کلیپس فلنج گالوانیزه(گیره)

کلیپس فلنج گالوانیزه(گیره)

کلیپس فلنج گالوانیزه

در این مقاله می خوانید

کالاتهویه تولید کننده انواع کلیپس فلنج گالوانیزه با برند راک لینک (rock link) در ایران می باشد. جهت خرید بدون واسطه و از تولید کننده با متخصصین ما در واحد فروش تماس حاصل نمایید. و یا به صفحه ثبت سفارش مراجعه فرمایید.

کلیپس فلنج چیست؟

 

کلیپس فلنج یا گیره فلنج گالوانیزه از دیگر متعلقات اصلی پروفیل فلنج گالوانیزه می باشد. این محصول ساختاری مانند حرف سی انگلیسی دارد و وظیفه اتصال دو فلنج گالوانیزه را بر عهده دارد. معمولا فلنج ها نیز از جنس کانال ساخته می شوند. در ایران بیشتر کانال های تهویه فلزی معمولا از ورق های فولادی گالوانیزه شده ساخته می شود. به همین دلیل فلنج ها اعم از پروفیل فلنج، گوشه فلنج و کلیپس فلنج نیز از ورق های گالوانیزه تولید می شوند.

 

شیوه اتصال فلنج ها

 

طرز کار فلنج گالوانیزه به این صورت است که در ابتدا پروفیل فلنج به اندازه کانال بریده می شود(طول گوشه فلنج از طول اصلی کم شود). لبه های کانال هوا داخل شیاری که در پروفیل فلنج تعبیه شده قرار می گیرد. گوشه گالوانیزه، گوشه کانال را پوشش میدهند. سپس دو فلنج گالوانیزه توسط کلیپس به هم متصل می شوند. با کمک کلیپس گالوانیزه اتصالات فلنج گالوانیزه بدون سوراخ شدن پروفیل فلنج به هم محکم می شوند.

 

در انتها نوار درز گیر یا گسگت (نوار های چسبدار) ما بین دو  پروفیل فلنج قرار میگیرد. و هنگامی که فلنج ها توسط کلیپس تحت فشار قرار می گیرند باعث هوا بند شدن فاصله ی بین فلنج ها می شود. از این طریق می توان از نشتی هوای کانال جلوگیری کرده و در مصرف هزینه ها صرفه جویی نمود.

 

با استفاده از پیچی که روی کلیپس قرار دارد، دو پروفیل فلنج به هم فشرده شده و عمل اتصال انجام می پذیرد. از این رو اتصال محکم و مناسب تا اندازه ای به جنس مناسب کلیپس بستگی دارد.

 

کلیپس فلنج برند راک لینک
کلیپس فلنج برند راک لینک

 

سایز کلیپس گالوانیزه

 

در سه سایز فلنج گالوانیزه از یک نوع کلیپس استفاده می شود. یعنی یک سایز کلیپس تولید شده که برای هر سه سایز پروفیل فلنج گالوانیزه مناسب است. کلیپس ها معمولا با پیچ فروخته می شوند. یعنی روی تمام کلیپس ها پیچی تعبیه شده تا کار نصب را آسان گرداند.

 

 

مزایای کلیپس یا گیره فلنج گالوانیزه

 

کلیپس یا گیره فلنج گالوانیزه از نظر جنس و نوع ساخت از ورق های فولادی گالوانیزه شده(گالوانیزه گرم) تولید می شوند. بنابراین جنس بسیار محکم و مقاومی دارد. این محصول در برابر رطوبت مقاومت مناسبی داشته و احتیاج به استفاده از ضد زنگ بعد از نصب ندارد.

 

همین امر هزینه های نصب و نگهداری را کاهش می دهد.

 

جنس گالوانیزه به طور کلی سبک بوده و از سنگین شدن سازه و  سیستم انتقال جلوگیری می کند.

 

سوراخ موجود روی محصول جهت رد شدن پیچ است و همین امر سبب می گردد سوراخ کاری اضافی حین نصب نیاز نباشد.

 

از همه مهمتر این است که به دلیل استفاده از پیچ به جای جوشکاری کل سیستم تهویه قابل بازگشت می باشد.

 

جهت خرید یا سفارش این محصول میتوانید به صفحه ثبت سفارش مراجعه یا با کارشناسان ما در واحد فروش تماس حاصل نمائید.

 

نتیجه گیری

 

جایگزین شدن اتصالات فلنجی به جای اتصالات جوشی در صنعت تهویه مطبوع باعث آسان شدن روند کار. مخصوصا عیب یابی و نصب و نگهداری گردید.

 

 

5 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

لوگو

کالاتهویه با بیش از دوازده سال تجربه در زمینه عرضه، نصب و اجرای انواع کانال کشی ها و سیستم های تهویه مطبوع صنعتی و خانگی  آماده خدمت رسانی به مشتریان محترم می باشد. محصولات ما کانال فلکسیبل، عایق الاستومری، کانال گالوانیزه، کانکتور، پروفیل فلنج، دریچه، دمپر و…می باشد.

تماس با ما


آدرس:

تهران، شادآباد، بهاران ۲، مجتمع کوثر، بلوک ۳۹ غربی، پلاک ۲۹۲

شماره تماس:

فروش: ۰۲۱۶۶۳۱۸۱۰۹ و ۰۲۱۶۶۳۱۸۹۳۲
اداری: ۹-۰۲۱۶۶۱۴۴۰۰۶ و ۰۹۹۲۷۱۹۵۶۹۲

ایمیل:

info@kalatahvieh.ir

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کالا تهویه می باشد