دریچه بازدید داکت اسپلیت | دریچه بازدید وزنه ای و دریچه بازدید لولا دار

دریچه بازدید داکت اسپلیت | دریچه بازدید وزنه ای و دریچه بازدید لولا دار

دریچه بازدید وزنه ای گل سقفی

در این مقاله می خوانید

کالاتهویه نماینده رسمی برندهای معتبر ساخت انواع دریچه در تهران می باشد. جهت خرید دریچه بازدید داکت اسپلیت، دریچه بازدید فن کویل و… با واحد فروش تماس حاصل نمایید. و یا به صفحه ثبت سفارش مراجعه نمایید.

 

دریچه بازدید داکت اسپلیت

 

درواقع بین دریچه بازدید فن کویل و دریچه بازدید داکت اسپلیت تفاوت چندانی وجود ندارد. تفاوت اصلی در دستگاه هایی هستند که این دریچه ها وظیفه محافظت از آن ها را برعهده دارند.

در ابتدا شاید برای شما جالب باشد تفاوت داکت اسپلیت و کولر گازی را بدانید. کولر گازی یک محیط را پوشش می دهد. برای مثال در صورت نصب در سالن، اطاق خواب ها بی بهره می مانند. اما در سیستم داکت اسپلیت امکان کانال کشی وجود داشته و می توان به تمام نقاط منزل و یا سایر مکان ها کانال کشی نمود.

امروزه داکت اسپلیت از رایج ترین سیستم های هوادهی و تهویه مطبوع در ساختمان های مسکونی، تجاری و… محسوب می شود. این دستگاه از دو قسمت یونیت داخلی و یونیت خارجی تشکیل شده است. این دو قسمت با استفاده از لوله های مسی به هم متصل می شوند. یونیت خارجی در بیرون ساختمان نصب می شود و یونیت داخلی در داخل ساختمان و در زیر سقف کاذب قرار داده می شود. یونیت داخلی وظیفه توزیع هوای مطبوع به قسمت های مختلف ساختمان با استفاده از کانال کشی های سیستم تهویه را برعهده دارد.

 

دریچه بازدید وزنه ای
دریچه بازدید وزنه ای

دریچه بازدید داکت اسپلیت در زیر یونیت داخلی دستگاه داکت اسپلیت و روی سقف کاذب قرار داده می شود. این دریچه دسترسی به یونیت داخلی دستگاه را فراهم می سازد. هنگام نصب یا نگهداری و تعمیر دستگاه، دریچه به راحتی باز شده و تغییرات اعمال می گردد. دریچه بازدید داکت اسپلیت علاوه بر محافظت از دستگاه جنبه زیبایی نیز داشته و دستگاه و کانال کشی های زیر آن را می پوشاند.

همچنین دریچه بازدید داکت اسپلیت از ورود گرد و غبار و یا حیوانات موذی به داخل دستگاه جلوگیری می کند. از این رو دقت در انتخاب مناسب و خرید دریچه دسترسی داکت اسپلیت در سلامت دستگاه و طول عمر آن نقش مهمی ایفا می نماید.

 

انواع دریچه دسترسی داکت اسپلیت

 

به طور کلی می توان بیان داشت که دریچه زیر داکت اسپلیت از دو قسمت قاب یا فریم و قسمت اصلی تشکیل شده است. قاب یا فریم به سقف کاذب محکم شده و خود دریچه روی ان قرار می گیرد.

در صورت برش استاندارد و تمیز سققف کاذب، عرض فریم 3 سانت در نظر گرفتهه می شود. اما در صورت برش غیر استاندارد عرض فریم 5 سانت در نظر گرفته می شود تا ناهمگونی ها را پوشش داده و ظاهری زیبا فراهم آورد.

انواع متفاوت دریچه دسترسی داکت اسپلیت را می توان از مناظر مختلف مورد بررسی قرار داد. اما مهمترین تفاوت انواع دریچه داکت اسپلیت به نوع باز شدن دریچه ارتباط دارد.

 

دریچه داکت اسپلیت لولادار

در صورتی که دریچه از نوع لولادار باشد و دریچه با استفاده از قفل زیمنسی بسته شود، دریچه لولادار گفته می شود. در این نوع قسمت اصلی از قاب به طور کامل جدا نمی شود. با استفاده از لولا به فریم وصل شده و ببا قفل محکم می شود. در صورت نیاز قفل باز شده و رروی لوله آویزان می ماند.

 

دریچه بازدید لولادار گل سقفی دو گل
دریچه بازدید لولادار گل سقفی دو گل

 

دریچه داکت اسپلیت وزنه ای

در دریچه بازدید داکت اسپلیت وزنه ای قسمت اصلی به طور کامل از قاب جدا شده و به کنار گذاشته می شود. سپس عملیات نگهداری انجام شده و پس از پایان قاب دریچه دوباره روی قاب قرار می گیرد.

 

جنس  متریال دریچه زیر داکت اسپلیت

 

1.دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی

جنس دریچه داکت اسپلیت معمولا از آلومینیوم و با پوشش رنگ کوره ای استاتیک ساخته می شود. این متریال علاوه بر سبک بودن طول عمر بالایی را برای ما به همراه می آورد.

زیرا رنگ کوره ای رنگی بسیار مقاوم بوده و از فلز آلومینیوم در برابر بسیاری از آسیب ها محافظت می نماید.

به علاوه آلومینیوم در برابر سایر فلزات جزو فلزات سبک محسوب می شود. این امر در مواقعی که اندازه دریچه بازدید داکت اسپلیت بزرگ است حائ اهمیت می شود.

 

2.دریچه بازدید داکت اسپلیت پلاستیکی

 

می  توان دریچه بازدید را از جنس پلاستیک نیز ساخت. این نوع پلاستیک که به پلاستیک نرم معروف است به نسبت ارزانتر از دریچه های آلومینیومی می باشد.

در مناطق مرطوب و شرجی نیز کاربرد زیادی دارد. زیرا رطوبت زیاد موجود در هوا کوچکترین آسیبی به پلاستیک نمی رساند.

همچنین پلاستیک نسبت به فلز وزن بسیار کمتری دارد. این گزینه در بسیاری از مواقع به کمک ما آمده و وزن تمام شده سقف  کاذب را کاهش می دهد.

اما باید در نظر داشت که به نسبت فلز آلومینیوم طول عمر کمتری دارد. به علاوه در برابر ضربه و فشار آسیب پذیرتر بوده و در مواقعی موجب زیان می گردد.

 

هر متریالی جهت ساخت دریچه بازدید داکت اسپلیت استفاده کنیم مزایا و معایبی دارد. که بنا به شرایط پروژه متخصصی درباره آن تصمیم گیری می کنند.

 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

لوگو

کالاتهویه با بیش از دوازده سال تجربه در زمینه عرضه، نصب و اجرای انواع کانال کشی ها و سیستم های تهویه مطبوع صنعتی و خانگی  آماده خدمت رسانی به مشتریان محترم می باشد. محصولات ما کانال فلکسیبل، عایق الاستومری، کانال گالوانیزه، کانکتور، پروفیل فلنج، دریچه، دمپر و…می باشد.

تماس با ما


آدرس:

تهران، شادآباد، بهاران ۲، مجتمع کوثر، بلوک ۳۹ غربی، پلاک ۲۹۲

شماره تماس:

فروش: ۰۲۱۶۶۳۱۸۱۰۹ و ۰۲۱۶۶۳۱۸۹۳۲
اداری: ۹-۰۲۱۶۶۱۴۴۰۰۶ و ۰۹۹۲۷۱۹۵۶۹۲

ایمیل:

info@kalatahvieh.ir

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کالا تهویه می باشد