کاربرد عایق الاستومری چیست؟

کاربرد عایق الاستومری چیست؟

در این مقاله می خوانید

دلایل استفاده از عایق الاستومری

 

 

 

امروزه کیفیت هوای داخلی از ارزش زیادی برخوردار است . به همین دلیل در طی 20 سال گذشته عایق الاستومری طرفداران زیادی پیدا کرده و به محبوبیت رسیده است. محبوبیت عایق الاستومری بین طرفداران کیفیت هوای داخلی به این دلیل است که هیچ گونه فرمالدهید و فیبری ندارد . علاوه بر این ترکیبات آلی فرار هم به مقدار بسیار کمی دارد.

 

یکی از مزایای بسیار مهم  این عایق ها رشد نکردن کپک در آن هاست چون عایق الاستومری سطح صافی دارد و هم چنین فاقد ذرات ریز است و از همه مهم تر در برابر رطوبت مقاومت خوبی دارد.

 

امروزه عایق الاستومری جایگزین مناسبی برای عایق هایی مثل پشم سنگ، پشم شیشه و پلی اتیلن است. از عایق های الاستومری در سیستم های گرمایشی و سرمایشی ، لوله کشی ها و تهویه ها بسیار استفاده می شود. گفتنی است که از عایق الاستومری در خطوط آب گرم و آب سرد هم استفاده می شود.

 

 

– عایق الاستومری لوله ای برای سیستم های لوله کشی آب گرم

 

 

هدف از به کار بردن عایق الاستومری لوله ای در سیستم لوله کشی آب گرم داخلی و خارجی این است که از اتلاف حرارتی جلوگیری شود .

این عایق ها مقاومت بسیار خوبی در برابر UV و شرایط مختلف آب و هوایی دارند .  به همین دلیل برای سیستم هایی که در برابر خورشید قرار دارند بهترین عایق محسوب می شوند.

به این دلیل که عایق الاستومری ذرات معلق و گرد و غباری ندارد و برای استفاده در مکان هایی که در آن ها بهداشت از اهمیت ویژه ای برخوردار است بسیار مناسب است. همین مزیت یکی از مزایای مهمی است که باعث شده عایق الاستومری در مرکز توجه قرار بگیرد و به جای عایق های فیبری از آن ها در سیستم های لوله کشی آب گرم هتل ها، بیمارستان ها، آپارتمان ها، ارگان ها و شرکت ها استفاده شود.

 

 

با عایق الاستومری بیشتر آشنا شوید!

 

 

دلایلی که از عایق الاستومری برای سیستم های لوله های آب گرم استفاده می کنند عبارت اند از:

 

 

  • محدوده ی دمای بالا تا حدود 125 درجه سانتی گراد

 

  • داشتن مقاومت بسیار بالا در برابر چیزهایی مثل شرایط بد آب وهوایی و اوزون

 

  • داشتن ضریب هدایت گرمایی پایین و یکنواخت

 

  • جذب خیلی پایین آب و مقاومت بسیار بالا در برابر نفوذ رطوبت

 

  • انعطاف پذیری بالا

 

  • نصب بسیار راحت بدون نیاز به روکش

 

-عایق الاستومری برای سیستم های کانال هوا

 

 

همانطور که گفتیم عایق الاستومری هیچ گونه فیبر و گرد و غباری ندارد و همین باعث شده تا عایق الاستومری یک عایق بسیار مناسب برای کانال های هوا باشد .

 

عایق های فیبردار به دلیل اینکه ممکن است در کانال های هوا مواد فیبری از خود آزاد کنند می تواند برای سلامتی انسان خطرناک باشد.

 

عایق های الاستومری هیچ گونه حساسیت پوستی ایجاد نمی کنند . علاوه بر این در برابر حشرات موذی ، رشد کپک و قارچ و نفوذ رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارند. به این علت که سطح روی عایق الاستومری متراکم است مانع ورود بخار آب به زیر عایق می شود به همین دلیل به هیچ گونه روکشی برای این کار نیاز ندارد.

 

موادی که در عایق الاستومری به کار رفته است باعث مقاومت زیاد، عمر مفید طولانی و ضریب انتقال حرارتی پایین شده است. از عایق های الاستومری برای همه کانال های هوا اعم از داخلی و خارجی می توان استفاده کرد.

 

عایق الاستومری حرارتی

 

عایق الاستومری لوله ای برای سیستم های لوله کشی آب سرد

 

 

از عایق های الاستومری با این هدف در سیستم های سرمایشی و لوله کشی های آب سرد استفاده می شود که اولا مشکل میعان را حل کنند و دوما به کاهش تلف شدن انرژی کمک کنند.

 

دلایلی که از عایق الاستومری برای سیستم های لوله های آب سرد استفاده می کنند عبارت اند از:

 

  • داشتن ضریب انتقال حرارت پایین و ثابت

 

  • میزان جذب آب خیلی کم

 

  • داشتن تطابق با اکثر استانداردهای آتش سوزی و اشتعال زایی

 

  • دارای ساختار سلول بسته

 

  • مقاومت بالا در مقابل آب و رطوبت

 

  • انعطاف پذیری بالا و نصب سریع و آسان

 

لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید .

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

لوگو

کالاتهویه با بیش از دوازده سال تجربه در زمینه عرضه، نصب و اجرای انواع کانال کشی ها و سیستم های تهویه مطبوع صنعتی و خانگی  آماده خدمت رسانی به مشتریان محترم می باشد. محصولات ما کانال فلکسیبل، عایق الاستومری، کانال گالوانیزه، کانکتور، پروفیل فلنج، دریچه، دمپر و…می باشد.

تماس با ما


آدرس:

تهران، شادآباد، بهاران ۲، مجتمع کوثر، بلوک ۳۹ غربی، پلاک ۲۹۲

شماره تماس:

فروش: ۰۲۱۶۶۳۱۸۱۰۹ و ۰۲۱۶۶۳۱۸۹۳۲
اداری: ۹-۰۲۱۶۶۱۴۴۰۰۶ و ۰۹۹۲۷۱۹۵۶۹۲

ایمیل:

info@kalatahvieh.ir

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کالا تهویه می باشد