انواع کانال فلکسیبل عایق دار | لوله فلکسیبل عایقدار

انواع کانال فلکسیبل عایق دار | لوله فلکسیبل عایقدار

کانال فلکسیبل عایقدار

در این مقاله می خوانید

تعاریف کانال فلکسیبل

 

امروزه و با گذشت زمان و بروز رسانی سیستم های تهویه مطبوع، کانال های فلکسیبل پا به عرصه گذاشته اند. کانال های فلکسیبل جهت رفع نیاز های خاص بسیار متنوع ساخته می شوند. بنابراین در هر محیط و دما و جهت هر نوع استفاده ای می تواند نیاز های شما را برطرف سازد. بسیار منعطف و سبک ساخته می شوند و در برابر انواع آسیب ها مقاومت مناسبی را نشان می دهند. انواع پرکاربرد آنها کانال های فلکسیبل عایق دار هستند که کار را برای صاحبان صنعت بسیار آسان نموده اند.

 

در کانال های سنتی در قدیم از عایق پشم شیشه و یا پشم سنگ جهت عایق نمودن کانال استفاده می شد. اما معمولا بعد از ساخت کانال این عایق ها روی آن ها سوار می شد که هم فضای بسیاری را اشغال می کرد و هم به دلیل ایجاد ذرات معلق پشم در هوا برای سلامت انسان نیز مضر بود. امروزه بیشتر از عایق الاستومری جهت عایق نمودن کانال استفاده می شود. عایق الاستومری در بحث صرفه جویی انرژی و افزایش راندمان بسیار پرکاربرد است و فضای بسیار کمتری را اشغال می کند. همچنین برای سلامت انسان مضر نبوده و دوستدار محیط زیست است.  از عایق الاستومری هم در کانال های گالوانیزه و هم در کانال های فلکسیبل بسیار استفاده می گردد.

 

 

انواع کانال فلکسیبل

 

کانال های فلکسیبل به طور کلی در دو نوع عایقدار و بدون عایق تولید می شوند. کانال های فلکسیبل عایق دار معمولا در مسیر های رفت داکت اسپلیت و داکت فن کوئل بسیار استفاده می شود. زیرا دمای هوا را به خوبی حفظ کرده و بازدهی سیستم را افزایش می دهد. جهت تخلیه هوا و گاز های سمی و در مسیر های برگشت دستگاه های هواساز معمولا از کانال های فلکسیبل بدون عایق ولی محکم مانند کانال فلکسیبل برزنتی یا کانال فلکسیبل سیلور استفاده می گردد.

 

کانال فلکسیبل عایق دار

 

انواع مختلفی عایق در ساخت  کانال فلکسیبل عایق دار استفاده می شود. از این عایق ها می توان به عایق پلی استر یا عایق  پلی اتیلن اشاره نمود. هر کدام از این عایق ها مزایای خود را دارند که در ادامه به تفصیل به هر کدام می پردازیم.

 

کانال فلکسیبل با عایق الاستومری

می توان گفت کانال فلکسیبل با عایق الاستومری پرطرفدارترین نوع کانال فلکسیبل عایقدار می باشد. علاوه بر مباحث محیط زیستی که عایق الاستومری هیچ گونه ضرری برای محیط زیست و سلامت انسان ندارد، در مبحث صرفه جویی انرژی نیز بسیار کارآمد است. عایق الاستومری از هر جهت بر دیگر عایق ها برتری دارد و کارفرمایان و مهندسین نیز به این امر واقف هستند. بنابراین کانال فلکسیبل بل عایق الاستومری جزو پرفروش ترین انواع کانال فلکسیبل با عایق می باشد.

 

از لحاظ ساختار کانال فلکسیبل با عایق الاستومری دو نوع دارد. کانال فلکسیبل rubber و کانال فلکسیبل general

 

کانال فلکسیبل با عایق الاستومری رابر (Rubber) از سه لایه تشکیل شده است. لایه داخلی فویل آلومینیوم، لایه میانی عایق الاستومری و در لایه خارجی از یک لایه آلومینیوم به عنوان روکش استفاده شده است. همچنین یک فنر فولادی سرتاسر کانال کشیده شده است تا استحکام کانال را تضمین نماید. این ساختار موجب طول عمر بالای کانال و همچنین عایقی مناسب جهت حفظ حرارت و برودت می گردد. همچنین عایق الاستومری عایق مناسب صدا نیز می باشد و صدای دستگاه را به کانال منتقل نمی کند. دمای کارکرد این نوع کانال 20- تا 120+ درجه سانتیگراد می باشد.

 

کانال فلکسیبل با عایق الاستومری(رابر)
کانال فلکسیبل با عایق الاستومری(رابر)

 

کانال فلکسیبل جنرال (general) نیز دارای یک لایه فویل آلومینیوم به عنوان لایه داخلی، یک لایه عایق الاستومری به عنوان عایق حرارتی در وسط کانال و یک لایه pvc به عنوان روکش روی کانال کشیده شده است. در این کانال نیز از فنر فولادی جهت استحکام و طول عمر بالا استفاده می گردد.  لایه پی وی سی که به عنوان روکش روی کانال کشیده شده است به حفظ کانال در برابر ضربه و بریدگی کمک می کند.

 

کانال فلکسیبل با عایق پلی استر

عایق پلی استر جایگزین مناسبی برای عایق های قدیمی از جمله عایق پشم سنگ و پشم شیشه می باشد. بر خلاف عایق های قدیمی عایق پلی استر رطوبت کانال را جذب نمی کند بنابراین قارچ و کپک نگرفته و به نوعی می توان گفت که آنتی باکتریال است. بنا بر فوایدی که ذکر شد در بیمارستان ها و محیط های بهداشتی می توان از کانال فلکسیبل با عایق پلی استر استفاده نمود.

سطح داخلی این کانال صاف و یکدست بوده و باعث افت فشار هوا نمیگردد. نصب آسانی داشته و سبک و کارآمد می باشد. فقط به دلیل نوع عایقی که دارد فضای بیشتری را اشغال نموده پس در محیط هایی که محدودیت فضا داریم استفاده نمی شود.

 

کانال فلکسیبل با عایق پلی استر فشرده (IFD)

 

کانال فلکسیبل IFD نیز از سه لایه تشکیل شده است. لایه داخلی فویل آلومینیوم، لایه میانی پلی استر فشرده و لایه خارجی روکشی از جنس pvc می باشد. به دلیل افزایش قطر در کانال های پلی استر، و همچنین افزایش استحکام از کانال های IFD استفاده می شود. زیرا هم به دلیل پلی استر فشرده قطر آن کاهش یافته و هم یک لایه روکش PVC جهت افزایش مقاومت و استحکام کانال در برابر ضربات و آسیب های خارجی اضافه شده است.

 

کانال فلکسیبل با عایق پلی اتیلن

 

کانال فلکسیبل با عایق پلی اتیلن از دیگر کانال های عایقدار می باشد که به سبب حفظ دما و انرژی بیشتر در مسیرهای رفت دستگاهای هواساز کاربرد دارد. پلی اتیلن عایقی بسیار محکم و با دوام است به همین دلیل در محیط هایی که امکان آسیب به لوله بیشتر است مانند فضاهای باز بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

ساختار آن به صورت سه لایه بوده که لایه داخلی از فویل آلومینیوم ساخته می شود. لایه میانی شامل یک لایه عایق پلی اتیلن محکم و مقاوم است. لایه خارجی نیز به عنوان روکش یک لایه آلومینیوم روی کانال کشیده می شود.

 

 

ابعاد کانال های فلکسیبل

 

تمامی کانال های فلکسیبل عایق دار در فروشگاه کالاتهویه موجود می باشد و می توانید به فروشگاه مراجعه و از نزدیک آن ها را با هم مقایسه کنید. یا با کارشناسان فروش تماس حاصل کرده تا بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهند.

 

به طور کلی کانال های فلکسیبل در قطر های 4 تا 20 اینچ تولید می شوند. قطرهای کمتر و بیشتر نیاز به سفارشی سازی داشته که سفارش آن ها گرفته و مطابق نیاز مشتری ساخته می شود. بیشتر این لوله ها در طول های 6 متری تولید و بسته بندی می شوند. با توجه به انعطاف عالی کانال های فلکسیبل، آن ها را جمع کرده و به صورت فشرده جهت حمل آسان بسته بندی می شوند.

 

قطرهای انواع کانال فلکسیبل

 

4 اینچ —– 10 سانتی متر

5 اینچ —– 12.5 سانتی متر

6 اینچ —– 15 سانتی متر

7 اینچ —– 18 سانتی متر

8 اینچ —– 20 سانتی متر

9 اینچ —– 22.5 سانتی متر

10 اینچ —– 25 سانتی متر

12 اینچ —– 30 سانتی متر

14 اینچ —– 35 سانتی متر

16 اینچ —– 40 سانتی متر

18 اینچ —– 45 سانتی متر

20 اینچ —– 50 سانتی متر

1 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

لوگو

کالاتهویه با بیش از دوازده سال تجربه در زمینه عرضه، نصب و اجرای انواع کانال کشی ها و سیستم های تهویه مطبوع صنعتی و خانگی  آماده خدمت رسانی به مشتریان محترم می باشد. محصولات ما کانال فلکسیبل، عایق الاستومری، کانال گالوانیزه، کانکتور، پروفیل فلنج، دریچه، دمپر و…می باشد.

تماس با ما


آدرس:

تهران، شادآباد، بهاران ۲، مجتمع کوثر، بلوک ۳۹ غربی، پلاک ۲۹۲

شماره تماس:

فروش: ۰۲۱۶۶۳۱۸۱۰۹ و ۰۲۱۶۶۳۱۸۹۳۲
اداری: ۹-۰۲۱۶۶۱۴۴۰۰۶ و ۰۹۹۲۷۱۹۵۶۹۲

ایمیل:

info@kalatahvieh.ir

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کالا تهویه می باشد