سی چنل (زیره ساپورت کانال گالوانیزه تهویه هوا ) | ساپورت تاسیساتی

سی چنل (زیره ساپورت کانال گالوانیزه تهویه هوا ) | ساپورت تاسیساتی

زیره ساپورت

در این مقاله می خوانید

کالاتهویه در زمینه عرضه، نصب و اجرای انواع سیسم های تهویه مطبوع صنعتی و خانگی آماده خدمت رسانی به مشتریان محترم می باشد. جهت استعلام قیمت زیره ساپورت گالوانیزه و کسب اطلاعات بیشتر با واحد فروش تماس حاصل نمایید و یا به صفحه ثبت سفارش مراجعه فرمایید.

 

چنل (زیره ساپورت) نگهدارنده گالوانیزه

 

جهت نصب و راه اندازی سیستم تهویه مطبوع(HVAC) از سیستم ساپورت تاسیسات استفاده می شود. همانگونه که در مقاله سیستم مدولار تاسیسات بیان گردید، جهت پیاده سازی این سیستم ها از تجهیزاتی استفاده می گردد، که مهمترین آنها زیره ساپورت تاسیساتی و یا سی چنل تاسیساتی می باشد.

 

کانال ها و لوله های تهویه هوا معمولا از سقف و کنار دیوار ها عبور می کنند. بنابراین باید آنها را به سقف و دیوار کناری متصل و محکم نمود. قبلا از نبشی هایی استفاده می شد که نیاز به برش، جوشکاری و رنگ کاری در محل داشت. اما امروزه از سیستم مدولار متشکل از سی چنل، چنل زیره ساپورت یا به عبارتی ساپورت نگهدارنده گالوانیزه استفاده می شود.

 

زیره ساپورت نگهدارنده گالوانیزه یا به عبارتی ساپورت تاسیسات، جایگزین بسیار مناسب برای ساپورت هایی میباشد که از نبشی برای نگهداشتن تاسیسات استفاده میشد.

 

زیره ساپورت گالوانیزه مانند دیگر قطعات سیستم تاسیسات از ورق های فولادی گالوانیزه شده ساخته می شود. شیوه گالوانیزاسیون سی چنل تاسیساتی گالوانیزه گرم می باشد. به دلیل پیوند قوی تر با فولاد این نوع گالوانیزه از طول عمر بالاتری نسبت به گالوانیزه سرد برخوردار است. بنابراین بسیار محکم بوده و در برابر نیز رطوبت و مواد سمی نیز مقاومت مناسبی دارد.

 

زیره ساپورت گالوانیزه
زیره ساپورت گالوانیزه

 

چنل زیره ساپورت
چنل زیره ساپورت

 

 

ابعاد سی چنل ( زیره ساپورت )

 

این نوع نگهدارنده گالوانیزه با توجه به وزن باری که روی آن قرار میگیرد در ضخامت های مختلفی از ورق های گالوانیزه ساخته می شود. این ابعاد در سه کلاس سبک، متوسط و سنگین تقسیم بندی می شوند. تحمل باری که قرار است روی ساپورت قرار گیرد بسیار مهم بوده و باید به طور دقیق اندازه گیری شود.

 

  • 25*30   با ضخامت 1 میلیمتر

 

  • 35*30  با ضخامت 1/25 میلیمتر

 

  • 21*41  با ضخامت 2 میلیمتر

 

  • 41*41  با ضخامت 2 میلیمتر

 

 

ویژگی های چنل ( زیره ساپورت )

 

این نوع ساپورت تاسیساتی با توجه به داشتن سوراخ های منظم روی سازه این امکان را برای مجری تاسیساتی فراهم کرده تا به راحتی بتواند از آنها در نگهداری تاسیسات استفاده کند.

با کمک پیچ های متری که از سوراخ های زیره ساپورت رد می شوند، به دیوار های کناری و یا سقف سوار می شوند. معمولا روی چنل شیارهایی جهت درگیری بیشتر وجود دارد.

 

  • نصب آسان: نصب باپیچ و مهره و حذف فرآیند جوشکاری، سوراخ کاری و رنگ کاری موجب نصب سریع و آسان سیستم ساپورت تاسیسات می گردد.

 

  • کاهش هزینه: به عبارتی این نوع زیره ساپورت تاسیساتی و یا یو چنل تاسیسات به دلیل نصب آسان و کارامد مدت زمان اجرای پروژه را کاهش داده و در هزینه ها صرفه جویی می کند.

 

  • مقاوم در برابر زلزله به دلیل استفاده از پیچ و مهره

 

  • مقاوم در برابر رطوبت: به دلیل فرآیند گالوانیزاسیون انجام شده زیره ساپورت تاسیساتی نیز مانند دیگر اجزا کانال های گالوانیزه از مقاومت مناسبی در برابر رطوبت و سایر مواد سمی برخوردارند.

 

  • تنوع بر حسب سنگینی بار: همانگونه که بیان شد بر اساس باری که قرار است زیره ساپورت تاسیساتی تحمل نماید از ابعاد مختلف آن می توان بهره برد.

 

  • برگشت پذیر و با قابلیت استفاده مجدد: پیچ و مهره های استفاده شده قابلیت باز و بسته شدن داشته و قابلیت استفاده مجدد دارند.

 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

لوگو

کالاتهویه با بیش از دوازده سال تجربه در زمینه عرضه، نصب و اجرای انواع کانال کشی ها و سیستم های تهویه مطبوع صنعتی و خانگی  آماده خدمت رسانی به مشتریان محترم می باشد. محصولات ما کانال فلکسیبل، عایق الاستومری، کانال گالوانیزه، کانکتور، پروفیل فلنج، دریچه، دمپر و…می باشد.

تماس با ما


آدرس:

تهران، شادآباد، بهاران ۲، مجتمع کوثر، بلوک ۳۹ غربی، پلاک ۲۹۲

شماره تماس:

فروش: ۰۲۱۶۶۳۱۸۱۰۹ و ۰۲۱۶۶۳۱۸۹۳۲
اداری: ۹-۰۲۱۶۶۱۴۴۰۰۶ و ۰۹۹۲۷۱۹۵۶۹۲

ایمیل:

info@kalatahvieh.ir

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کالا تهویه می باشد