نبشی لینک برند راک لینک (Rock Link)

نبشی لینک برند راک لینک (Rock Link)

نبشی لینک گالوانیزه

در این مقاله می خوانید

کالاتهویه تولید کننده انواع پروفیل فلنج(نبشی لینک)، گوشه فلنج و کلیپس فلنج با برند راک لینک در ایران می باشد. جهت خرید و یا استعلام قیمت نبشی لینک راک لینک با متخصصین ما در واحد فروش تماس حاصل نمایید. و یا به صفحه ثبت سفارش مراجعه فرمایید.

 

نبشی لینک

 

به صورت سنتی کانال ها و متعلقات آن ها از جمله زانوها و یا چند راهی ها، با استفاده از جوشکاری به هم متصل می شدند. این کار علاوه بر ظاهر نازیبایی که به روی کار می داد، موجب سخت شدن کار نصب و راه اندازی گشته. و بعلاوه  در صورت بروز مشکل، هزینه تعمیر و نگهداری بسیار بالا می رفت.

به دلیل تمامی این مشکلات فلنج ها جهت اتصالات کانال ها پا به عرصه ظهور نهادند. با استفاده از تجهیزات فلنج کانال ها با استفاده از پیچ و مهره به هم متصل شده و دیگر نیازی به جوشکاری در محل نصب نیست. فلنج ها از سه قسمت مهم تشکیل شده اند. نبشی لینک یا پروفیل فلنج که وظیفه اصلی اتصال را بر عهده دارد. گوشه فلنج و کلیپس فلنج همراه با پیچ که دو نبشی را به هم محکم می کنند.

کالاتهویه محصولات فلنج اعم از نبشی لینک، گوشه فلنج و کلیپس فلنج را با نام تجاری راک لینک (Rock Link) تولید کرده و در بازار عرضه می نماید.

 

کلیپس فلنج برند راک لینک
کلیپس فلنج برند راک لینک

 

جنس آلیاژ نبشی لینک

 

همانگونه که در مقالات نبشی لینک با نام دیگر پروفیل فلنج مطرح شد، جهت اتصال انواع کانال های هوا رسانی از پروفیل فلنج استفاده می شود.

جنس ورق کانال ها باید با جنس و آلیاژ پروفیل فلنج ها یکسان باشد. از این رو بیشتر فلنج ها از ورق های فولادی گالوانیزه شده ساخته می شوند. شیوه های گالوانیزه شدن نیز متفاوت بوده و به دو نوع گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد دسته بندی می شود.

ضخامت ورق های استفاده شده نیز به سایز نبشی ها بستگی دارد. در حال حاضر کالاتهویه نبشی لینک با برند راک لینک را در سایز های 20 ، 30 و 40 میلیمتر تولید می کند. هر چه سایز بزرگتر باشد، ضخامت ورق به کار رفته نیز افزایش می یابد.

 

نبشی لینک در سه سایز
نبشی لینک در سه سایز 20، 30 و 40 میلیمتر

 

ویژگی های اتصالات فلنجی

 

این نوع از اتصال با پیچ و مهره انجام گرفته بنابراین نیاز به جوشکاری و رنگ کاری در محل نصب ندارد.

به دلیل استفاده از ورق های فولادی گالوانیزه شده، این محصول بسیار سبک و مقاوم است.

در سه سایز با سه نوع ورق تولید می شود بنابراین تنوع سایزی وجود داشته و نیاز های مشتری را برطرف می نماید.

جهت آب بندی و هوا بندی اتصالات از نوار های درزگیر یا گسکت استفاده می شود. بنابراین منافذ به خوبی پوشیده شده و صرفه جوئی در انرژی را نیز به همراه دارد.

 

طریقه اتصال دو کانال با استفاده از پروفیل فلنج گالوانیزه

 

در شیارهایی که روی نبشی لینک برند راک لینک وجود دارد، کانال گالوانیزه قرار داده می شود. گوشه ها توسط گوشه گالوانیزه پوشش داده می شوند. سپس دو نبشی روی هم قرار گرفته و توسط کلیپس گالوانیزه به همراه پیچ به هم محکم می شوند. جهت آب بندی و هوابندی محصول یک لایه درزگیر بین دو فلنج قرار داده می شود. این طریقه اتصال نسبت به شیوه های قدیمی به دلیل حذف فرآیند جوشکاری بسیار سریعتر بوده و به پروژه سرعت کاری بالایی می بخشد.

 

گوشه فلنج برند راک لینک
گوشه فلنج برند راک لینک

 

مزایای نبشی لینک گالوانیزه

 

مزایای بیشمار این سیستم اتصال موجب گردیده شیوه های قدیمی به سرعت منسوخ شده و بیشتر کارفرمابان از این سیستم استفاده کنند. همانطور که بیان شد پروفیل فلنج از فولاد گالوانیزه شده ساخته می شود. همین ویژگی گالوانیزه بودن موجب افزایش مقاومت در برابر رطوبت و مواد سمی و خورنده می گردد. از دیگر مزایای پروفیل فلنج می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بسیار سبک بوده و سازه را سنگین نمیسازد.
به دلیل عدم نیاز به جوشکاری و رنگ کاری نصب را آسان و سریع می سازد.
مقاومت و طول عمر بسیار مناسبی دارد.
قابل اتصال و باز کردن اتصال مجدد است و به راحتی می توان دو کانال را از هم جدا کرد.

شایان ذکر است که نبشی لینک برند راک لینک در دو نوع ماستیکدار و بدون ماستیک تولید و عرضه می گردد. ماستیک نوعی از مصالح ساختمانی است که جهت هوابندی و آب بندی درزها استفاده می شود. در پروفیل فلنج نیز داخل شیار یک لایه ماستیک زده می شود. این امر به هوا بندی مطلوبتر نبشی ها کمک می کند.

 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

لوگو

کالاتهویه با بیش از دوازده سال تجربه در زمینه عرضه، نصب و اجرای انواع کانال کشی ها و سیستم های تهویه مطبوع صنعتی و خانگی  آماده خدمت رسانی به مشتریان محترم می باشد. محصولات ما کانال فلکسیبل، عایق الاستومری، کانال گالوانیزه، کانکتور، پروفیل فلنج، دریچه، دمپر و…می باشد.

تماس با ما


آدرس:

تهران، شادآباد، بهاران ۲، مجتمع کوثر، بلوک ۳۹ غربی، پلاک ۲۹۲

شماره تماس:

فروش: ۰۲۱۶۶۳۱۸۱۰۹ و ۰۲۱۶۶۳۱۸۹۳۲
اداری: ۹-۰۲۱۶۶۱۴۴۰۰۶ و ۰۹۹۲۷۱۹۵۶۹۲

ایمیل:

info@kalatahvieh.ir

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کالا تهویه می باشد