پروفیل فلنج گالوانیزه برند راک لینک|مناسبترین قیمت انواع پروفیل ها

پروفیل فلنج گالوانیزه برند راک لینک|مناسبترین قیمت انواع پروفیل ها

پروفیل فلنج گالوانیزه

در این مقاله می خوانید

کالاتهویه تولید کننده انواع پروفیل فلنج گالوانیزه ماستیک دار و بدون ماستیک، گوشه گالوانیزه و کلیپس گالوانیزه با برند راک لینک می باشد. همچنین متخصصین ما با بیش از دوازده سال سابق در زمینه عرضه، نصب و اجرای انواع سیستم های تهویه مطبوع خانگی و صنعتی آماده خدمت رسانی به مشتریان محترم می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره رایگان با واحد فروش تماس حاصل نمایید. 

 

پروفیل فلنج گالوانیزه چیست؟

 

پروفیل فلنج گالوانیزه ماده اولیه ی تولید فلنج گالوانیزه است. این نوع پروفیل از ورق فولادی با روکش گالوانیزه گرم ساخته شده و برای اتصال کانال های تهویه به کار می رود. این محصول جایگزین فلنج های سنتی و نبشی شده و نسبت به آن ها از مزایای فراوانی برخوردار است. در کشورهای اروپایی سالیان طولانی است که از انواع پروفیل فلنج ها جهت اتصال کانال های خود استفاده می کنند. استفاده از این فلنج ها تنها نیاز به برش پروفیل دارد. بنابراین در وقت و انرژی و هزینه بسیار صرفه جوئی می کند.

 

پروفیل فلنج گالوانیزه به همراه گوشه گالوانیزه
پروفیل فلنج گالوانیزه به همراه گوشه گالوانیزه

 

این فلنج ها کلاس های فشار هوا و نیروهای وارده را بر پایه “استاندارد ساخت کانال SMACNA-HVAC” و “استاندارد کانال هوا با ورق فولادی DW 144” که دو استاندارد جهانی هستند، تحت پوشش قرار می گیرند.

 

قیمت پروفیل فلنج گالوانیزه

 

همانطور که بیان شد این محصول در داخل کشور و با برند راک لینک تولید می شود. بنابراین نسبتا نوسانات بازار ارز تاثیر کمتری روی قیمت آنها داشته و بهای تمام شده پایینتری دارند. علاوه بر این تحت نظارت کارشناسان و متخصصان داخلی تولید شده که کیفیت محصول را تضمین می نماید.

 

کاربرد پروفیل فلنج گالوانیزه

 

همانطور که بیان شد از این محصول جهت اتصال کانال های گالوانیزه به هم استفاده می گردد. هر جا که از کانال گالوانیزه جهت کانال کشی ها استفاده می گردد، از پروفیل فلنج نیز جهت اتصال آن ها استفاده می شود. به طور کلی کانال های گالوانیزه از دیرباز در کانال کشی سیستم های تهویه مطبوع از جمله کانال های کولر نقش عمده ای داشته اند. امروزه کمتر ساختمانی را می بینید که فاقد کانال کشی باشد.

علاوه بر این پروفیل فلنج به دلیل گالوانیزه بودن و همخوانی با جنس کانال ظاهر زیبایی نیز داشته و به صورت اکسپوز و روکار نیز قابل استفاده می باشد.

به دلیل مقاومت بالا در برابر رطوبت و مواد سمی نیز در بیشتر محیط های صنعتی قابلیت اجرا دارند.

 

پروفیل فلنج گالوانیزه
پروفیل فلنج گالوانیزه

 

انواع پروفیل فلنج

 

فلنج گالوانیزه در دو نوع ماستیکدار و بدون ماستیک تولید و عرضه می شود. تفاوت نوع ماستیکدار و بدون ماستیک در یک نوار ماستیک است که به عنوان هوابند در طول شیار فلنج کشیده می شود. پروفیل فلنج گالوانیزه با برند راک لینک در سایزهای  20 ، 30 و 40 در بازار موجود است. همچنین طول آن در شاخه های 4 متری تولید و عرضه شده که بنا به نیاز مورد نظر بریده می شود.

 

مزایای پروفیل فلنج گالوانیزه

 

مهمترین ویژگی استفاده از پروفیل فلنج ها، برگشت پذیر بودن آن است. به این معنا که کانال ها با استفاده از فلنج و با پیچ به هم متصل می شوند. بنابراین در صورت بروز مشکل به راحتی باز شده و کانال با کمترین هزینه عیب یابی می شود.

در واقع اتصالات فلنجی اتصالاتی با پیچ و مهره بوده که به راحتی قابل باز و بسته شدن می باشند. روی کلیپس هایی که جهت محکم نمودن پروفیل ها استفاده می شود، سوراخ هایی تعبیه شده که با پیچ محکم می شوند. از این رو دیگر نیازی به سوراخکاری در محل نصب نیست.

مزایای دیگر آن قیمت تمام شده کمتر است، بنابراین بر انواع سنتی آن برتری دارد. همچنین به دلیل روکش گالوانیزه نیاز به رنگ و ضد زنگ ندارد و به همین دلیل هزینه های اجرایی را کاهش می دهد. همین ویژگی موجب افزایش سرعت اجرای کار شده که در کل بهای تمام شده را کاهش می دهد.

 

پروفیل فلنج گالوانیزه سایز 20
پروفیل فلنج گالوانیزه سایز 20

 

  • سرعت بالای اجرا و نصب بر روی کانال
  • وزن بسیار کم نسبت به فلنج های آهنی
  • مقاوم در برابر رطوبت
  • قابل برگشت بودن یعنی می توان آن را باز و سپس در جای دیگر استفاده کرد.

 

قطعات جانبی فلنج گالوانیزه

 

یکی از قطعات مورد نیاز جهت اجرای فلنچ گالوانیزه گوشه یا کرنر می باشد.

در ساخت این گوشه ها از ورق 2 میل گالوانیزه استفاده می شود.

گوشه ها بصورت 90 درجه می باشند که با استفاده از این گوشه ها میتوان فلنچ ها را به یکدیگر متصل کرد.

بر روی این گوشه ها سوراخ هایی ایجاد شده تا با استفاده از پیچ و مهره بتوان دو فلنچ را به هم وصل کرد.

سایز گوشه ها به نسبت سایز فلنچ ها تعیین می شود.

 

کلیپس یا گیره قطعه ای است که بصورت حرف  C  انگليسي ساخته مي شود. بصورتي كه لبه ي بالايي پروفیل فلنج گالوانیزه با استفاده از یک پیچ که در وسط کلیپس تعبیه شده تحت فشار قرار می گیرد و باعث میشود دو لبه ی فلنج ها به یکدیگر نزدیک شوند.

 

نوار درز گیر یا گسگت به نوار های چسبداری گفته می شود که ما بین دو فلنج قرار میگیرد. و هنگامی که فلنچ ها توسط کلیپس تحت فشار قرار می گیرند باعث هوا بند شدن فاصله ی بین فلنج ها می شود. درواقع نوار درزگیر و یا گسکت بین دو فلنج قرار گرفته و از فرار هوا جلوگیری می کند.

 

جهت هوا بندی اتصالات از انواع نخ های نسوز نیز می توان بهره برد. اما به دلیل مضراتی که برای محیط زیست و سلامتی انسان دارد امروزه کمتر استفاده می گردد.

 

فلنج کانال گرد

 

در کانال گرد نیز مانند کانال چهارگوش می توان از فلنج جهت اتصالات استفاده نمود. با این تفاوت که برخلاف کانال های چهارگوش، در کانال های گرد از جمله کانال اسپیرال فلنج کانال دقیق سایز کانال ساخته می شود. این فلنج ها با پرچ چکشی به کانال متصل می شوند. سپس با استفاده از پیچ و مهره عملیات اتصال انجام می پذیرد.

به طور کلی استفاده از فلنج ها از اهمیت به سزایی برخوردار بوده و مزایای فراوانی دارد. اما در کانال ها با قطر بالا و سنگین اهمیت آن ها دوچندان می شود. زیرا استفاده از جوش در کانال های سنگین احتمال باز شدن اتصال را افزایش می دهد.

 

نتیجه گیری

 

در آخر می توان نتیجه گیری کرد که اتصالات فلنجی نسبت به اتصالات جوشی از مزایای بالاتری برخوردار است. به دلیل همین مزایا که مهمترین آن قابل باز شدن مجدد است، بسیار محبوب شده و در اولویت استفاده کارفرمایان قرار گرفته است.

 

لازم به ذکر است پروفیل فلنج گالوانیزه به صورت شاخه های 4 متری و در سایز های 20، 30 و 40 سانتی متری تولید و عرضه می گردند.

نام: پروفیل فلنج گالوانیزه

جنس: ورق فولاد گالوانیزه شده

عملکرد: اتصال دو کانال گالوانیزه

 

6 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

لوگو

کالاتهویه با بیش از دوازده سال تجربه در زمینه عرضه، نصب و اجرای انواع کانال کشی ها و سیستم های تهویه مطبوع صنعتی و خانگی  آماده خدمت رسانی به مشتریان محترم می باشد. محصولات ما کانال فلکسیبل، عایق الاستومری، کانال گالوانیزه، کانکتور، پروفیل فلنج، دریچه، دمپر و…می باشد.

تماس با ما


آدرس:

تهران، شادآباد، بهاران ۲، مجتمع کوثر، بلوک ۳۹ غربی، پلاک ۲۹۲

شماره تماس:

فروش: ۰۲۱۶۶۳۱۸۱۰۹ و ۰۲۱۶۶۳۱۸۹۳۲
اداری: ۹-۰۲۱۶۶۱۴۴۰۰۶ و ۰۹۹۲۷۱۹۵۶۹۲

ایمیل:

info@kalatahvieh.ir

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کالا تهویه می باشد