پیچ و مهره

پیچ و مهره

پیچ و مهره

در این مقاله می خوانید

پیچ و مهره

 

پیچ و مهره جهت اتصال دو شئ در کنار هم به کار می رود. معمولا جهت اتصالات غیردائم از پیچ و مهره استفاده می شود و میتوان آن ها را دوباره باز و استفاده کرد.

 

به دلیل کاربرد فراوان در همه صنایع، انواع بسیار گوناگونی را نیز دارا می باشند. و  در دسته های متفاوت تقسیم بندی می شوند. اول از همه نوع متریالی که پیچ از آن ساخته می شود مورد توجه است.

معروفترین انواع پیچ و مهره بر اساس متریال ساخت:

  • فولاد ضد زنگ
  • آلومینیوم
  • استیل
  • پلاستیک
  • و…..

 

انواع پیچ بر اساس شکل ظاهری:

به طور کلی بر حسب نوع استفاده قسمت گل پیچ ها یا با آچار باز و بسته می شوند که به آن ها پیچ بکسی یا پیچ آچار خور گفته می شود. یا با پیچ گوشتی باز و بسته می شوند که به آنها پیچ گوشتی خور می گویند که در دو نوع دو سو و چهار سو تولید می شوند. در بعضی مواقع که گل پیچ نباید از سر اتصال بیرون بزند معمولا از پیچ هایی استفاده می شود که گل پیچ را ندارند.

 

در صنعت تهویه از انواع مختلفی پیچ استفاده می شود که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

مثلا پیچ mdf جهت ساخت دریچه های چوبی mdf کاربرد دارد.

پیچ کناف مشکی در سایز های متفاوت است و در سقف های کاذب یا سازه های گچی جهت اتصال اشیا به سازه کاربرد دارد. از جنس فولاد با روکش روی می باشد که بسیار محکم بوده و در برابر رطوبت و مواد خورنده مقاومت خوبی دارد.

پیچ پانلی که به وفور در دیواره های گچی و بتنی مورد استفاده قرار می گیرد. قبل از معروف شدن پیچ mdf  از این نوع پیچ در صنعت چوب نیز استفاده فراوان می شد.

پیچ گالوانیزه معمولا در محیط هایی که مرطوب است استفاده می شود. به طور کلی پیچ های گالوانیزه از جنس آهن و فولاد ساخته شده و یک لایه روی جهت محافظت روی پیچ قرار می گیرد. تا عمر پیچ را افزایش داده و از آن در برابر رطوبت و مواد خورنده محافظت کند. به دو روش می توان پیچ ها را گالوانیزه (آبکاری) کرد. گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد.

 

 

پیچ و مهره
پیچ و مهره

 

 

جهت سفارش و خرید انواع پیچ و مهره یا گرفتن مشاوره از متخصصان ما می توانید به صفحه ثبت سفارش مراجعه یا با ما تماس حاصل نمایید.

 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

لوگو

کالاتهویه با بیش از دوازده سال تجربه در زمینه عرضه، نصب و اجرای انواع کانال کشی ها و سیستم های تهویه مطبوع صنعتی و خانگی  آماده خدمت رسانی به مشتریان محترم می باشد. محصولات ما کانال فلکسیبل، عایق الاستومری، کانال گالوانیزه، کانکتور، پروفیل فلنج، دریچه، دمپر و…می باشد.

تماس با ما


آدرس:

تهران، شادآباد، بهاران ۲، مجتمع کوثر، بلوک ۳۹ غربی، پلاک ۲۹۲

شماره تماس:

فروش: ۰۲۱۶۶۳۱۸۱۰۹ و ۰۲۱۶۶۳۱۸۹۳۲
اداری: ۹-۰۲۱۶۶۱۴۴۰۰۶ و ۰۹۹۲۷۱۹۵۶۹۲

ایمیل:

info@kalatahvieh.ir

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کالا تهویه می باشد