آشنایی با انواع عایق الاستومری

آشنایی با انواع عایق الاستومری

عایق الاستومری

در این مقاله می خوانید

عایق الاستومری

ظهور و تولید عایق الاستومری تاثیر قابل توجهی در صنعت عایق داشته است. مهمترین دلیل محبوبیت این نوع عایق، مقاومت بالای آن در برابر رطوبت می باشد. این مقاومت نتیجه ساختار سلولی عایق الاستومری است زیرا میلیون ها سلول به هم چسبیده از عبور مایعات جلوگیری می کنند. این ویژگی نه تنها خطرات مرتبط با رطوبت (مانند کپک) را به حداقل می رساند، بلکه درصد عبور حرارت را نیز بسیار کاهش می دهد.

به طور کلی مایعات قابلیت انتقال حرارت بالایی دارند. از این رو، عایق مرطوب، درصد انتقال انرژی بسیار زیادی را فراهم می کند. فوم الاستومری سلول بسته دارای نفوذناپذیری بخار آب قوی برای مقاومت در برابر جذب رطوبت است. بنابراین نه عملکرد و نه دوام آن با وجود رطوبت در گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع (HVAC)، لوله‌کشی یا سیستم تبرید مختل نمی‌شود.

 

تاثیر استفاده از عایق الاستومری در تاسیسات
تاثیر استفاده از عایق الاستومری در تاسیسات

 

عایق الاستومری در گذر زمان

 

طی دو دهه گذشته استفاده از عایق الاستومری به سرعت رشد داشته است. دلیل اصلی آن مقاومت مناسب در برابر رطوبت و در ادامه ضریب انتقال حرارتی بسیار پایین می باشد. با افزایش در دسترس بودن عایق در اشکال مختلف (از جمله ورق، رول و لوله)، محبوبیت آن به عنوان یک عایق افزایش داشته است. به ویژه در لوله کشی های گالوانیزه و کاربردهای کانال کشی ساختمانها بسیار محبوب می باشد. از دیگر دلایل محبوبیت عایق الاستومری نصب آسان است و همچنین عملکرد آن با پارگی و یا سوراخ شدن عایق مختل نمی شود.

 

تقاضا برای فوم الاستومری در 2 دهه گذشته به دلیل افزایش آگاهی از کیفیت هوای داخلی (IAQ) به شدت افزایش یافته است. از آنجایی که فوم الاستومری حاوی فرمالدئید یا الیاف نیست. و دارای ترکیبات آلی فرار بسیار کم (VOCs) است، در میان طرفداران محیط زیست مقبولیت گسترده ای یافته است. به دلیل عدم ذرات معلق، سطح صاف و مقاومت در برابر رطوبت و ضریب انتقال انرژی پایین، می توان گفت عایق الاستومری محبوبترین نوع عایق حال حاضر می باشد.

 

موارد استفاده از عایق الاستومری

 

فوم الاستومری سلول بسته از زمان ثبت اختراع در سال 1954 با موفقیت به عنوان عایق انواع تاسیسات مورد استفاده قرار گرفته است. فوم الاستومری که در طیف گسترده ای از اشکال و ضخامت ها موجود است، به راحتی قابل تغییر  و استفاده در کاربردهای متنوع می باشد. همین امر موجب استفاده گسترده در کانال کشی داخلی و خارجی سیستم های تهویه، لوله کشی ساختمانی هم آب سرد و هم آب گرم، چیلرها و صنایع گوناگون اشاره کرد. فوم های الاستومری تمام الزامات کد، درجه بندی آتش، مسدود کردن نویز و استانداردهای کارایی را برای کاربردهای مختلف از فراهم کرده است.

 

مزایای عایق الاستومری

 

از عایق الاستومری به عنوان عایق مناسب صوت و حرارت به وفور استفاده می شود. این محبوبیت بی دلیل نیست و مزایای بی شمار آن موجب استفاده زیاد کارفرمایان شده است. در ذیل به برخی از این ویژگی ها اشاره میکنیم:

 

مقاومت در برابر رطوبت

عایق فوم الاستومری یکی از بهترین مواد عایق برای استفاده در کانال ها و لوله هایی است که زیر عایق مرطوب می شود. برعکس دیگر عایق ها این کانال به هیچ عنوان رطوبت را جذب نمیکند بنابراین کپک نیز نمیزند.

 

عایق حرارتی عالی

عایق فوم الاستومری به مدیریت موثر حفظ انرژی چه انرژی گرمایی و جه سرمایی کمک می کند.

 

عایق صدا

عایق فوم الاستومری یک انتخاب عالی جهت استفاده به عنوان عایق صوتی می باشد. مخصوصا نوع موجدار آن که به نام عایق شانه تخم مرغی نیز شناخته می شود. همچنین این نوع عایق صدا و لرزش کانال را نیز به شکل مطلوبی فیلتر می کند.

 

عایق الاستومری رولی صوتی
عایق الاستومری رولی صوتی

 

 

مقاومت مناسب در برابر کشش و پارگی

 

عایق فوم الاستومری مخصوصا نوع مسلح آن، در برابر کشش و پارگی بسیار مقاوم بوده و در برابر اجسام تیز و برنده به سادگی آسیب نمیبیند.

 

بهداشت و ایمنی

عایق فوم الاستومری برای کسانی که از آن استفاده می کنند بی خطر است. و به دلیل مقاومت در برابر قالب و میکروب ها برای کسانی که با آن زندگی می کنند نیز بی خطر است. علاوه بر این، انتشار VOC پایینی دارد و برای پروژه هایی با نیازهای بهداشتی بالا طراحی شده است.

 

دوام و نصب

به دلیل ماهیت انعطاف پذیر فوم الاستومری، در مقایسه با دیگر عایق ها، کمتر مستعد ترک خوردگی، شکستن و از دست دادن مواد است. به دلیل سطح صاف و یکدست، نصب را کارآمدتر و دلپذیرتر می کند.

 

انعطاف بالا

 

عایق الاستومری بسیار منعطف بوده و در انواع کانال کشی ها استفاده می شود. همچنین عایقی کم حجم بوده و در فضای کم گزینه ای بسیار مناسب می باشد.

 

 

انواع عایق الاستومری

 

به دلیل محبوبیت فراوان عایق الاستومری، جهت رفع نیازها در انواع بسیار متنوعی تولید می شود. اما این انواع در دو دسته کلی عایق الاستومری رولی و عایق الاستومری لوله ای گنجانده می شوند.

 

عایق الاستومری رولی

عایق الاستومری رولی پشت چسبدار: پشت عایق جهت نصب آسان چسب وجود دارد.

عایق الاستومری رولی مسلح: مسلح به معنی نخدار است به دلیل افزایش مقاومت در برابر کشش و پارگی و همچنین افزایش قدرت چسبندگی از یک لایه نخ به صورت تار و پودی استفاده می شود.

عایق الاستومری رولی با روکش آلومینیوم: در مواقعی که از عایق در مناطق باز استفاده می شود و یا مواد خورنده در محیط زیاد است، از عایق الاستومری با روکش آلومینیوم استفاده می شود.

 

عایق الاستومری لوله ای

عایق الاستومری لوله ای ساده: جهت سهولت عایق کاری لوله ها از عایق الاستومری لوله ای استفاده می گردد.

عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم: در شرایط محیطی سخت از روکش آلومینیومی جهت محافظت از عایق استفاده می شود.

 

جهت خرید انواع عایق الاستومری می توانید به صفحه ثبت سفارش مراجعه و یا با متخصصی ما در واحد فروش تماس حاصل نمایید.

 

کالاتهویه با بیش از ده سال تجربه در زمینه انواع کانال کشی های ساختمانی و صنعتی و همچنین عرضه و پخش انواع کانال فلکسیبل، عایق الاستومری، پروفیل فلنج گالوانیزه، کانکتور و …. بهترین قیمت و کیفیت محصول را تضمین می نماید.

 

1 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

لوگو

کالاتهویه با بیش از دوازده سال تجربه در زمینه عرضه، نصب و اجرای انواع کانال کشی ها و سیستم های تهویه مطبوع صنعتی و خانگی  آماده خدمت رسانی به مشتریان محترم می باشد. محصولات ما کانال فلکسیبل، عایق الاستومری، کانال گالوانیزه، کانکتور، پروفیل فلنج، دریچه، دمپر و…می باشد.

تماس با ما


آدرس:

تهران، شادآباد، بهاران ۲، مجتمع کوثر، بلوک ۳۹ غربی، پلاک ۲۹۲

شماره تماس:

فروش: ۰۲۱۶۶۳۱۸۱۰۹ و ۰۲۱۶۶۳۱۸۹۳۲
اداری: ۹-۰۲۱۶۶۱۴۴۰۰۶ و ۰۹۹۲۷۱۹۵۶۹۲

ایمیل:

info@kalatahvieh.ir

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کالا تهویه می باشد