دریچه اسلوت (اسلات) خطی | خرید انواع دریچه هوا آلومینیومی و پلاستیکی

دریچه اسلوت (اسلات) خطی | خرید انواع دریچه هوا آلومینیومی و پلاستیکی

دریچه خطی چهار اسلوت

در این مقاله می خوانید

کالاتهویه  نماینده رسمی انواع برندهای تولیدکننده دریچه و دمپر در ایران می باشد. سفارش انواع دریچه اسلوت خطی، درچه کولر، دریچه چهار طرفه، دریچه خورشیدی و… پذیرفته می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا گرفتن مشاوره از متخصصین ما می توانید با واحد فروش تماس حاصل نمایید. و یا به صفحه ثبت سفارش مراجعه فرمایید.

 

دریچه اسلوت خطی

 

همانگونه که در بخش دریچه های هوا مطرح شد، به طور کلی انواع دریچه های دهش هوا جهت انتقال هوای کانال های HVAC به محیط به کار می رود. دریچه های مکش نیز جهت انتقال هوای محیط به کانال های تخلیه هوا کاربرد دارد.

 

دریچه خطی دو اسلوت
دریچه خطی دو اسلوت

 

انواع دریچه های هوا جهت پخش بهتر و یکنواخت تر و یا با انواع قدرت های پرتاب هوا ساخته شده و موجود می باشند. در این بین دریچه های خطی اسلوت یا اسلات هم جهت مکش و هم جهت دهش هوا کاربرد دارد. در ضمن سرعت هوا دهی نیز در این نوع دریچه ها قابل تنظیم می باشد. این نوع دریچه ها هم به صورت سقفی و هم به صورت دیواری قابل تولید می باشد.

 

پلنیوم باکس و دریچه خطی

 

دریچه های خطی اسلوت معمولا همراه با پلنیوم باکس نصب می شوند. پلنیوم باکس ها جعبه هایی هستند که در پشت دریچه قرار گرفته و وظیفه تجمع و یکنواخت کردن هوا را برعهده دارند. همانگونه که در تصویر مشاهده می کنید هوای مطبوع از دستگاه های مربوطه با استفاده از کانال فلکسیبل و یا کانال گالوانیزه به پلنیوم باکس منتقل شده، و از آنجا توسط دریچه اسلوت خطی به محیط منتقل می گردد.

در واقع پلنیوم باکس ها هوای جمع شده در محفظه خود را به صورت یکنواخت و لایه ای از دریچه های اسلوت خارج می کنند.

 

دریچه اسلوت خطی به همراه پلنیوم باکس
دریچه اسلوت خطی به همراه پلنیوم باکس

 

پلنیوم باکس ها معمولا از ورق های گالوانیزه ساخته می شوند. در شرایطی امکان ساخت آن ها از ورق های آلومینیومی نیز وجود دارد. به دلیل اینکه در صورت استفاده از پلنیوم باکس روی دریچه پیچی نصب نمی شود در ظاهر کار تاثیر بسیار مثبتی می گذارد.

 

ویژگی های دریچه های خطی

 

از مهمترین ویژگی دریچه های خطی اسلوت ظاهر زیبا و به روز آن می باشد. که امکان استفاده از آن را در اکثر مکان های لوکس مانند هتل ها، فروشگاه ها، پاساژها، فرودگاه ها و… فراهم می آورد.

از دیگر مزیت های آن می توان به خروج هوا به صورت لایه لایه و یکنواخت اشاره نمود.

تعداد اسلات های به کار رفته کاملا سفارشی سازی شده و به سلیقه و کاربری مشتری بستگی دارد. برای مثال در صورت استفاده از یک تیغه، دریچه دو اسلاته داریم. در صورت استفاده از دو تیغه، دریچه سه اسلاته داریم. تعداد اسلوت ها تا 10 عدد قابل ساخت می باشد.

شکل ظاهری دریچه خطی کاملا به سفارش مشتری بوده و دریچه به صورت خمیده و یا ال شکل نیز قابل تولید می باشد.

انواع دریچه های خطی به صورت دو سر بسته، یک سر بسته و یا دو سر باز قابل ساخت می باشد.

حداکثر ارتفاع قابل استفاده در این نوع دریچه ها 5 متر می باشد. به عبارت دیگر تنها مشکل دریچه اسلوت خطی این است که در مکان هایی که ارتفاع سقف زیاد است نمی توان از آن استفاده نمود. زیرا به گونه ای طراحی شده که هوا را به صورت لایه لایه و یکنواخت به محیط منتقل می کند. از اینرو در مکان هایی که ارتفاع سقف زیاد است بهتر است از دریچه جت دیفیوزر و یا دریچه جت نازل استفاده شود.

همانگونه که در تصویر مشاهده می کنید دریچه اسلوت یا اسلات هم به صورت سقفی و هم به صورت دیواری قابل استفاده می باشد.

 

دریچه خطی دو اسلوت
دریچه خطی دو اسلوت

قیمت انواع دریچه اسلوت خطی

 

قیمت انواع دریچه ها از جمله دریچه های خطی به عوامل زیادی بستگی دارد. یکی از این عوامل  جنس ورق بهکار رفته در آن ها بستگی است. دریچه ها در ایران اکثرا از جنس آلومینیومی ساخته می شوند. از آن جهت که قیمت ورق های آلومینیومی و گالوانیزه با نوسان زیادی رو به رو است، قیمت دریچه ها نیز مرتب به روز می شود. علاوه بر قیمت ورق کیفیت رنگ به کار رفته و همچنین کیفیت ساخت نیز در قیمت دریچه ها موثر است. جهت استعلام قیمت انواع دریچه می توانید با واحد فروش تماس حاصل نمایید.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

لوگو

کالاتهویه با بیش از دوازده سال تجربه در زمینه عرضه، نصب و اجرای انواع کانال کشی ها و سیستم های تهویه مطبوع صنعتی و خانگی  آماده خدمت رسانی به مشتریان محترم می باشد. محصولات ما کانال فلکسیبل، عایق الاستومری، کانال گالوانیزه، کانکتور، پروفیل فلنج، دریچه، دمپر و…می باشد.

تماس با ما


آدرس:

تهران، شادآباد، بهاران ۲، مجتمع کوثر، بلوک ۳۹ غربی، پلاک ۲۹۲

شماره تماس:

فروش: ۰۲۱۶۶۳۱۸۱۰۹ و ۰۲۱۶۶۳۱۸۹۳۲
اداری: ۹-۰۲۱۶۶۱۴۴۰۰۶ و ۰۹۹۲۷۱۹۵۶۹۲

ایمیل:

info@kalatahvieh.ir

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کالا تهویه می باشد