عایق صوتی شانه تخم مرغی | عایق دیوار، کف و سقف | استعلام قیمت و خرید

عایق صوتی شانه تخم مرغی | عایق دیوار، کف و سقف | استعلام قیمت و خرید

عایق صوتی شانه تخم مرغی

در این مقاله می خوانید

کالاتهویه نماینده رسمی برندهای معتبر تولید کننده انواع عایق صوتی، رطوبتی و حرارتی در ایران می باشد. جهت استعلام قیمت و خرید انواع عایق صوتی شانه تخم مرغی (عایق موجدار)، عایق صدا دیوار و… با واحد فروش تماس حاصل نمایید. و یا به صفحه ثبت سفارش مراجعه نمایید.

 

عایق صوتی

 

امروزه و در محیط های آپارتمان نشینی انتقال صدا به یک معضل تبدیل شده است. از دیوار مشترک بین واحد های آپارتمانی صدا به آسانی عبور کرده و به یک دغدغه برای عموم مردم تبدیل شده. یا در استدیو های ضبط صدا یا ویدئو نیز از انواع عایق صدا استفاده می شود. همچنین در سالن های همایش یا کنفرانس ها استفاده از عایق های صوتی امری اجتناب ناپذیر است. پس می توان نتیجه گرفت که با معضل های شهر نشینی و آپارتمان نشینی، عایق های صوتی به مراتب از عایق های حرارتی و رطوبتی از اهمیت بالاتری برخوردار می باشند.

انواع عایق بندی صوتی در بازار موجود بوده که با توجه به نیاز می توان نسبت به تهیه اقدام نمود. در این بین عایق صوتی شانه تخم مرغی با توجه به مزایای زیادی که دارد نسبت به سایر عایق ها برتری قابل توجهی دارد.

به طور کلی صوت مانند گرما در هوا منتقل می شود. تا زمانی که به یک سطح برخورد می کنند. سطح مورد نظر یا صوت را جذب می کنند یا منعکس می کنند. عایق های صوتی، صدا را جذب کرده و قبل از اینکه از طرف دیگر خارج شود، در سطح عایق پخش می شوند. به این صورت از عبور صدا جلوگیری می کنند. به همین دلیل عایق های صوتی معمولا عایق عایی نرم و ضخیم هستند تا توانایی جذب صدا را داشته باشند و از عبور آن جلوگیری نمایند.

 

بررسی انواع صداهای آزاردهنده

 

قبل از انتخاب انواع عایق صوتی باید در نظر بگیریم که کاربری ما و انتظارات ما از عایق چیست. به صورت کلی دو نوع صدا قابلت منتقل شدن دارند. صداهای هوایی یا هوا بردی که با کمک هوا منتقل می شوند. مانند صداهایی که از کانال کولر یا پنجره ها یا دیوارها عبور می کنند و موجب نارضایتی می شوند.

دوم صداهای کوبه ای یا ضربه ای هستند که در اثر کوبیدن یا ضربه زدن به وجود می آیند. برای مثال صدای کوبیدن میخ در دیوار، صدای راه رفتن افراد طبقه بالا یا ….

همچنین انتقال و بازتاب دو موضوع مجزا هستند. که نیاز به راه حل های جداگانه دارند. عایق صدا می تواند از انتقال جلوگیری کند، در حالی که جذب صدا از بازتاب جلوگیری می کند. عایق صدا دارای خواص جاذب است که آن را به یک راه حل موثر برای انعکاس تبدیل می کند.

 

عایق موجدار صوتی
عایق موجدار صوتی

 

مزایای استفاده از عایق صوتی شانه تخم مرغی

 

توانایی عایق صدا در جذب انرژی، آن را به یکی از همه کاره ترین محصولات تبدیل کرده است. بنابراین استفاده از عایق های صوتی به خصوص عایق شانه تخم مرغی الاستومری علاوه بر فیلتر کردن صداهای مزاحم می تواند مزایای دیگری را نیز به همراه آورد.

صرفه جویی در مصرف انرژی: این محصول فوق العاده علاوه بر اینکه عایق صوتی بسیار مناسبی است و آرامش را برای شما به ارمغان می آورد، در عین حال عایق حرارتی و رطوبتی بسیار عالی نیز محسوب می شود. به این معنی که در تابستان با صرف انرژی کمتر هوای خنکتر و در زمستان هوای گرمتری را می توانید حس کنید. پس در هزینه ها نیز صرفه جویی ملموسی را ارائه می نماید.
نصب آسان: برخی عایق ها توکار و برخی عایق ها روکار استفاده می شوند. عایق صوتی شانه تخم مرغی الاستومری به صورت پشت چسبدار نیز موجود بوده و ارائه می شود. که این موضوع عملیات نصب را سرعت بخشیده و هزینه های نصب و راه اندازی را کاهش می دهد.
سازگار با محیط زیست: بیشتر مواد مورد استفاده برای عایق صدا بازیافت می شوند یا به عنوان محصول جانبی فرآیند تولید دیگر ایجاد می شوند.

طول عمر بالا: عایق صوتی شانه تخم مرغی الاستومری دچار ریزش نمی شود. بنابراین هم طول عمر بسیار مناسبی دارند و هم برای سلامتی انسان مضر نیستند. عایق های پشم سنگ و پشم شیشه علاوه بر ریزش فراوان برای سلامتی انسان بسیار مضر هستند. علاوه بر حساسیت پوستی و ایجاد التهاب و خارش، در صورت تنفس ذرات، ریه ها درگیری جدی پیدا می کنند.

بنابراین توصیه اکید می شود در صورت استفاده از عایق های سنتی از ماسک و دستکش محافظ استفاده شود. ولی انواع عایق های الاستومری این معضلات را نداشته و به راحتی در هر محیطی قابل استفاده می باشند.

 

بررسی فاکتور مهم در عایق صوتی

 

یک فاکتور بسیار مهم در انتخاب عایق صوتی، ضریب کاهش نویز (NRC) می باشد. این فاکتور (NRC) میزان صدایی را که یک ماده در هر فوت مربع می تواند جذب کند را نشان می دهد. در مقیاسی از 0.0-1.0 یا به صورت درصد توصیف می کند. NRC 0.0 به معنای بازتاب کامل بدون جذب است، در حالی که NRC 1.0 به معنای جذب کامل بدون بازتاب است. امتیاز NRC 90/0 معادل 90 درصد جذب است.

عملکرد واقعی عایق صدا جذب صدا است، بنابراین باید به دنبال موادی با NRC تا حد امکان نزدیک به 1.0 باشید. معمولاً می توانید NRC یک محصول عایق صدا را در توضیحات آن بیابید.

از فاکتور های مهم دیگر در انتخاب عایق صوتی مناسب می توان اشتعال پذیر بودن یا نبودن آن ها را در نظر گرفت. عایق های شانه تخم مرغی الاستومری قابل اشتعال نبوده و از این منظر بسیار بهینه عمل می کند.

 

بررسی انواع عایق های صوتی

 

در حالی که فرض اصلی جذب نویز قبل از بازتاب مجدد آن به اتاق یکسان است، تولیدکنندگان از مواد مختلفی برای تولید عایق صدا استفاده می کنند.

هنگام انتخاب مواد عایق صدا ، بهترین نوع عایق صوتی عایق الاستومری شانه تخم مرغی، فایبرگلاس، پشم معدنی و پنبه است. هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که آنها را به انتخاب های موثری برای عایق صوتی فضای شما تبدیل می کند.

البته فاکتور جذب صدا یا (NRC) در عایق های مختلف به عواملی مانند چگالی و ضخامت محصول نیز بستگی دارد. پس نمیتوان عدد دقیقی معرفی کرد. و این مورد کاملا به سازنده محصول مرتبط می باشد.

 

الاستومری

 

عایق های صوتی الاستومری که به صورت موجدار یا در اصطلاح شانه تخم مرغی عرضه می شوند، از بهترین عایق های حال حاضر موجود در بازار می باشند. که به سبب حالت موجداری که دارد بیشترین میزان جذب صدا در بین همه ی عایق ها را در اختیار دارد. و با توجه به مزایای بیان شده قابلیت اشتعال نداشته و دچار ریزش نمی شود. پس با مقاومت بالا و طول عمر طولانی از محبوب ترین انواع عایق محسوب می شوند.

این محصول به دلیل زیبایی و عدم ایجاد ریزش و حساسیت به صورت روکار نیز قابل استفاده است. رول های عایق صوتی شانه تخم مرغی به صورت پشت چسبدار و ساده موجود هستند. عایق های ساده با کمک چسب الاستومری به سطح مورد نظر چسبانده می شوند. پس می توان بیان داشت که عملیات نصب ساده ای نیز داشته و اشخاص غیر حرفه ای نیز می توانند نسبت به نصب اقدام نمایند.

به علاوه عایق موجدار الاستومری یا عایق صوتی شانه تخم مرغی در برابر رطوبت نیز مقاوم است. به این معنی که نه تنها از انتقال رطوبت جلوگیری می کند، بلکه بر خلاف سایر عایق ها به مکانی برای رشد کپک نیز تبدیل نمی شود. پس می توان نتیجه گرفت این محصول به نوعی عایق رطوبتی نیز محسوب می گردد.

با خرید عایق صوتی الاستومری در واقع با یک تیر سه نشان می زنید. هم عایق صوتی، عایق حرارتی و عایق رطوبتی را هم زمان با هم خریداری می نمایید.

 

فایبرگلاس

عایق فایبرگلاس یکی از بهترین گزینه ها برای عایق صوتی فضا است. از رشته های شیشه ای ساخته شده و معمولاً حاوی 30٪ تا 50٪ مواد شیشه ای بازیافتی است. فایبرگلاس ضد اشتعال و ضد حریق بوده. و می تواند با ایجاد مانعی بین دمای داخلی و خارجی، هزینه های انرژی را کاهش دهد.

 

پشم سنگ

عایق پشم سنگ یک ماده عایق معدنی مبتنی بر الیاف است. بیشتر پشم سنگ از الیاف سنگ طبیعی که از سنگ های آتشفشانی منشأ می گیرد ساخته می شوند.

با جستجوی پشم سنگ، متوجه خواهید شد که دو درجه وجود دارد – کارایی بالا و چند منظوره. عایق پشم سنگ با کارایی بالا گران تر است و دارای NRC بین 0.95 و 1.05 است. عایق پشم سنگ چند منظوره مقرون به صرفه تر است، اما NRC آن حداکثر 0.8-0.9 است. در این بین هر چه چگالی این محصول بیشتر باشد، میزان جذب صدای بالاتری نیز دارا است.

اما این دو محصول یعنی فایبرگلاس و پشم سنگ حساسیت ها شدید پوستی و تنفسی ایجاد می کنند. همچنین در محیط زیست نیز تجزیه نشده و سالها باقی می مانند. همچنین به صورت روکار قابل استفاده نبوده و توکار استفاده می شوند.

 

پنبه

عایق صوتی پنبه ای سبک ترین و مقرون به صرفه ترین گزینه است و قابلیت جذب صدا بالایی دارد. به علاوه، پنبه برای پوست های حساس بسیار ایمن تر از پشم معدنی یا فایبرگلاس است.

پنبه توانایی منحصر به فردی را برای جذب فرکانس های بالا ارائه می دهد. الیاف پنبه ای سبک و کرکی چند بعدی و نسبتاً متراکم هستند. به این معنی که مواد زیادی برای به دام انداختن صدایی که از زوایای متعدد می آید وجود دارد. امتیاز NRC یک پانل عایق پنبه ای دو اینچی می تواند تا 1.0 باشد.

 

سخن پایانی

 

با توجه به مطالب بیان شده می توان نتیجه گرفت عایق صوتی شانه تخم مرغی الاستومری از بهترین عایق های صوتی حال حاضر موجود در بازار می باشند. که با استفاده از آن ها علاوه بر حذف صداهای اضافی و ایجاد آرامش، می توان در هزینه های مصرفی انرژی نیز صرفه جویی نمود.

همچنین برخلاف سایر عایق ها، عایق موجدار الاستومری در برابر رطوبت نیز مقاوم بوده و به محلی برای رشد کپک تبدیل نمی شود.

تنها عیب این محصول این است که به نسبت سایر عایق ها قیمت بالاتری دارد. اما با یک بار تقبل این هزینه برای سالها با خیالی آسوده می توانید با آرامش زندگی کنید.

 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

لوگو

کالاتهویه با بیش از دوازده سال تجربه در زمینه عرضه، نصب و اجرای انواع کانال کشی ها و سیستم های تهویه مطبوع صنعتی و خانگی  آماده خدمت رسانی به مشتریان محترم می باشد. محصولات ما کانال فلکسیبل، عایق الاستومری، کانال گالوانیزه، کانکتور، پروفیل فلنج، دریچه، دمپر و…می باشد.

تماس با ما


آدرس:

تهران، شادآباد، بهاران ۲، مجتمع کوثر، بلوک ۳۹ غربی، پلاک ۲۹۲

شماره تماس:

فروش: ۰۲۱۶۶۳۱۸۱۰۹ و ۰۲۱۶۶۳۱۸۹۳۲
اداری: ۹-۰۲۱۶۶۱۴۴۰۰۶ و ۰۹۹۲۷۱۹۵۶۹۲

ایمیل:

info@kalatahvieh.ir

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کالا تهویه می باشد