تبدیل چهارگوش به گرد انواع کانال | استعلام قیمت و خرید

تبدیل چهارگوش به گرد انواع کانال | استعلام قیمت و خرید

تبدیل چهارگوش به گرد و گرد به چهارگوش گالوانیزه

در این مقاله می خوانید

کالاتهویه با بیش از دوازده سال تجربه در زمینه تولید، عرضه، اجرا و نصب انواع سیستم های تهویه مطبوع خانگی و صنعتی آماده خدمت رسانی به مشتریان محترم می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا استعلام قیمت و سفارش انواع تبدیل کانال چهارگوش به گرد به صفحه بت سفارش مراجعه و یا با واحد فروش تماس حاصل نمایید.

 

انواع تبدیل کانال

 

در سیستم های تهویه مطبوع از انواع بسیار متنوعی از کانال کشی ها استفاده می گردد میتوان به چند صورت دسته بندی نمود. یکی از این دسته ها شکل ظاهری کانال ها می باشد. که کانال ها را می توان به کانال های چهار گوش و یا کانال گرد دسته بندی نمود. هر کدام از این کانال ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند که با توجه به شرایط پروژه و نیاز مشتری انتخاب و استفاده می گردند.

در این بین گاهی نیاز است که از هر دو نوع کانال گرد و چهار گوش استفاده نمود. و یا کانال استفاده شده گرد و دریچه مورد استفاده چهارگوش است. و یا خروجی دستگاه چهارگوش و کانال مورد استفاده گرد است.

در این شرایط از انواع تبدیل کانال گرد به چهارگوش و یا چهارگوش به گرد می توانیم بهره ببریم. همچنین معمولا از انواع کانال فلکسیبل در انشعابات اصلی استفاده می گردد. که کانالی گرد محسوب شده و جهت اتصال به کانال چهارگوش و یا دریچه چهارگوش از انواع تبدیل کانال گرد به چهارگوش استفاده می گردد.

همانگونه که مطرح شد در سیستم های تهویه مطبوع استفاده از انواع تبدیل کانال گرد به چهارگوش و یا تبدیل کانال چهارگوش به گرد بسیار رایج می باشد. پس دقت به انتخاب و دقت در ساخت آن ها بسیار مهم است.

 

تبدیل گالوانیزه به همراه فلنج
تبدیل گالوانیزه به همراه فلنج

 

استانداردهای تبدیل کانال چهارگوش به گرد

 

همانگونه که از مزایای انواع تبدیل کانال بهره می بریم. باید به این نکته دقت کنیم که استفاده از تبدیل ها باعث افت فشار هوا نشود. همچنین اتصالات به خوبی آب بندی و هوا بندی شده تا نشتی های اتصالات موجب کاهش عملکرد سیستم نشود.

 

شیوه اتصال انواع تبدیل ها

 

تبدیل کانال چهرگوش به گرد نیز مانند سایر اقلام کانال گالوانیزه با استفاده از فلنج ها انجام میگیرد. البته در زمان گذشته با استفاده از جوشکاری این امر انجام می شده است. اما امروزه و با پیشرفت تکنولوژی و با توجه به مزیت های اتصالات فلنجی، بیشتر از این اتصال استفاده می گردد.

البته استفاده از پروفیل فلنج گالوانیزه، گوشه گالوانیزه و کلیپس گالوانیزه در کانال های فلزی استفاده می شود.

جهت اتصال کانال فلکسیبل از انواع بست فلزی که به دو صورت بست متری و بست آماده در دسترس هستند، بهره می بریم.

شایان ذکر است انواع اتصالات فلنجی فقط مخصوص کانال های چهار گوش نیست. و جهت استفاده از آن در کانال فلزی گرد مانند کانال اسپیرال، از انواع فلنج دایره شکل استفاده می شود.

 

تبدیل کانال چهارگوش به گرد با فلنج گالوانیزه
تبدیل کانال چهارگوش به گرد با فلنج گالوانیزه

 

توجه شود که در اتصال تبدیل کانال گرد به چهارگوش و برعکس حتما عملیات هوا بندی به درستی انجام پذیرد. زیرا هر گونه نشتی باعث افت عملکرد سیستم می گردد. در سیستم تهویه مطبوع می توان از انواع نخ نسوز کانال سازی جهت هوابندی استفاده نمود. اما این محصول به دلیل مشکلات زیست محیطی و آسیب هایی که به سلامت انسان می رساند در حال منسوخ شدن است. و از انواع نوار درزگیر های الاستومری به جای آن ها استفاده می گردد.

همچنین جهت افزایش بازدهی سیستم تهویه مطبوع می توان تبدیل کانال چهارگوش به گرد را به آسانی عایق نمود. این امر با استفاده از عایق الاستومری رولی به سادگی امکان پذیر می باشد.

با عایق نمودن کانال یکی از معایب تبدیل کانال گرد به چهارگوش که همان تولید صدای زیاد است، تا حدودی مرتفع می گردد.

 

جنس تبدیل کانال چهارگوش به گرد

 

این محصول نیز مانند سایر اقلام کانال های صنعتی و ساختمانی، بهتر است از جنس خود کانال اصلی ساخته شود.

از آنجایی که در ایران بیشتر کانال ها از ورق های گالوانیزه ساخته می شوند، تبدیل کانال چهارگوش به گرد نیز بهتر است از ورق گالوانیزه با ضخامت خود کانال ساخته شود.

در صورت استفاده از ورق های استیل یا آلومینیوم در ساخت کانال ها پیشنهاد می شود سایر اجزا نیز از همین ورق ها ساخته شوند.

زیرا در طولانی مدت سیستم تهویه مطبوع دچار آسیب شده. و هزینه های تعمیر و نگهداری افزایش می یابد.

 

قیمت انواع تبدیل کانال

 

تعیید قیمت برای تبدیل کانال چهارگوش به گرد به عوامل متعددی بستگی دارد. برای مثال نوع ورق که گالوانیزه، آلومینیوم یا استیل باشد اهمیت بسزایی دارد.

ضخامت ورق مورد استفاده نیز از عواملی است که در تعیین قیمت نقش مستقیم ایفا می کند.

همچنین ابعاد ورودی و خروجی تبدیل نیز بسیار مهم است. زیرا با افزایش ابعاد نیزا به ورق های ضخیمتری داریم. همچنین مقدار ورق مصرفی و دستمزد نیز افزایش می یابد.

پس قیمت دقیق برای این محصول نمی توان پیشنهاد داد. ولی جهت دریافت قیمت تخمینی سایز کانال یا نقشه تاسیسات خود را ارصال کرده تا ما در کمترین زمان ممکن به بررسی بپردازیم.

 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

لوگو

کالاتهویه با بیش از دوازده سال تجربه در زمینه عرضه، نصب و اجرای انواع کانال کشی ها و سیستم های تهویه مطبوع صنعتی و خانگی  آماده خدمت رسانی به مشتریان محترم می باشد. محصولات ما کانال فلکسیبل، عایق الاستومری، کانال گالوانیزه، کانکتور، پروفیل فلنج، دریچه، دمپر و…می باشد.

تماس با ما


آدرس:

تهران، شادآباد، بهاران ۲، مجتمع کوثر، بلوک ۳۹ غربی، پلاک ۲۹۲

شماره تماس:

فروش: ۰۲۱۶۶۳۱۸۱۰۹ و ۰۲۱۶۶۳۱۸۹۳۲
اداری: ۹-۰۲۱۶۶۱۴۴۰۰۶ و ۰۹۹۲۷۱۹۵۶۹۲

ایمیل:

info@kalatahvieh.ir

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کالا تهویه می باشد