کانال فلکسیبل نسوز | مناسبترین قیمت بالاترین کیفیت

کانال فلکسیبل نسوز | مناسبترین قیمت بالاترین کیفیت

کانال فلکسیبل برزنتی نسوز

در این مقاله می خوانید

کالاتهویه نماینده رسمی فروش محصولات راک لینک، راک، راک فلکس، کانکت، کلینت ونتا، لینکران، فلکسیران، نسیم سهند و… می باشد. شما می توانید بهترین کیفیت انواع کانال فلکسیبل نسوز را با مناسبترین قیمت از ما خریداری کنید. کافیست جهت دریافت مشاوره با واحد فروش تماس حاصل نمایید و یا به صفحه ثبت سفارش مراجعه کنید.

 

کانال فلکسیبل چیست؟

 

کانال فلکسیبل یا لوله خرطومی به کانال هایی اطلاق می گردد که عمولا از جنس برزنت و یا فویل آلومینیوم بوده و با فنر فولادی استحکام می یابند. این فنر فولادی علاوه بر اینکه مقاومت کانال را بالا می برد انعطاف بسیار مناسبی فراهم می آورد.

به عبارتی دیگر کانال فلکسیبل نوعی لوله با انعطاف بالا است که در فضاهای باریک و محدود که پیچ های زیادی داشته و محدودیت دسترسی دارند استفاده می شوند. به دلیل سهولت نصب، انعطاف پذیری و هزینه نسبتا کم، پیمانکاران سیستم های تهویه اغلب این نوع کانال را انتخاب می کنند.

 

مزایای و معایب انواع کانال فلکسیبل

 

این نوع کانال ها معمولا در سایزهای متنوع و متراژهای 6 متری و 10 متری موجود هستند. نیاز به سفارشی سازی ندارند و به راحتی قابل تهیه و خریداری می باشند. برعکس کانال های فلزی که بنا به مسیر و ابعاد نیاز به شخصی سازی و سفارشی سازی دارند.

از طرفی کانال های فلکسیبل به راحتی جمع شده و فشرده می شوند. این مزیت ارزشمند ما را در حمل آسان بسیار یاری می کند.

جهت اتصال کانال های سنتی معمولا از کانکتور و فلنج استفاده می گردد. اما کانال های فلکسیبل معمولا با یک بست به راحتی قابل نصب هستند.

 

تنها دو ایراد اصلی می توان به کانال فلکسیبل وارد دانست. اول اینکه کانال های فلکسیبل در متراژهای بالا دچار افت فشار هوا می شود. بهتر است در متراژهای بالا از انواع کانال های فلزی استفاده گردد. مورد دوم این است که این کانال ها در برابر فشار های مکانیکی آسیب پذیر بوده و استحکام کانال های فلزی را ندارند. از این رو در محیط های پر تنش و آسیب زا توصیه نمی شوند.

 

انواع کانال فلکسیبل نسوز

 

با توجه به نیاز انواع متفاوتی از کانال فلکسیبل موجود و قابل عرضه می باشد. اما به طور کلی به دو نوع کانال فلکسیبل عایقدار و کانال فلکسیبل بدون عایق قابل تقسیم هستند.

کانال های فلکسیبل بدون عایق از جمله کانال فلکسیبل برزنتی نسوز، معمولا در مسیرهای برگشت سیستم های هوا رسان استفاده می شوند. و یا جهت تخلیه هواهای سمی و بسیار داغ کارخانه ها و پالایشگاه ها کاربرد دارد.

به علاوه کانال های فلکسیبل عایقدار به دلیل استفاده بیشتر در مسیرهای رفت سیستم های گرمایشی و سرمایشی نیاز به عایقی دارند که در برابر گرما و سرما مقاومت مناسبی داشته باشند.

در بین کانال های فلکسیبل عایقدار، کانال فلکسیبل با عایق الاستومری مقاومت دمایی مناسبی داشته و به دلیل عایق مناسب از هدر رفت انرژی نیز جلوگیری می کند.

 

کانال فلکسیبل برزنتی نسوز

 

همانگونه که بیان شد انواع کانال فلکسیبل برزنتی  مانند سافت و سیلور، از تحمل دمایی بالایی برخوردار هستند. اما کانال فلکسیبل نسوز از الیاف نسوزی تشکیل شده که تحت شرایط سخت نیز قابل استفاده می باشد.

 

 

به علاوه به دلیل نداشتن عایق از انعطاف بالاتری برخوردار است. نصب بسیار آسانی داشته و به راحتی قابل استفاده می باشد.

 

همچنین به دلیل جنس پارچه مانند و بسیار محکمی که دارد در برابر ارتعاشات دستگاه ها مقاوم بوده و آسیب نمی بیند.

 

ضخامت فنر فولادی کانال فلکسیبل های برزنتی معمولا اندکی از سایر کانال ها بیشتر است. از این رو در برابر فشارهای مکانیکی نیز مقاومت بهتری دارد.

 

در برابر اجسام تیز و برنده مقاومت مناسبی داشته و پاره نمی شود.

 

کانال فلکسیبل با عایق الاستومری

 

عایق الاستومری به دلیل ویژگی هایی که دارد امروزه بسیار محبوب شده است. از این ویژگی ها می توان به تحمل دمایی بسیار مناسب این عایق اشاره نمود. همچنین ضریب انتقال انرژی بسیار پایینی داشته و به حفظ دمای داخل کانال کمک شایان توجهی می نماید.

از طرفی این عایق در برابر رطوبت نیز مقاوم بوده و مانع از ایجاد شبنم روی لوله ها می گردد. همه این مزایا موجب شده تا امروزه کارفرمایان کمتر به سراغ عایق های دیگر رفته و از قیمت بالاتر آن چشم پوشی می کنند.

 

دو نوع کانال فلکسیبل با عایق الاستومری موجود می باشد. در بازار با نام های کانال فلکسیبل رابر و کانال فلکسیبل جنرال شناخته می شوند.

 

کانال فلکسیبل رابر: آلومینیوم دو لایه + عایق الاستومری + آلومینیوم دولایه

کانال فلکسیبل جنرال: آلومینیوم دو لایه + عایق الاستومری + روکش pvc

 

تنها تفاوت این دو کانال در روکش آن می باشد. روکش کانال فلکسیبل رابر، آلومینیوم دو لایه است ولی روکش کانال فلکسیبل جنرال یک لایه pvc مشکی رنگ می باشد.

 

نتیجه گیری

 

با توجه به مطالب بیان شده می توان نتیجه گرفت جهت تخلیه هوای داغ، خورنده و سمی می توان از کانال فلکسیبل برزنتی نسوز بهره برد. و جهت استفاده در مسیرهای رفت سیستم های هوا رسان از کانال فلکسیبل با عایق الاستومری استفاده نمود.

 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

لوگو

کالاتهویه با بیش از دوازده سال تجربه در زمینه عرضه، نصب و اجرای انواع کانال کشی ها و سیستم های تهویه مطبوع صنعتی و خانگی  آماده خدمت رسانی به مشتریان محترم می باشد. محصولات ما کانال فلکسیبل، عایق الاستومری، کانال گالوانیزه، کانکتور، پروفیل فلنج، دریچه، دمپر و…می باشد.

تماس با ما


آدرس:

تهران، شادآباد، بهاران ۲، مجتمع کوثر، بلوک ۳۹ غربی، پلاک ۲۹۲

شماره تماس:

فروش: ۰۲۱۶۶۳۱۸۱۰۹ و ۰۲۱۶۶۳۱۸۹۳۲
اداری: ۹-۰۲۱۶۶۱۴۴۰۰۶ و ۰۹۹۲۷۱۹۵۶۹۲

ایمیل:

info@kalatahvieh.ir

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کالا تهویه می باشد