لوله فلکسیبل هوا | کانال فلکسیبل هوا مناسبترین قیمت بالاترین کیفیت

لوله فلکسیبل هوا | کانال فلکسیبل هوا مناسبترین قیمت بالاترین کیفیت

کانال فلکسیبل

در این مقاله می خوانید

کالاتهویه با بیش از ده سال سابقه در زمینه تولید، عرضه و نصب انواع سیستم های تهویه مطبوع خانگی و صنعتی آماده خدمت رسانی به مشتریان محترم می باشد. انواع لوله فلکسیبل هوا برند با کیفیت عالی و قیمت مناسب در کالاتهویه موجود میباشد. جهت دریافت مشاوره رایگان با متخصصین ما در واحد فروش تماس حاصل نمایید. و یا به صفحه ثبت سفارش مراجعه کنید.

 

لوله فلکسیبل چیست ؟

 

لوله فلکسیبل هوا یا کانال فلکسیبل هوا به لوله های قابل انعطافی گفته می شود که برای هدایت هوا میتوان از آنها استفاده کرد. مزیت اصلی این نوع لوله ها در برابر لوله های فلزی این است که بسیار منعطف بوده و نیازی به انواع فلنج ها و اتصالات ندارد. این مزیت زمانی به خوبی حس می شود که فضای اجرای کار محدود بوده و مسیر پیچ و تابی زیادی دارد.

امروزه در صنعت تهویه هوای مطبوع لوله های فلکسیبل یا کانال فلکسیبل که به لوله خرطومی نیز مشهور هستند، بسیار پرکاربرد بوده. و در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند تا نیازهای خاص کارفرمایان را پوشش دهند.

 

 

موارد استفاده کانال فلکسیبل

 

امروزه در اجرای کانال کشی تهویه مطبوع ساختمانهای تجاری، اداری و مسکونی از انواع لوله فلکسیبل به دلیل ساختار ویژه‌ی آن ها استفاده می‌شود.

 

باشگاه‌های ورزشی، مراکز پزشکی، آزمایشگاهی-بهداشتی و اتاق‌های تمیز

 

فست فود ها، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها

 

انبارها، پاساژها، فضاهای فرودگاهی و گلخانه ها

 

حتی در کارخانجات و پالایشگاه ها که محیط های سنگین و با آلایندگی بالا دارند، و یا دمای کارکرد بسیار بالا می باشد، از انواع کانال فلکسیبل با روکش نسوز می توان استفاده نمود.

به صورت خاص نیز کانال کشی های داخلی داکت اسپلیت می توان از انواع کانال فلکسیبل استفاده نمود. زیرا بسیار سبک بوده و سرعت و کیفیت انجام کار را بسیار بهبود می بخشد.

همچنین در کانال کشی های اگزاست نیز می توان از انواع کانال فلکسیبل استفاده نمود. کانال های اگزاست مسیرر برگشت کانال های هوا رسان را شامل می شود. که جهت جلوگیری از انتقال گرما به محیط می توان از کانال فلکسیبل عایقدار نیز استفاده نمود.

 

ساختار کلی کانال های فلکسیبل

 

شکل ساختاری لوله فلکسیبل هوا بسته به نوع کاربردش متفاوت است. این تفاوت ممکن است دریکی از موارد زیر باشد:

 

  • فشار،دما

 

  • سایندگی،خورندگی

 

  • مقدار سختی شرایطِ محیطی

 

به دلیل وجود این موارد لوله فلکسیبل هوا با مزایای متفاوتی ساخته  و ارائه می‌شود. حتی به منظور تخلیه هوای فن دستگاه ماینر، نیز تولید می‌شود. از این نظر کانال فلکسیبل کامل بوده و با ساختارهای متنوعی که دارد تمامی نیازها را پوشش می دهد.

 

با توجه به مواردی که برای شما شرح دادیم قصد داریم انواع لوله فلکسیبل هوا و کاربرد های آن را به شما معرفی کنیم، با ما همراه باشید.

 

انواع کانال فلکسیبل هوا

 

کانال فلکسیبل هوا به دو دسته کلی کانال های فلکسیبل عایقدار و کانال های فلکسیبل بدون عایق تقسیم بندی می شوند.

کانال های فلکسیبل عایقدار، دارای عایق هایی پیش ساخته می باشند. به این معنی که در هنگام تولید عایق روی آنها سوار شده و مشکلات نصب هنگام اجرا را ندارند. انواع عایق های پلی استر، پلی استر فشرده، عایق الاستومری و عایق پلی اتیلن را در هنگام ساخت روی کانال فلکسیبل قرار داده تا به خوبی دمای داخل کانال را حفظ کنند. همچنین مزیت دیگر عایق های پیش ساخته عدم نیاز به عایق کاری و چسبکاری در هنگام اجرا می باشد. که سرعت اجرا و نصب را به طور چشمگیری افزایش می دهد.

کانال های فلکسیبل بدون عایق نیز کارایی بالایی داشته، و جهت تخلیه هوای داخل محیط در هواکش ها نقش بسزایی دارند.

در زیر به شرح تعدادی از لوله های فلکسیبل که بسیار محبوب بوده و کارایی بالایی دارند می پردازیم.

 

لوله فلکسیبل هوای IFD

 

در این نوع ازکانال فلکسیبل هوا الیاف پلی استر به حالت فشرده شده با روکش پی وی سی بکار رفته است. لوله فلکسیبل هوای IFD از فنر فولادی محکم ساخته شده است. و به همین دلیل مقاومت بالایی دارد. قطر های لوله فلکسیبل هوای  IFD از 4 تا 20 اینچ و در شاخه های 6 متری ساخته می‌شوند. لوله فلکسیبل هوای IFD دارای بازه‌ی مقاومت دمایی میان -10 الی +60 درجه سانتی‌گراد است.

 

کانال فلکسیبل ifd عایق پلی استر فشرده
کانال فلکسیبل ifd عایق پلی استر فشرده

 

مزایای لوله فلکسیبل هوای IFD:

 

  • وزن کم: به نسبت عایق مناسبی که دارد وزن پایینی داشته و بسیار کاربردی می باشد.

 

  • استحکام کششی بالایی: در صورت کشش کامل، سطح داخلی کانال کاملا یکدست شده و گرد و غبار داخل شیارها تجمع نمی کند.

 

  • انعطاف‌پذیری بالا در هنگام نصب: معمولا به دلیل اضافه شدن عایق روی کانال مقداری از انعطاف پذیری کم می شود. اما کانال IFD به دلیل عایق فشرده شده و کم حجمی که دارد انعطاف خود را به خوبی حفظ می کند.

 

  • مقاوم در برابر ارتعاشات: در کانال های فلزی برای اینکه لرزش و ارتعاش دستگاه به کانال انتقال پیدا نکند، از انواع کانکتور ها استفاده می شود. اما کانال های فلکسیبل به خوبی این ارتعاشات را دفع کرده و نیازی به کانکتور ندارند.

 

  • مقاوم در برابر ضربه: این نوع کانال به دلیل روکش pvc مناسبی که دارد در برابر ضربه و اجسام تیز به خوبی مقاومت کرده و آسیب نمیبیند. این امر موجب گشته تا کانال فلکسیبل IFD در محیط های خارجی گزینه مناسبی محسوب گردد.

 

کانال فلکسیبل ifd عایق پلی استر فشرده
کانال فلکسیبل ifd عایق پلی استر فشرده

 

موارد کاربردِ لوله فلکسیبل هوای IFD:

 

به عنوان کانال مناسب تهویه مطبوع در صنعت های مسکونی، تجاری، سوله ها، پالایشگاه ها، کارخانه ها و … مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین برای هوای رفت دستگاه های داکت اسپلیت بسیار مناسب است. زیرا دارای عایقی مناسب بوده و از هدر رفت انرژی جلوگیری می کند.

 

 

لوله فلکسیبل کومبی

 

لوله فلکسیبل کومبی از یک لایه فویل آلومینیوم تقویت شده در داخل و لایه ی بیرونی از روکش پی وی سی تشکیل شده است. قطر های لوله های فلکسیبل کومبی از سایز 4 تا 20 اینچ ساخته می‌شوند. همچنین طول شاخه های این نوع کانال فلکسیبل ده متر می باشد.

 

لوله فلکسیبل هوای کومبی دارای بازه‌ی مقاومت دمایی میان -20 الی +100 درجه سانتی‌گراد است.

 

کانال فلکسیبل کومبی
کانال فلکسیبل کومبی

 

مزایای لوله فلکسیبل کومبی:

 

  • وزن بسیار کم: از مهمترین مزیت کانال فلکسیبل هوا کومبی وزن پایین آن می باشد. به نسبت سایر کانال های فلکسیبل نیز وزن کمتری دارد. بنابراین در بیشتر پروژه ها قابل استفاده می باشد.

 

  • از استحکام بالا برخوردار است: به دلیل روکش pvc استحکام و طول عمر بالایی دارد.

 

  • در مقابل رطوبت مقاومت بالایی دارد.

 

  • انعطاف بالا: چون عایق ضخیم ندارد به نسبت سایر کانال های فلکسیبل انعطاف بیشتری نیز دارد.

 

  • عمر مفید بالا

 

  • نصب سریع و آسان: تمام کانال های فلکسیبل از جمله کانال فلکسیبل کومبی نصب آسان و سریعی دارند.

 

  • حمل و نقل آسان به دلیل فشردگی بالا: همانگونه که بیان شد لوله فلکسیبل هوای کومبی به دلیل اینکه عایق ندارد به راحتی فشرده شده و در شاخه های ده متری به صورت کامپکت شده عرضه می گردد. که این ام رموجب حمل آسان می گردد.

 

موارد کاربردِ لوله فلکسیبل هوا (کومبی):

 

به عنوان کانال برگشت دستگاه های داکت اسپلیت، هواساز و فن کويل بسیار مناسب است.

 

 

لوله فلکسیبل هوای فویلی آلومینیومی

 

این نوع از لوله فلکسیبل هوا از جنس فویل آلومینیومِ لمینیت شده در داخل و بیرون سطح می‌باشد. در واقع از دولایه فویل آلومینیوم تشکیل شده است. لوله فلکسیبل هوای فویلی آلومینیومی از طریق یک فنر فولادی شکل گرفته و تقویت شده می باشد.

 

قطر های لوله فلکسیبل هوای فویلی از 4 تا 20 اینچ بوده و همانند کومبی در شاخه های ده متری تولید و عرضه می گردند.

 

کانال فلکسیبل هوای فویلی آلومینیومی دارای بازه‌ی مقاومت دمای بین -20 الی +110 درجه سانتی‌گراد است.

 

کانال فلکسیبل آلومینیومی
کانال فلکسیبل آلومینیومی

 

مزایای لوله فلکسیبل هوای آلومینیومی:

 

  • دارای انعطاف‌پذیری بالا

 

  • حمل راحت با بسته‌بندی فشرده

 

  • دارای وزن کم

 

  • در مقابل رطوبت و خوردگی مقاومت دارد.

 

  • از نصب راحت و آسان برخوردار است.

 

  • در مقابل شعله مقاوم است.

 

  • در محیط های بسته مقرون به صرفه است.

 

موارد کاربرد لوله فلکسیبل هوای آلومینیومی:

 

به عنوان سیستم مکندگی بسیار مناسب است. شایان ذکر است این نوع کانال فلکسیبل هوا به دلیل نداشتن عایق و روکش pvc بهتر است بیشتر در فضاهای داخلی و در مسیرهای برگشت و مکش هوا استفاده گردد. بنابراین جهت سیستم های مکش بسیار کاربرد دارد.

 

لوله فلکسیبل رابر (Rubber)

 

لوله فلکسیبل هوا رابر یا به عبارتی لوله فلکسیبل با عایق الاستومری به دلیل استفاده از عایق الاستومری، بازدهی سیستم را به طرز چشمگیری افزایش می دهد. همانگونه که در مقاله انواع عایق الاستومری بیان شد، این نوع عایق علاوه بر عایق حرارتی، عایق رطوبتی و عایق صدا نیز محسوب می شود. ذرات آلاینده وارد محیط نکرده و طول عمر بالایی دارد. همچنین در لوله های سرد نیز از میعان و اتلاف انرژی جلوگیری می کند.

 

کانال فلکسیبل با عایق الاستومری رابر
کانال فلکسیبل با عایق الاستومری رابر

 

این نوع عایق در هنگام ساخت روی کانال فلکسیبل هوا نصب شده و نیازی به نصب توسط نصاب ندارد. نیازی به عملیات چسبکاری نداشته و عملیات اجرا را سرعت می بخشد.

ساختار کانال فلکسیبل رابر از سه لایه تشکیل شده است. لایه داخلی فویل آلومینیومی، لایه میانی عایق الاستومری و لایه خارجی فویل آلومینیوم لمینت شده می باشد.

 

مزایای لوله فلکسیبل هوا رابر

 

  • عایق مناسب برای حفظ انرژی
  • بسیار انعطاف پذیر است
  • حجم کمی داشته و در تمام محیط ها قابل استفاده می باشد.
  • طول عمر مفید کانال فلکسیبل هوا رابر بالا بوده و در برابر عوامل محیطی مقاوم است.
  • برای سلامت انسان و محیط زیست مضر نیست
  • مقاوم در برابر حرارت های بالا

 

به دلیل وجود عایق مناسب در صنعت بسیار پرکاربرد بوده. و می تواند به عنوان عایق حرارتی، عایق رطوبتی و عایق صوتی مورد استفاده قرار گیرد.

 

قیمت انواع کانال فلکسیبل هوا

 

قیمت انواع کانال فلکسیبل به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال برندهای متفاوت فلکسیبل ایران، فلکسیبل سهند و coopair قیمت های نزدیک به هم ولی متفاوتی دارند.

انواع کانال فلکسیبل با توجه به ساختار نیز قیمت های متفاوتی دارند. برای مثال کانال فلکسیبل هوایی که در آن عایق الاستومری به کار رفته است، اندکی از دیگر کانال های فلکسیبل عایقدار گرانتر است.

همچنین سایز های انواع کانال فلکسیبل از 4 اینچ تا 20 اینچ متفاوت می باشد. بدیهی است هر چه سایز لوله فلکسیبل هوا بیشتر باشد، قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت.

 

لوگو

کالاتهویه با بیش از دوازده سال تجربه در زمینه عرضه، نصب و اجرای انواع کانال کشی ها و سیستم های تهویه مطبوع صنعتی و خانگی  آماده خدمت رسانی به مشتریان محترم می باشد. محصولات ما کانال فلکسیبل، عایق الاستومری، کانال گالوانیزه، کانکتور، پروفیل فلنج، دریچه، دمپر و…می باشد.

تماس با ما


آدرس:

تهران، شادآباد، بهاران ۲، مجتمع کوثر، بلوک ۳۹ غربی، پلاک ۲۹۲

شماره تماس:

فروش: ۰۲۱۶۶۳۱۸۱۰۹ و ۰۲۱۶۶۳۱۸۹۳۲
اداری: ۹-۰۲۱۶۶۱۴۴۰۰۶ و ۰۹۹۲۷۱۹۵۶۹۲

ایمیل:

info@kalatahvieh.ir

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کالا تهویه می باشد