کانال گرد گالوانیزه | کانال اسپیرال گالوانیزه

کانال گرد گالوانیزه | کانال اسپیرال گالوانیزه

اسپیرال گالوانیزه

در این مقاله می خوانید

کالاتهویه با بیش از ده سال سابقه در امر تولید، عرضه، نصب و اجرای انواع کانال کشی های سیستم های تهویه آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز می باشد. جهت گرفتن مشاوره و یا ثبت سفارش می توانید با متخصصین ما در واحد فروش تماس حاصل نمایید. یا به صفحه ثبت سفارش مراجعه کنید.

 

تفاوت کانال گرد و کانال اسپیرال

 

کانال های گرد گالوانیزه به کانال هایی اطلاق می شود که سطح مقطعی دایره شکل دارند. حال کانال های گرد دو نوع دارند. که شامل کانال گرد معمولی و کانال گرد اسپیرال می باشد.

کانال گرد معمولی از ورق هایی تشکیل شده که درزی طولی دارند. یعنی درزی به صورت طولی ابتدا تا انتهای کانال را فراگرفته است. کانال اسپیرال به صورت ورق هایی تسمه مانند که به صورت مارپیچ تابیده شده و درزهایی مارپیچی سرتاسر کانال را می پوشاند. این درزها بیرون کانال بوده و داخل کانال سطحی صاف و صیقلی دارد. از این رو موجب کاهش سرعت جا به جایی هوا نمی شود.

 

کانال اسپیرال گالوانیزه
کانال اسپیرال گالوانیزه

 

کانال گرد گالوانیزه
کانال گرد گالوانیزه

این نوع کانال ها بیشتر جهت انتقال هوا به کار می رود. از ورق های گالوانیزه، آلومینیوم و استیل ساخته و پرداخته می شوند.

در ایران بیشتر از ورق های گالوانیزه جهت ساخت استفاده می شود. جنس گالوانیزه به طور کلی بسیار محکم و مستحکم می باشد. در برابر رطوبت مقاوم بوده و در بیشتر محیط ها قابل استفاده است. به همین دلیل مگر در شرایط خاص معمولا کانال های هوا را از جنس گالوانیزه انتخاب می کنند.

 

سیستم تهویه مطبوع در بسیاری از ساختمان ها از اهمیت به سزایی برخوردار است. کوچکترین نشتی در این سیستم باعث افزایش هزینه ها و پایین آمدن بازدهی می گردد. در انبارهای حساس مانند انبار دارو یا مواد خوراکی کوچکترین خطا صدمات جبران ناپذیری به همراه دارد. پس باید به متخصصین ماهر سپرده شود.

کالاتهویه با بیش از ده سال سابقه با وجود متخصصین ماهر در این حوزه آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز می باشد. جهت دریافت مشاوره و یا سفارش محصول می توانید با بخش فروش تماس حاصل نمایید.

 

مزایای کانال اسپیرال گالوانیزه

 

امروزه معمولا بسیاری از کارفرمایان به دلیل مزایای فراوان از کانال اسپیرال گالوانیزه استفاده می کنند. از مزایای بیشمار کانال اسپیرال می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

صرفه جویی در انرژی: کانال اسپیرال به دلیل سطح مقطع گردی که دارد، باعث عبور راحتتر هوا از داخل کانال می گردد. هوا مانند کانال چهارگوش در گوشه ها گیر نمی کند.

 

ظاهر زبیا: به طور کلی کانال اسپیرالی که از جنس گالوانیزه باشد، ظاهری زیبا و مدرن دارد. ولی خاصیت رنگ پذیری نیز داشته و می توان به رنگ دلخواه در آورد.

 

صدای پایین کانال: در کانال های چهارگوش معمولا به دلیل عبور هوا از گوشه های کانال صدای زیادی تولید می گردد. ولی در کانال های گرد این موضوع به خوبی حل شده است.

 

دوام و طول عمر طولانی: جنس ورق های گالوانیزه به کار رفته در لوله های اسپیرال از فولاد روکش شده با روی می باشد. که هم استحکام فولاد و هم مقاومت گالوانیزه شدن را به همراه دارد.

 

مقاومت در برابر رطوبت: این نوع کانال ها مقاومت خوبی در برابر رطوبت داشته و زنگ نمیزنند.

 

تنوع در ابعاد و جنس: همانگونه که بیان شد کانال اسپیرال از ورق های گالوانیزه، استیل و آلومینیوم ساخته می شوند. همچنین ضخامت ورق های به کار رفته متفاومت و بسته به نیاز مشتری و طول و سطح مقطع کانال متفاوت است. معمولا سایزهای پر فروش در طول های مشخص در انبار تولید کنندگان موجود است در صورت سفارشی سازی، سفارش پذیرفته و در کارگاه ها تولید می گردد.

 

کانال گرد گالوانیزه
کانال گرد گالوانیزه

 

نصب و اجرای پیشرفته: امروزه در بیشتر مواقع از فلنج ها جهت اتصالات کانال ها استفاده می گردد. این نوع اتصالات با استفاده از پیچ انجام گرفته و برگشت پذیر می باشد. این موضوع نصب و عیب یابی کانال را آسان و سریع می سازد.

 

کانال گرد و متعلقات
کانال گرد و متعلقات آن

 

اتصالات کانال گرد و اسپیرال

 

جهت کانال کشی با کانال های گرد گالوانیزه و اسپیرال گالوانیزه اتصالاتی لازم است که جنس آن ها از جنس خورد کانال می باشد. فلنج ها وظیفه اتصال دو لوله به هم را برعهده دارند. که از دو عضو پروفیل فلنج و کلیپس فلنج تشکیل شده اند.

در صورتی که ورودی و خروجی کانال چهار گوش باشد، از اتصالات گرد به چهارگوش و چهارگوش به گرد استفاده می گردد.

جهت پیچ و تاب دادن به کانال ها در مسیر از اتصالات زانویی 90 درجه و 45 درجه استفاده می گردد. هر کدام سایزهای متنوعی دارند که به نسبت سایز و ضخامت کانال انتخاب می گردند.

در کل اتصالات این کانال ها بسیار متنوع و هر نیاز کاربر را مرتفع می سازد. فقط باید به متخصصین سپرده تا طبق نقشه اتصالات را فراهم کنند.

 

اتصال گرد به چهارگوش گالوانیزه
اتصال گرد به چهارگوش گالوانیزه

 

قیمت انواع کانال گرد

قیمت کانال های گالوانیزه به طور مستقیم به ضخامت ورق گالوانیزه مرتبط است. هر چه ورق ضخیم تر باشد قیمت افزایش می یابد. معمولا ضخامت ورق را به نسبت سایز کانال انتخاب می کنند. هر چه سایز بیشتر باشد، ضخامت کانال افزایش می یابد که در مجموع قیمت نیز بالا می رود. البته قیمت انواع ورق به نسبت کارخانه های تولید کننده نیز متفاوت است. به طور مثال کارخانه تولید ورق گالوانیزه کاشان، ورق هایی درجه یک و با کیفیت تولید می کند. که به نسبت قیمت بالاتری نیز دارد.

همچنین چند سایز پرفروش وجود دارد که اکثر کارگاه ها این سایزها را در انبار خود موجود دارند که قیمت مناسبی دارد. در صورت سایز سفارشی، ابتدا باید ورق ها تامین و سپس ساخته شوند که هم زمان تحویل طولانی تری داشته و هم قیمت بالاتری دارند.

کانال های استیل نیز از ضخامت های مختلف ورق استیل تولید می شوند. این کانال ها به نسبت کانال گالوانیزه مقاومت بالاتری داشته و قیمت بالاتری نیز دارند.

 

6 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

لوگو

کالاتهویه با بیش از دوازده سال تجربه در زمینه عرضه، نصب و اجرای انواع کانال کشی ها و سیستم های تهویه مطبوع صنعتی و خانگی  آماده خدمت رسانی به مشتریان محترم می باشد. محصولات ما کانال فلکسیبل، عایق الاستومری، کانال گالوانیزه، کانکتور، پروفیل فلنج، دریچه، دمپر و…می باشد.

تماس با ما


آدرس:

تهران، شادآباد، بهاران ۲، مجتمع کوثر، بلوک ۳۹ غربی، پلاک ۲۹۲

شماره تماس:

فروش: ۰۲۱۶۶۳۱۸۱۰۹ و ۰۲۱۶۶۳۱۸۹۳۲
اداری: ۹-۰۲۱۶۶۱۴۴۰۰۶ و ۰۹۹۲۷۱۹۵۶۹۲

ایمیل:

info@kalatahvieh.ir

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کالا تهویه می باشد