لوله فلکسیبل استیل (فلزی)|کانال فلکسیبل استیل

لوله فلکسیبل استیل (فلزی)|کانال فلکسیبل استیل

لوله فلکسیبل استیل

در این مقاله می خوانید

کالاتهویه با بیش از دوازده سال تجربه در زمینه عرضه، نصب و اجرای انواع سیستم های تهویه مطبوع صنعتی و ساختمانی آماده خدمت رسانی به مشتریان محترم می باشد. جهت خرید لوله فلکسیبل استیل و یا استعلام قیمت با واحد فروش تماس حاصل نمایید.

 

لوله فلکسیبل استنلس استیل

 

همانگونه که در مقاله لوله فلکسیبل هوا مطرح شد، انواع کانال های فلزی گرد از جمله کانال اسپیرال، و کانال چهارگوش به دلیل نداشتن انعطاف کافی در برخی پروژه ها موجب بروز مشکلاتی می شوند.

انواع کانال فلکسیبل پدید آمدند که مشکلات انعطاف کانال های فلزی را برطرف نمایند. اما ساختار آن ها به گونه ای است که در مسیرهای طولانی باعث افت فشار هوا شده و همچنین ساختار محکم کانال های فلزی را ندارند.

از این رو کانال های فلزی منعطف که به لوله فلکسیبل فلزی معروفند مورد استقبال قرار گرفته اند. در این بین لوله فلکسیبل استیل به دلیل مزایای فراوانی که دارد بیشترین کاربرد را دارا می باشد.

 

مزیت مهم فلز استیل در برابر سایر فلز ها

 

فولاد جزو فلزات پرکاربرد در صنایع می باشد. اما فولاد خالص به دلیل واکنش با اکسیژن دچار زنگ زدگی شده و موجب بروز مشکلات زیادی می شود. از این رو به فولاد عناصری مانند کروم و نیکل اضافه کرده تا در برابر زنگ زدگی و خوردگی ایمن شوند. به این نوع آلیاژ فولاد ضد زنگ و یا استنلس استیل گفته می شود. که در ایران به صورت مختصر به استیل معروف است. در واقع استیل فولادی با کربن کم و 10 درصد کروم می باشد.

با توضیحات بیان شده مشخص شد که استیل نوعی آلیاژ فولادی می باشد که در برابر زنگ زدگی و سایر آسیب ها بسیار مقاوم شده است. به دلیل همین مقاومت بالا در صنایع گوناگون از جمله کانال کشی های سیستم تهویه مطبوع (HVAC) استفاده می شود. کانال فلکسیبل استیل نیز با استفاده از ورق های استیل تولید شده، به همین دلیل مقاومت بسیار مناسبی در برابر رطوبت و سایر موادهای سمی و خورنده دارا می باشد.

 

مزایای لوله فلکسیبل استیل

 

همانگونه که بیان شد، لوله فلکسیبل استیل، لوله ای فلزی بسیار منعطف می باشد. که امکان خم شدن کانال توسط دست را فراهم می آورد. با این درجه از انعطاف می توان با خم کردن لوله زانو و چرخش را ایجاد نمود.

به علاوه فلز استیل در مقایسه با دیگر فلزات، بسیار سبک بوده و وزن اضافی ایجاد نمیکند.

لوله فلکسیبل استیل به دلیل مقاومت در برابر رطوبت و مواد شیمیایی طول عمر بسیار مناسبی دارد.

سطح فلز استیل درخشان و زیبا بوده و از آن  به صورت روکار و اکسپوز نیز می توان استفاده نمود.

این نوع کانال فلکسیبل استیل در برابر رطوبت دچار خوردگی، زنگ زدگی و لکه نمیگردد.

لوله فلکسیبل استیل در مقابل سایر لوله ها در برابر حرارت مقاومت مناسبی داشته و در پروژه هایی که دمای لوله ها بالا می رود، به راحتی قابل استفاده می باشند.

در مناطق و پروژه هایی که محدودیت فضا جهت نصب وجود دارد، بهترین گزینه استفاده می باشد.

 

کانال فلکسیبل استیل
کانال فلکسیبل استیل

 

معایب کانال فلکسیبل استیل

 

شاید بتوان تنها مشکل لوله فلکسیبل استیل را قیمت بالای آن برشمرد. زیرا به طور کلی قیمت کانال فلکسیبل استیل به عوامل مختلف بستگی دارد که مهمترین آنها قیمت ورق استیل می باشد. ورق های استیل نسبت به ورق گالوانیزه گرانتر بوده و هزینه تمام شده بیشتری دارند. اما به دلیل سهولت نصب و سریع شدن روند اجرا از سایر هزینه های جانبی کاسته و قیمت تمام شده مناسبی را برای کارفرما فراهم می آورد.

 

سخن آخر

 

همانگونه که بیان شد لوله فلکسیبل استیل امکانات بسیار مناسبی را برای صاحبین صنایع فراهم می آورد. تا در شرایط سخت کارگاهی از استحکام و طول عمر تاسیسات خود اطمینان حاصل نمایند. و در شرایط سخت عیب یابی و تعمیر این کانال ها به خوبی انجام پذیرفته و تجربه مناسبی را برای شما به ارمغان می آورد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

لوگو

کالاتهویه با بیش از دوازده سال تجربه در زمینه عرضه، نصب و اجرای انواع کانال کشی ها و سیستم های تهویه مطبوع صنعتی و خانگی  آماده خدمت رسانی به مشتریان محترم می باشد. محصولات ما کانال فلکسیبل، عایق الاستومری، کانال گالوانیزه، کانکتور، پروفیل فلنج، دریچه، دمپر و…می باشد.

تماس با ما


آدرس:

تهران، شادآباد، بهاران ۲، مجتمع کوثر، بلوک ۳۹ غربی، پلاک ۲۹۲

شماره تماس:

فروش: ۰۲۱۶۶۳۱۸۱۰۹ و ۰۲۱۶۶۳۱۸۹۳۲
اداری: ۹-۰۲۱۶۶۱۴۴۰۰۶ و ۰۹۹۲۷۱۹۵۶۹۲

ایمیل:

info@kalatahvieh.ir

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کالا تهویه می باشد