دریچه خطی پره ثابت 0 درجه و 30 درجه | استعلام قیمت و خرید

دریچه خطی پره ثابت 0 درجه و 30 درجه | استعلام قیمت و خرید

دریچه خطی 0 درجه یا کله قندی

در این مقاله می خوانید

کالاتهویه با بیش از دوازده سال تجربه در زمینه تولید،عرضه و اجرای انواع سیستم های تهویه مطبوع صنعتی و ساختمانی آماده خدمت رسانی به مشتریان محترم می باشد. جهت خرید و استعلام قیمت انواع دریچه ها از جمله دریچه خطی پره ثابت با واحد فروش تماس حاصل نمایید.

 

دریچه خطی

 

دریچه خطی پره ثابت از جمله دریچه هایی است که به سرعت در حال رشد و محبوب شدن می باشد. این نوع دریچه هم می تواند وظیفه دمش هوای مطبوع به محیط را انجام دهد. و هم می تواند وظیفه مکش هوای نا مطبوع از محیط و انتقال به داخل کانال برگشت هوا را انجام نماید.

هوای خروجی از این دریچه یکنواخت و با طول بلند می باشد. در واقع برخی از دریچه ها هوا را لایه لایه و یکنواخت خارج می کنند. اما فقط محیط اطراف خود را می توانند پوشش دهند. برخی نیز پرتاب هوای بلندی دارند اما خروجی هوا با سرعت بالا بوده و یکنواخت نیست. اما دریچه خطی پره ثابت علاوه بر خروج هوای یکنواخت، همگن و مطبوع، طول پرتاب بالایی نیز دارد. یعنی محیط های بیشتری در اطراف خود را پوشش می دهد.

از مهمترین مزیت دریچه های خطی به نسبت سایر دریچه ها این است که در طول های متنوع قابل تولید هستند. و در زمینه ابعاد درخواستی مشتری محدودیتی وجود ندارد.

 

انواع دریچه خطی پره ثابت

 

همانگونه که بیان شد دریچه خطی پره ثابت از لحاظ ابعاد محدودیت ندارد. انواع آن به زاویه پره بستگی دارد. که در زاویه های 0 درجه(کله قندی) و 30 درجه موجود هستند.

از آنجایی که پره های این دریچه ثابت بوده و قابل تنظیم نیستند، اغلب از یک دمپر در پشت این دریچه ها جهت کنترل ورودی کانال تهویه استفاده می کنیم. تا در صورت نیاز کانال را بسته و یا فشار خروجی هوا را کم یا زیاد نماییم. به این نوع دمپر دمپر پشت دریچه ای گفته می شود. که در هنگام سفارش دریچه خطی پره ثابت باید دمپر آن هم سفارش داده که با هم ساخته و نصب شوند.

همچنین جهت یکنواخت تر شدن جریان هوا در کانال های دهش هوا، از یک پلنیوم باکس نیز می توان استفاده نمود. تا قبل از خروج هوای مطبوع، این هوا داخل پلنیوم باکس گردش کرده و مطبوع تر گردد.

 

دریچه خطی 0 درجه یا کله قندی

 

معمولا دریچه خطی 0 درجه در سقف ها استفاده می شود. هوای خروجی بدون زاویه و به صورت صفر زن از دریچه خارج می شود. جهت مکش و دمش هوا به کار می رود.

هوای خروجی به نسبت 30 درجه با فشار بیشتری خارج می شود.

 

دریچه خطی 0 درجه یا کله قندی
دریچه خطی 0 درجه یا کله قندی

دریچه خطی 30 درجه

 

دریچه خطی 30 درجه از پر مصرفترین انواع دریچه خطی پره ثابت می باشد. که اغلب به صورت دیواری مورد استفاده قرار گرفته و پرتاب هوای بسیار مناسبی دارد. این نوع دریچه همراه با دمپر و پلنیوم باکس نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

 

دریچه خطی 30 درجه
دریچه خطی 30 درجه

 

همچنین می توان با تلفیق دریچه خطی 0 درجه و دریچه خطی 30 درجه، دریچه های دیگری تولید نمود.

 

جنس دریچه هوای پره ثابت

 

این نوع دریچه اغلب از پروفیل آلومینیومی اکسترود شده با کیفیت بالا و ضخامت  مناسب ساخته می شوند. جنس ورق آلومینیومی به نسبت دیگر آلیاژهای فلز بسیار سبکتر بوده و ما را در نصب هر چه راحتتر یاری می دهد. رنگ به کار رفته در دریچه های خطی پره ثابت از جنس آلومینیوم اغلب رنگ های پودری الکترواستاتیک سفید رنگ می باشد. رنگ سفید به سفارش مشتری قابل تغییر می باشد.

همچنین جنس آلومینیوم نسبت به رطوبت و بخار آب مقاومت مناسبی داشته و دیگر نگران زنگ زدگی و هزینه های پس از آن نیستیم.

البته در شرایط خاص می توان از ورق استیل نیز استفاده نمود. زیرا فلز استیل سطح صاف و یکنواختی داشته و تمیز و ضدعفونی کردن آن به راحتی انجام می پذیرد. از این رو در محیط هایی که به ضدعفونی نیاز دارند می توان از فلز استیل استفاده نمود.

همچنی به صورت عمده و سفارشی این محصول از جنس چوبی و پلاستیکی نیز قابل تولید است. تا نیاز های خاص مشتریان را برآورده سازد.

 

مزایای دریچه خطی

 

همانگونه که بیان شد، مهمترین مزیت دریچه خطی پره ثابت پرتاب هوای مناسب آن می باشد. که در کنار ظاهر دکوراتیو و زیبا به انتخابی مناسب تبدیل شده است.

از این دریچه ها جهت دستگاه های داکت اسپلیت و فن کوئل بسیار استفاده می گردد.حتی  هنگامی که مکش این دستگاه ها از زیر باشد، روی دریچه زیر فن کویل یا زیر داکت اسپلیت و جهت مکش هوا نیز می توان استفاده نمود.

به دلیل استفاده از پروفیل آلومینیوم جنس این دریچه بسیار مناسب بوده. و با گزینه های مقاومت در برابر رطوبت و خوردگی تولید میشود. از این رو در بیشتر شرایط محیطی پروژه ها قابل استفاده می باشد.

با استفاده از دمپر در پشت دریچه می توان از ورود گرد و غبار یا حشرات در تایم های خاموش بودن سیستم تهویه جلوگیری نمود.

 

کاربرد دریچه خطی

 

دریچه خطی پره ثابت همانگونه که اشاره شد هم به صورت سقفی و هم به صورت دیواری قابل استفاده می باشد. کارکرد مطلوب این دریچه تا ارتفاع سقف 5 متر مناسب است. بنابراین این دریچه در طیف وسیعی از پروژه ها و ساختمان ها قابل اجرا می باشد.

مشبک‌های نوار خطی ممکن است برای سیستم‌های تامین، برگشت، امداد یا اگزوز استفاده شوند و معمولاً برای نصب در مغازه‌ها، نمایشگاه‌ها، هتل‌ها، اتاق‌های کنفرانس، دفاتر تجاری، مناطق پذیرایی، سالن‌های ورزشی، مراکز تفریحی و تمام برنامه‌های مسکونی مناسب هستند.

 

استفاده از دریچه خطی به صورت دیواری
استفاده از دریچه خطی به صورت دیواری

 

 

 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

لوگو

کالاتهویه با بیش از دوازده سال تجربه در زمینه عرضه، نصب و اجرای انواع کانال کشی ها و سیستم های تهویه مطبوع صنعتی و خانگی  آماده خدمت رسانی به مشتریان محترم می باشد. محصولات ما کانال فلکسیبل، عایق الاستومری، کانال گالوانیزه، کانکتور، پروفیل فلنج، دریچه، دمپر و…می باشد.

تماس با ما


آدرس:

تهران، شادآباد، بهاران ۲، مجتمع کوثر، بلوک ۳۹ غربی، پلاک ۲۹۲

شماره تماس:

فروش: ۰۲۱۶۶۳۱۸۱۰۹ و ۰۲۱۶۶۳۱۸۹۳۲
اداری: ۹-۰۲۱۶۶۱۴۴۰۰۶ و ۰۹۹۲۷۱۹۵۶۹۲

ایمیل:

info@kalatahvieh.ir

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کالا تهویه می باشد