ساپورت کانال گرد | بست کانال گرد

ساپورت کانال گرد | بست کانال گرد

ساپورت کامل کانال گرد و اسپیرال

در این مقاله می خوانید

کالاتهویه نماینده رسمی فروش برندهای معتبر، در زمینه عرضه، نصب و اجرای انواع سیستم های تهویه مطبوع آماده خدمت رسانی به مشتریان محترم می باشد. جهت خرید ساپورت کانال گرد و اسپیرال و انواع نگهدارنده های کانال ها، با واحد فروش تماس حاصل نمایید. و یا به صفحه ثبت سفارش مراجعه فرمایید.

 

ساپورت کانال اسپیرال

 

همانگونه که در مبحث کانال های گرد و اسپیرال بیان شد، امروزه کانال های گرد در پروژه های بزرگ کاربرد گسترده ای دارند. از این رو نصب و اجرای آنان نیز اهمیت دو چندانی پیدا می کند. کانال های گرد و اسپیرال معمولا به سقف، کف و دیوار های اطراف متصل می شوند. جهت اتصال این کانالها از انواع ساپورت یا نگهدارنده کانال استفاده می شود. در حال حاضر بهترین روش اتصال استفاده از بست های کامل به همراه لرزه گیر آن ها می باشد. به این نوع بست ها، نگهدارنده کانال و یا ساپورت کانال نیز گفته می شود.

لرزه گیر ها لاستیک های سیاه رنگ از جنس pvc  می باشد. این لاستیک ها از اصطکاک دو فلز سخت به هم جلوگیری می کند. این موضوع طول عمر کانال ها را افزایش می دهد.

همچنین مانع انتقال لرزش کانال به سازه می گردد. این لرزش ها هم موجب سست شدن اتصالات سیستم تهویه شده و هم سازه را ناپایدار می گرداند. از این رو این لاستیک ها نقش مهمی در کیفیت سیستم ایفا می کنند.

 

سایز بست روکشدار کانال گرد
سایز بست روکشدار کانال گرد

 

شیوه ی نصب کانال گرد

 

کانال گرد یا اسپیرال را داخل بست(نگهدانده یا ساپورت) قرار می دهند. سپس با استفاده از پیچ های متری رزوه دار به تاسیسات وصل می کنند. بست ها یا ساپورت کانال گرد به دو صورت تک آویز و دو آویز عرضه می شوند.

بست های تک آویز همانطور که از نام آن ها پیداست، دارای مهره ای بالای خود هستند که میله های رزوه دار به آن متصل شده و عمل نصب انجام می شود.

 

بست(نگهدارنده یا ساپورت) کانال گرد
بست(نگهدارنده یا ساپورت) کانال گرد تک آویز

 

بست های دو آویز در دو سوی خود دارای دو سوراخ جهت عبور پیچ و یا میله هستند. و عمل اتصال از دو ناحیه انجام می پذیرد.

 

بست یا ساپورت کانال گرد
ساپورت کانال گرد دو آویز

 

معمولا پیچ های متری تمام رزوه سایز m8  و m10  با بست های گرد همخوانی دارند.

 

شایان ذکر است که این بست ها و یا نگهدارنده های کانال هم به صورت عایقدار و هم به صورت بدون عایق در سایز های گوناگون قابل عرضه می باشد.

 

جنس بست های گرد

 

جنس استاندارد ساپورت های کانال گرد، فولاد با روکش روی که همان گالوانیزه است می باشد. اما در مواقعی که کانال از جنس استیل است، از این نوع آلیاژ استیل نیز قابل تولید می باشد.

 

مزایای ساپورت کانال گرد

 

معمولا بست های گرد دارای گیره ی پیچ با قفل سریع می باشند. به این معنی که جهت قرار دادن لوله داخل ساپورت نیازی نیست پیچ ها به طور کامل باز شوند. این موضوع نصب را بسیار آسان و سریع می گرداند.

این بست ها بسیار مقاوم در برابر حرارت و رطوبت می باشند. از این رو طول عمر بالایی نیز دارند.

به دلیل استفاده از لرزه گیر به کانال ها آسیب نمیرسانند. و به عبارتی از انتقال لرزش کانال به سازه تا حدودی جلوگیری می کنند.

قیمت مناسبی داشته و به راحتی در دسترس هستند.

روکش لاستیکی مانند این نوع ساپورت از لغزش کانال روی بست جلوگیری می کند.

 

 

 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

لوگو

کالاتهویه با بیش از دوازده سال تجربه در زمینه عرضه، نصب و اجرای انواع کانال کشی ها و سیستم های تهویه مطبوع صنعتی و خانگی  آماده خدمت رسانی به مشتریان محترم می باشد. محصولات ما کانال فلکسیبل، عایق الاستومری، کانال گالوانیزه، کانکتور، پروفیل فلنج، دریچه، دمپر و…می باشد.

تماس با ما


آدرس:

تهران، شادآباد، بهاران ۲، مجتمع کوثر، بلوک ۳۹ غربی، پلاک ۲۹۲

شماره تماس:

فروش: ۰۲۱۶۶۳۱۸۱۰۹ و ۰۲۱۶۶۳۱۸۹۳۲
اداری: ۹-۰۲۱۶۶۱۴۴۰۰۶ و ۰۹۹۲۷۱۹۵۶۹۲

ایمیل:

info@kalatahvieh.ir

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کالا تهویه می باشد