بست لوله فلزی | استعلام قیمت و خرید

بست لوله فلزی | استعلام قیمت و خرید

بست کامل روکش دار

در این مقاله می خوانید

کالاتهویه با بیش از دوازده سال تجربه در زمینه تولید، عرضه، پخش، نصب و راه اندازی انواع سیستم های تهویه مطبوع اعم از خانگی و صنعتی آماده خدمت رسانی به مشتریان محترم می باشد. جهت خرید انواع بست لوله فلزی شامل بست روکش دار، بست آویز، بست گلابی و … با واحد فروش تماس حاصل نمایید.

 

بست لوله فلزی

 

از انواع بست های فلزی جهت نگه داشتن و جلوگیری از حرکت لوله های تاسیسات کاربرد دارد. این نگهداری و یا ساپورت یا می تواند به صورت افقی باشد، یا به صورت عمودی. یعنی به سقف یا به دیوار های سازه متصل شده و از هر گونه حرکت جلوگیری گردد. از این رو انتخاب دقیق آن ها در ایمنی ساختمان نقش به سزایی دارد.

در واقع بست لوله فلزی یکی از قطعات مهم سازه ای است که جهت نگه داشتن و ساپورت انواع لوله ها به کار می روند. انتخاب نوع و جنس این محصول به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما در ایران معمولا این بست ها از ورق های فولادی روکش شده با روی (گالوانیزه) ساخته می شوند. که هم استحکام کافی را داشته و هم در برابر انواع تهدید های محیطی از جمله رطوبت مقاوم است. در ادامه به نکات مهم در انتخاب بست می پردازیم.

 

نکات مهم در خرید بست لوله فلزی

 

*جنس لوله: جهت جلوگیری از خوردگی لوله بهتر است جنس فلز لوله با بست یکی باشد. به دلیل اینکه بیشتر لوله های انتقال هوا از ورق های گالوانیزه ساخته می شوند، بست فلزی لوله نیز از همین جنس ساخته می شود.

*دمای کارکرد لوله: لوله های فلزی بر اساس تغییرات دمایی دچار انبساط و انقباض می شوند. در نتیجه بست های لوله فلزی نیز باید این نوسانات دمایی را ساپورت کرده تا سیستم دچار مشکل نشود.

*قابلیت تحمل بار: بست های فلزی معمولا در کاتالوگ خود دارای اطلاعاتی شامل تحمل بار در شرایط ایده آل و حداکثر تحمل بار هستند. که باید به این نکات توجه کرده تا ایمنی مناسبی فراهم آید.

*سایز لوله: بست لوله فلزی در سایز های استاندارد متناسب با قطر لوله تولید می شوند که می توان به نسبت نیاز خریداری نمود.

*شرایط محیطی: بسته به شرایط محیطی جنس بست ها می تواند متفاوت باشد. برای مثال در شرایط محیطی بسیار مرطوب و با بخارات شیمیایی زیاد بهتر است از لوله های استیل به همراه بست استیل استفاده گردد.

*بررسی نیاز های پروژه و کارفرما: در آخر توجه داشته باشید که نیاز سنجی دقیق یکی از فاکتور ها در موفقیت پروژه است. همان ابتدای کار در صحبت با عوامل نیاز سنجی صورت گیرد و بر اساس انها خرید انجام پذیرد.

 

انواع بست های لوله فلزی

 

در صنعت تهویه مطبوع از انواع بسیار متفاوت بست لوله می توان استفاده نمود که با توجه به فاکتوهای بیان شده می توان انتخاب و از آن ها استفاده نمود. در این مقاله به بررسی تعدادی از آن ها که جهت ساپورت لوله های انتقال هوا استفاده می شوند، می پردازیم.

 

بست لوله روکش دار(عایق دار)

 

بست لوله روکش دار یا به عبارتی بست های لوله عایق دار از مهمترین بست ها و ساپورت های سیستم تهویه محسوب می شوند.این نوع بست ها دارای روکشی لاستیکی مانند هستند. که هم از انتقال لرزش لوله به سیستم جلوگیری کرده و هم مانع از لغزش بست روی لوله می شوند. به عبارتی به این روکش پلاستیکی لرزه گیر نیز گفته می شود.

این نوع بست لوله روکش دار به دو نوع بست ساپورت و بست ساپورت کامل تقسیم بندی می شوند. بست ساپورت کامل از دو نیم دایره تشکیل شده که دورتا دور لوله را پوشانده و با پیچ معمولا سایز 8 یا 10 محکم می شوند. اما بست ساپورت ساده از یک نیم دایره تشکیل می شوند.

لازم به ذکر است که این بست ها به صورت بدون روکش نیز تولید شده و در بازار موجود می باشند.

 

بست لوله فلزی روکش دار
بست فلزی روکش دار

 

بست لوله گلابی

بست لوله گلابی از مهمترین بست های فلزی موجود در بازار بوده که در طیف وسیع تاسیسات استفاده می گردد. دلیل عمده این محبوبیت سادگی در استفاده و نصب آن است. زیرا تنها با یک پیچ محکم شده و از حرکت لوله روی بست جلوگیری می کند. جنس فلز این بست نیز مانند سایر معمولا فولاد گالوانیزه شده می باشد. که در اکثر شرایط محیطی ایران قابل استفاده می باشد.

 

بست لوله فلزی گلابی
بست لوله فلزی گلابی

 

مزایای استفاده از بست

از اولین و مهمترین مزایای استفاده از سیستم ساپورت تاسیسات و ادامه آن استفاده از بست لوله فلزی، نصب آسان و سریع آن ها می باشد. زیرا دیگر نیازی به جوشکاری در محل نداشته و با بستن پیچ ها قابل سوار شدن هستند.

از دیگر مزایای استفاده از این سیستم ضد لرزش بودن و دفع لرزش های لوله ها می باشد. پس می توان گفت در برابر زمین لرزه نیز مقاوم و ایمن هستند.

بست فلزی لوله ها بعد از نصب ظاهری زیبا و همگن به تاسیسات می بخشند.

متناسب با سایز و تحمل بار سیستم انتخاب شده و می توان نتیجه گرفت استفاده حداکثری دارند.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

لوگو

کالاتهویه با بیش از دوازده سال تجربه در زمینه عرضه، نصب و اجرای انواع کانال کشی ها و سیستم های تهویه مطبوع صنعتی و خانگی  آماده خدمت رسانی به مشتریان محترم می باشد. محصولات ما کانال فلکسیبل، عایق الاستومری، کانال گالوانیزه، کانکتور، پروفیل فلنج، دریچه، دمپر و…می باشد.

تماس با ما


آدرس:

تهران، شادآباد، بهاران ۲، مجتمع کوثر، بلوک ۳۹ غربی، پلاک ۲۹۲

شماره تماس:

فروش: ۰۲۱۶۶۳۱۸۱۰۹ و ۰۲۱۶۶۳۱۸۹۳۲
اداری: ۹-۰۲۱۶۶۱۴۴۰۰۶ و ۰۹۹۲۷۱۹۵۶۹۲

ایمیل:

info@kalatahvieh.ir

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کالا تهویه می باشد