ۰۲۱۶۶۳۱۸۱۰۹ و ۰۲۱۶۶۳۱۸۹۳۲
اداری: ۹-۰۲۱۶۶۱۴۴۰۰۶ و ۰۹۹۲۷۱۹۵۶۹۲

ایمیل:

info@kalatahvieh.ir

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کالا تهویه می باشد