دریچه هوا گرد آلومینیومی و پلاستیکی

دریچه هوا گرد آلومینیومی و پلاستیکی

دریچه گرد قابل تنظیم

در این مقاله می خوانید

کالا تهویه با بیش از ده سال تجربه در زمینه تولید، عرضه و نصب و راه اندازی سیستم های تهویه آماده خدمت رسانی به مشتریان محترم می باشد. انواع دریچه گرد آلومینیومی و پلاستیکی، سقفی، دیواری و… با قابلیت سفارشی سازی موجود می باشد. جهت دریافت مشاوره با واحد فروش تماس حاصل نمایید و یا به صفحه ثبت سفارش مراجعه فرمایید.

 

دریچه هوا گرد

 

به طور کلی دریچه ها در انتهای کانال های هوا متصل شده و وظیفه انتقال هوای کانال به محیط را برعهده دارند. به همین دلیل نقطه حساسی در سیستم تهویه مطبوع محسوب می شوند. زیرا درست عمل نکردن این دریچه ها، موجب مختل شدن کل سیستم می شود. هنگامی که از کانال های گرد مانند کانال فلکسیبل و کانال اسپیرال استفاده شود، دریچه ها نیز از نوع گرد به کار برده می شوند.

در بیشتر مواقع دریچه های گرد جهت مکش هوای محیط و انتقال به بیرون به کار برده می شوند. مخصوصا دریچه های گرد مشبک یا لانه زنبوری در هواکش های خانگی کاربرد بسیار دارند.

امروزه دریچه ها از سه متریال مختلف قابل تولید هستند. دریچه های آلومینیومی، دریچه های پلاستیکی و دریچه های چوبی که از mdf ساخته می شوند. بنا به درخواست مشتری هر کدام از این متریال ها با کیفیت های گوناگون در بازار موجود و آماده استفاده می باشد.

 

دریچه گرد مشبک

 

همانگونه که بیان شد دریچه های گرد مشبک که به لانه زنبوری نیز معروف هستند، بیشتر در هواکش ها و جهت مکش هوا استفاده می شوند. این نوع دریچه ها به دلیل ساختار خود کمترین افت فشار هوا را داشته و هوا با سرعت از آن عبور می کند. این مزیت در سیستم هایی که سرعت هوا پایین است مزیت مناسبی محسوب می شود. دریچه گرد آلومینیومی مشبک از پرفروشترین انواع دریچه بوده و جهت مکش هوا در هواکش های صنعتی و خانگی استفاده می شوند.

 

دریچه گرد مشبک
دریچه گرد مشبک

 

دریچه گرد بلندگویی

 

دریچه گرد بلند گویی به صورت یکنواخت هوا را در محیط پخش می کند. از این رو یکی از دریچه های مناسب جهت دمش هوای تازه به محیط محسوب می شود.

 

دریچه گرد بلندگویی
دریچه گرد بلندگویی

 

دریچه گرد جت نازل(قابل تنظیم)

 

این نوع دریچه از جدیدترین انواع دریچه می باشد. از مهمترین مزیت این نوع دریچه قابل تنظیم بودن ان است. دریچه در دو جهت قابل حرکت بوده و هوا را به اطراف پخش می کند.

 

مزایای انواع دریچه های گرد

 

همانگونه که در مقاله کانال گرد و اسپیرال گالوانیزه مطرح شد، امروزه کانال های گرد به کانال های چهارگوش برتری داشته و در حال توسعه بیشتر هستند. از جمله این مزیت ها می توان به سرعت بیشتر هوا داخل کانال گرد و تولید صدای کمتر اشاره نمود. همچنین کانال های فلکسیبل که ذاتا سطح مقطعی گرد دارند نیز از این موارد مستثنا نیستند. از این رو دریچه های گرد نیز در حال محبوبیت بیشتر در بین کارفرمایان و مشتریان می باشند.

به دلیل همین محبوبیت، انواع بسیار متفاوت و کاربردی از آنها تولید شده و در بازار موجود می باشد. در راستای دریچه و کانال های گرد، دمپرهای گرد نیز به صورت دستی و موتوری تولید شده که وظیفه کنترل جریان هوا را بر عهده دارند.

 

از دیگر مزایای دریچه های هوای گرد این است که هم به صورت سقفی و هم به صورت دیواری تولید شده و در دسترس هستند.

 

جنس دریچه های گرد

 

به طور کلی دریچه های هوا از لحاظ متریال  ساخت به سه دسته تقسیم می شوند. دریچه های فلزی، دریچه های چوبی و دریچه های پلاستیکی.

 

دریچه های فلزی

در بیشتر مواقع دریچه های فلزی از ورق آلومینیومی تولید می شوند. زیرا فلز آلومینیوم مقاومت بسیار مناسبی در برابر رطوبت، مواد اسیدی و خورنده، گرد و غبار و…. دارد. همچنین طول عمر بالایی داشته و در برابر ضربه و فشار نمی شکند.

همه این مزایا باعث شده تا انتخاب اول جهت ساخت دریچه های ساختمانی و صنعتی ورق های آلومینیوم در نظر گرفته شود. البته در موارد محدود از ورق گالوانیزه نیز استفاده می گردد.

 

دریچه های پلاستیکی

 

دریچه های پلاستیکی از دو نظر نسبت به دریچه های فلزی برتری دارند. اول اینکه دریچه های پلاستیکی نسبت به فلزی بسیار سبکتر می باشند. از این رو نصب راحتتری داشته و کار نصب تسریع می گردد. از لحاظ دیگر نسبت به رطوبت مقاومت بسیار بالاتری داشته و در مناطق مرطوب کارایی بیشتری دارند.

اما از نظر طول عمر و مقاومت در برابر ضربه دریچه های فلزی مناسبتر بوده و بیشتر کاربرد دارند.

 

در هر صورت می توان گفت که انتخاب جنس دریچه ها به شرایط پروژه و نوع کاربری آن بستگی دارد.

 

نتیجه گیری

 

با مطالب بیان شده می توان نتیجه گرفت امروزه دریچه های گرد از محبوبیت و استفاده بالایی برخوردار هستند. به خصوص در زمینه مکش و استفاده از آنها در انواع هواکش های ساختمانی و صنعتی.

 

به دلیل همین گستردگی استفاده در مدلها و با استفاده از متریال های گوناگون تولید شده تا نیازات کاربر را برطرف سازند.

از مهمترین انواع دریچه، دریچه هوا گرد آلومینیومی می باشد که امروزه در ساختمان های مسکونی، هتل ها، بیمارستان ها، کارگاه ها و کارخانجات صنعتی، فرودگاه ها و… قابل استفاده می باشند.

 

 

1 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

لوگو

کالاتهویه با بیش از دوازده سال تجربه در زمینه عرضه، نصب و اجرای انواع کانال کشی ها و سیستم های تهویه مطبوع صنعتی و خانگی  آماده خدمت رسانی به مشتریان محترم می باشد. محصولات ما کانال فلکسیبل، عایق الاستومری، کانال گالوانیزه، کانکتور، پروفیل فلنج، دریچه، دمپر و…می باشد.

تماس با ما


آدرس:

تهران، شادآباد، بهاران ۲، مجتمع کوثر، بلوک ۳۹ غربی، پلاک ۲۹۲

شماره تماس:

فروش: ۰۲۱۶۶۳۱۸۱۰۹ و ۰۲۱۶۶۳۱۸۹۳۲
اداری: ۹-۰۲۱۶۶۱۴۴۰۰۶ و ۰۹۹۲۷۱۹۵۶۹۲

ایمیل:

info@kalatahvieh.ir

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کالا تهویه می باشد