عایق های رولی الاستومریک

عایق های رولی الاستومریک

-الاستومری-270x260

در این مقاله می خوانید

عایق الاستومری رولی

عایق الاستومری رولی به دلیل نوع بافت و ضخامت کمتر و بازدهی بالاتر نسبت به عایق پشم شیشه محبوبتر است. در سه مدل عایق الاستومری رولی ساده، عایق الاستومری رولی پشت چسب دار و عایق الاستومری با روکش آلومینیومی در بازار موجود می باشد.

 

1.عایق الاستومری رولی ساده

 

عایق های الاستومریک - عایق الاستومری رولی ساده
عایق های الاستومریک – عایق الاستومری رولی ساده

 

بهترین جایگزین عایق پشم شیشه و عایق پلی اتیلن می باشد. از این رو جهت عایق کاری کانال های انتقال هوا و بدنه دستگاههای تهویه مطبوع ( داکت اسپلیت و گس فرنس و غیره ) و عموما جهت عایق کاری لوله ها با قطرهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. عایق های ورقه ای یا رولی از جنس الاستومریک سلول بسته تشکیل شده است. ساختار سلولی این نوع عایق ها موجب کاهش اتلاف حرارت , افزایش توان عملکرد آن و افزایش عمر لوله و تاسیسات در مقایسه با سایر عایق های سنتی می شود .

در حال حاضر عایق کاری حرارتی و برودتی یکی از الزامات اولیه ساخت و ساز و عامل مهم ارزش گذاری ساختمان محسوب می شود .

فرقی نمی کند شما ساختمان در حال ساخت دارید یا اینکه در ساختمان آماده سکونت زندگی می کنید؛

به  هر صورت برای ذخیره سازی گرمای خانه در زمستان و سرمای خانه در تابستان به عایق های حرارتی و برودتی نیاز مبرم دارید.

 

به طور معمول عایق های حرارتی برای کف ، سقف ، دیوار ، لوله های گرمایشی و سرمایشی ، کانال های هوا و هر جایی از ساختمان  کاربرد دارند.

 

2.عایق الاستومری رولی پشت چسبدار

عایق الاستومری رولی پشت چسبدار به دلیل چسبی که در پشت محصول تعبیه شده نصب بسیار آسانی دارند. در دو مدل ساده و مسلح موجود است. البته هر دو نوع را می توان با روکش آلومینیوم نیز عرضه کرد. که بیشتر برای فضاهای باز و جلوگیری از آسیب عایق در برابر شرایط جوی استفاده می شوند.

 

الف )  عایق الاستومری پشت چسبدار ساده

عایق های الاستومری سبک و انعطاف پذیر بوده و ضریب انتقال حرارت پایینی دارند. استفاده از این عایق ها موجب صرفه جویی درهزینه های انرژی شده وعملیات نصب آن براحتی صورت می گیرد.

 

عایق الاستومری مقاومت بالایی در برابر نفوذ رطوبت و بخار ، خوردگی ، رشد قارچ و کپک ، آتش، روغن و مواد شیمیایی داشته و بدون گرد و غبار و الیاف می باشد. ضمنا هیچ گونه حساسیت پوستی و تنفسی برای کاربر یا نصاب ایجاد نمی کند.

 

 

جهت سرعت بخشیدن به عملیات نصب در پروژه های صنعتی و ساختمانی ، از عایق الاستومری رولی پشت چسبدار نخدار استفاده می گردد. از آنجا که اجرا و نصب سایر عایق های قدیمی همانند پشم شیشه ، زمانبر بوده عوارض پوستی و تنفسی عمده ایی برای نصابان ایجاد می کند .

 

 

ب ) عایق الاستومری پشت چسبدار مشبک ( مسلح )

عایق الاستومری رولی پشت چسبدار نخدار ، در قسمت پشتی عایق ، دارای یک لایه چسب مسلح نخدار می باشند که در هنگام استفاده ، می بایست لایه کاغذی چسب را جدا نموده تا بتوان عایق را به سطح یا مکان موردنظر چسباند. مزیت مسلح بودن (نخدار) در این است که مقاومت عایق در برابر پارگی بالا میرود و همچنین قدرت چسبندگی نیز بیشتر می شود.

 

لازم به ذکر است قبل از چسباندن عایق، می بایست سطح موردنظر بطور کامل تمییز گردد.

استفاده از عایق الاستومری رولی ساده پشت چسبدار نخدار، که علاوه بر سادگی نصب، موجب صرفه جویی در زمان، هزینه و نیروی انسانی می شود توصیه می گردد.

 

 

3.عایق الاستومری رولی با روکش آلومینیوم

 

عایق های الاستومریک - عایق الاستومری رولی با روکش آلومینیوم
عایق های الاستومریک – عایق الاستومری رولی با روکش آلومینیوم

عایق های الاستومری برای استفاده در محیط های داخلی هیچ گونه نیازی به روکش ندارند، اما در کاربردهای خارجی توصیه میگردد از عایق الاستومری رولی با روکش آلومینیوم استفاده گردد.

 

عایق الاستومری رولی با روکش آلومینیوم در برابر ضربه های مکانیکی و شرایط جوی مقاومت بالایی دارد.

 

عایق الاستومری رولی با روکش آلومینیوم بوسیله آلومینیوم 130 ، 170 و 230 میکرون و همچنین با آلومینیوم مسلح شده با نخ فایبرگلاس مطابق با درخواست و نیاز کاربر روکش می گردند .

 

عایق الاستومری رولی با روکش آلومینیوم در عرض های 1000 میلیمتر و در ضخامت های  6، 9، 13، 19، 25، 32، 50 میلیمتر عرضه می گردد.

 

کاربردها

 

 

خطوط لوله سرد و گرم – کانال کشی تهویه مطبوع – سیستم های تبرید – مخازن و منابع – سیستم های گرمایشی

 

عایق الاستومریک رولی شانه تخم مرغی

 

 

عایق های الاستومریک - عایق الاستومری رولی صوتی ساده و موجدار
عایق های الاستومریک – عایق الاستومری رولی صوتی ساده و موجدار

جهت محدود کردن انتقال صدا از دیوارها ، سقف ، کف و … به فضای پیرامون در مراکز صنعتی و مسکونی می توان از عایق الاستومری رولی صوتی ساده و موجدار بهره برد .

 

این عایق بدلیل سطح متخلخل و ساختار سلولی خود ، نقش قابل توجهی در کاهش اصوات مزاحم داشته و مانع از ورود سر و صدای ناخواسته به فضای داخلی ساختمان می گردد .

 

عایق های صوتی الاستومری در دو نوع ساده و موجدار موجود بوده و به دو صورت ساده و پشت چسبدار قابل عرضه می باشند.

 

نکته قابل توجه در نصب و اجرای عایق الاستومری صوتی موجدار این است که باید سطح موجدارعایق در مقابل منبع ایجاد صوت قرار بگیرد ، بدین طریق جذب صوت بطور مناسبی انجام خواهد شد .

 

مزایاعایق های الاستومری رولی صوتی ساده و موجدار سبک و انعطاف پذیربوده وعمر مفید بالایی دارند.

 

همچنین ضد آب و ضد حریق بوده و مقاوت بالایی در برابر اشعه ماوراء بنفش، مواد شیمیایی و پارگی دارا می باشند .

نصب آسان از دیگر مزایای عایق الاستومری رولی صوتی ساده و موجدار محسوب می گردد .

3 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

لوگو

کالاتهویه با بیش از دوازده سال تجربه در زمینه عرضه، نصب و اجرای انواع کانال کشی ها و سیستم های تهویه مطبوع صنعتی و خانگی  آماده خدمت رسانی به مشتریان محترم می باشد. محصولات ما کانال فلکسیبل، عایق الاستومری، کانال گالوانیزه، کانکتور، پروفیل فلنج، دریچه، دمپر و…می باشد.

تماس با ما


آدرس:

تهران، شادآباد، بهاران ۲، مجتمع کوثر، بلوک ۳۹ غربی، پلاک ۲۹۲

شماره تماس:

فروش: ۰۲۱۶۶۳۱۸۱۰۹ و ۰۲۱۶۶۳۱۸۹۳۲
اداری: ۹-۰۲۱۶۶۱۴۴۰۰۶ و ۰۹۹۲۷۱۹۵۶۹۲

ایمیل:

info@kalatahvieh.ir

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کالا تهویه می باشد